اپل پتنتی برای بند ساعت هوشمند با دوربین تنظیم‌شدنی ثبت کرد

چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
اپل اخیراً پتنتی را ثبت کرده است که وجود دوربین تنظیم‌شدنی روی بند ساعت‌های هوشمند را امکان‌پذیر می‌کند.
تبلیغات

شرکت‌های مختلف سعی‌ کرده‌اند ساعت‌های هوشمندی با دوربین جاسازی‌شده روی بند بسازند؛ اما موقعیت ثابت این دوربین‌ها باعث می‌شود کاربر برای اینکه عکس مناسبی بگیرد، مجبور شود مچ دست خود را حرکت دهد و همچنین فکر گفت‌وگوی تصویری را نیز باید از سر بیرون کند. اپل برای حل این مشکل راه‌حلی اندیشیده است.

کوپرتینویی‌ها به‌تازگی پتنتی برای بند اپل‌ واچ به‌ثبت رسانده‌اند که طراحی دوربین روی آن، تغییر دادن موقعیتش را امکان‌پذیر می‌کند. این بند شبیه یکی از بندهای حلقه‌‌ای اپل است؛ اما دارای قسمتی کشیده با حداقل یک دوربین در انتهای آن خواهد بود. برای گرفتن عکسی ایدئال، کافی است تنها این قسمت را به جلو و عقب برد یا پیچ داد.

پتنت دوربین اپل واچ/Apple Watch

ایده‌ی این بند، قرارگیری دوربین در دو طرف آن را امکان‌پذیر می‌کند، حتی شاید امکان عکاسی ۳۶۰ درجه را هم فراهم کند. راه‌های زیادی برای گرفتن عکس وجود دارد؛ از جمله فشاردادن بند، فشردن دکمه‌ی روی بند یا لمس صفحه‌ی نمایش.

باید توجه داشت که این ایده، تنها یک پتنت است و نه نقشه‌ی راه محصول؛ پس تضمینی وجود ندارد که آن را در یکی اپل‌‌واچ‌های بعدی مشاهده کنیم. شایعاتی درباره‌ی وجود دوربین روی ساعت‌های هوشمند اپل از سال ۲۰۱۵ وجود داشته است که در آن باید با موانعی فنی مانند عمر باتری و محدودیت فضا برای حسگر دست‌وپنجه نرم کرد. گام‌های بلند فناوری می‌تواند این ایده را بیش‌از پیش کاربردی کند. فراموش نکنید که اپل مشتاق است تا ساعت‌های هوشمند خود را از آیفون مستقل کند. وجود دوربین در ساعت‌های هوشمند، نیاز به حمل گوشی‌های هوشمند را کاهش می‌دهند؛ چه بخواهید یک عکس فوری بگیرید یا به یک تماس فیس‌تایم (Facetime) پاسخ دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات