پرفروش‌ترین خودروهای برقی نیمه اول سال ۲۰۱۹

پنج‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
در فهرست پرفروش‌ترین خودروهای برقی در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹، خودروهایی از تسلا، شورولت، فولکس‌واگن، جگوار، آئودی، نیسان و بی‌ام‌و دیده می‌شوند.
تبلیغات

بازار خودرو در ایالات متحده در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۹، فروش یا لیزینگ ۱۰۶ هزار و ۸۶۴ دستگاه خودرو الکتریکی را شاهد بود. براساس تحلیل وب‌سایت insideEVs، این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۸، افزایش چشمگیری تجربه کرده است. در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۸، تنها ۶۳ هزار و ۷۵۲ دستگاه خودرو برقی فروخته شده بود. 

یکی از دلایل افزایش فروش خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۱۹ قطعا مربوط به تسلا مدل ۳ است؛ چون این خودرو فروش بسیار چشمگیری تجربه کرده است و به‌تنهایی ۶۳ درصد بازار خودروهای تمام‌الکتریکی را دراختیار دارد. فروش تسلا مدل ۳ در ژوئن، هفت‌هزار دستگاه بیشتر از فروش مه و در مقایسه با آوریل نیز، ۱۱ هزار دستگاه بیشتر بود. خریداران تسلا از تخفیف مالیاتی هم بهره‌مند هستند؛ اما به‌دلیل اینکه تیراژ تولید این شرکت در سال ۲۰۱۸ از سقف ۲۰۰ هزار دستگاه عبور کرده، این تخفیف‌ها به نصف کاهش یافته است. 

با تمام این‌ها، اوضاع خودروهای دیگر مانند تسلا مساعد نیست. برای مثال، فروش شورولت بولت از ۲,۱۶۶ دستگاه در مارس، به ۹۱۰ دستگاه در آوریل کاهش پیدا کرده است. دلیل این کاهش فروش، کاهش تخفیف مالیاتی این خودرو به ۳,۷۵۰ دلار است.

درمقابل، نیسان لیف بازار پرفرازونشیبی تجربه کرده است. فروش این مدل در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹، ۶۵۰ دستگاه کمتر از سال ۲۰۱۸ است؛ ولی پیش‌بینی می‌شود با به‌بازارآمدن مدل جدید لیف که باتری بزرگ‌تری دارد، فروش این خودرو دوباره افزایش پیدا کند. همچنین، در بین خودروهای برقی جدید بازار آمریکا، می‌توان به آئودی eTron و جگوار i-Pace اشاره کرد. آئودی فروش بهتری در مقایسه با جگوار دارد و این در حالی است که کمتر از سه ماه از حضور این خودرو در بازار می‌گذرد. درادامه، براساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده‌ی insideEVs.com، پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی بازار آمریکا را معرفی خواهیم کرد. 

۹. جگوار i-Pace

Jaguar I-Pace / جگوار I-Pace

به‌عنوان خودرویی زیبا و اسپرت i-Pace توانسته در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ به فروش ۱,۳۰۹ دستگاه دست پیدا کند. این آمار فروش به‌نوعی در قلمرو تسلا محسوب می‌شود و برای خودرویی تازه‌وارد میزان رضایت‌بخشی است. 

۸. آئودی e-Tron

Audi e-tron

با اینکه تنها سه ماه از حضور این کراس‌اور لوکس آلمانی در بازار می‌گذرد، توانسته فروش ۱,۸۳۵ دستگاهی را تجربه کند. اگر این آمار را با فروش جگوار مقایسه کنید، متوجه عملکرد بهتر آئودی در بازار خواهید شد؛ چون جگوار ۶ ماه در بازار است.

۷. فولکس‌واگن E-Golf

Volkswagen e-Golf / خودروی الکتریکی فولکس‌واگن ای-گلف

فروش مدل برقی فولکس‌واگن گلف امسال افزایش پیدا کرده است. در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹، فولکس‌واگن موفق شد ۱,۸۹۳ دستگاه از این خودرو بفروشد. این در حالی است که فروش این مدل در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۸، تنها ۷۷۶ دستگاه بود. بیشترین فروش فولکس‌واگن E-Golf مربوط به مارس است که در آن، ۵۸۱ دستگاه از این خودرو فروخته شد. در ژوئن، فروش این خودرو به ۳۶۶ دستگاه کاهش پیدا کرده بود. 

۶. بی‌ا‌م‌و i3

BMW i3

فروش بی‌ام‌و i3 در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹، معادل ۲۲۰۷ دستگاه بود. ژوئن بهترین ماه برای بی‌ام‌و بود؛ چون توانست ۴۷۳ دستگاه i3 بفروشد. فروش i3 در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۸، ۳,۵۰۴ دستگاه کاهش یافته است. آمار فروش بی‌ام‌و i3 مربوط به هر دو مدل تمام‌برقی و REx است. 

۵. نیسان لیف 

nissan leaf

نیسان لیف یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین خودروهای برقی بازار است. فروش این خودرو از آغاز سال ۲۰۱۹ تا نیمه‌ی آن، ۶,۰۰۸ دستگاه بود که در مقایسه با نیمه اول سال ۲۰۱۸، ۶,۶۵۹ دستگاه کاهش پیدا کرده است. همچنین، مارس با فروش ۱,۳۱۴ دستگاه بهترین ماه برای نیسان لیف بود.

۴. تسلا مدل S

Tesla Model S

تسلا مدل اس یکی از سریع‌ترین خودروهای بازار است. فروش تسلا مدل اس در ماه‌های اخیر، کمی کاهش پیدا کرده است که دلیل اصلی آن را باید حضور مدل شاسی‌بلند تسلا ایکس و مدل ۳ دانست. فروش تسلا مدل اس در نیمه‌ی نخست سال، ۷,۲۲۵ دستگاه بود. مارس با فروش ۲,۱۷۵ دستگاهی، برای تسلا ماه خاطره‌انگیزی بود. فروش تسلا مدل اس در مدت مشابه سال پیش، بیش از ۱۰ هزار دستگاه بود. 

۳. شورولت بولت

chevrolet bolt

شورولت بولت توانست در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹، به فروش ۸,۲۸۱ دستگاهی دست پیدا کند. این در حالی بود که تخفیف مالیاتی فدرال این خودرو از ۷,۵۰۰ دلار به ۳,۷۵۰ دلار کاهش پیدا کرده است. شایان ذکر است فروش این خودرو در مدت مشابه سال پیش، ۷,۸۵۸ دستگاه بود. 

۲. تسلا مدل X

tesla model x

تسلا مدل ایکس با ورود به بازار توانست مدل سدان تسلا را از میدان به‌در کند و با فروش ۹ هزار دستگاه، در رده‌ی دوم این فهرست قرار بگیرد. البته، فروش این مدل در نیمه‌ی اول سال گذشته، ۹,۵۲۵ دستگاه بود.

۱. تسلا مدل ۳

Tesla Model 3

تسلا در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹، توانست ۶۷ هزار و ۶۵۰ دستگاه مدل ۳ را تحویل مشتریان دهد. این آمار برای سال پیش نیز ۲۴ هزار و ۳۶۷ دستگاه بود و تنها در ژوئن، تسلا توانست بیش از ۲۱ هزار دستگاه مدل ۳ را بفروشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات