خبر خوب هواوی برای کاربران؛ به‌روزرسانی P30 و میت 20 پرو با اندروید Q

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
مطالعه 5 دقیقه
هواوی در توییتر خود به شایعات و سوالات مطرح‌شده درباره‌ی آینده‌ی برخی از محصولات خود و اینکه آیا اندروید Q را دریافت می‌کنند یا خیر، پاسخ داد.
تبلیغات

خبر تحریم هواوی توسط دولت ایالات متحده و قطع دسترسی این شرکت به زنجیره‌ی تأمین آمریکایی خود که در اواسط ماه مه منتشر شد، خواب راحت را از چشمان کاربران گوشی‌های هواوی ربود. پس از اعلام این خبر بود که گوگل همکاری خود را با هواوی قطع کرد؛ این قطع همکاری در کلام به این معنی است که گوشی‌های هواوی دیگر نمی‌توانند به‌روزرسانی‌های اندروید را دریافت کنند. پس از اعلام مهلت ۹۰ روزه توسط دولت ایالات متحده برای هواوی، گوگل هم با اشاره به این مهلت گفته بود گوشی‌های هواوی تا نوزدهم اوت می‌توانند به‌روزرسانی‌های اندروید را دریافت کنند. همچنین، گوگل ماه گذشته هواوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro) را به فهرست گوشی‌های عضو برنامه‌ی اندروید Q بتا (Android Q beta) بازگرداند.

هواوی می‌گوید هیچ تغییری در عملکرد دستگاه‌ها و گارانتی‌های آن‌ها ایجاد نمی‌شود

روز گذشته، هواوی طی یک توییت ضمن اشاره به گنجانده‌شدن میت 20 پرو به برنامه‌ی اندروید Q بتا، گفته است که گروه محصولات P30 شامل هواوی P30 (یا به عبارتی Huawei P30)، هواوی P30 پرو (Huawei P30 Pro) و هواوی P30 لایت (Huawei P30 Lite) نیز اندروید Q را دریافت خواهند کرد. اندروید Q جدیدترین نسخه از بیلد اندروید است که به احتمال زیاد در فصل سوم سال جاری منتشر خواهد شد. در این توییت از مشتریان خواسته شده است که برای مطالعه‌ی پاسخ به شایعات موجود درباره‌ی آینده‌ی گوشی‌های این شرکت، به صفحه‌ی اینترنتی «Huawei Answers» مراجعه کنند:

در هواوی، صرف‌نظر از چالش‌هایی که پیش روی ما قرار دارند، مصرف‌کنندگان همیشه در اولویت قرار دارند. همه‌ی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های هواوی همچنان وصله‌های امنیتی (پچ) و به‌روزرسانی‌های اندروید را دریافت خواهند کرد. هر فردی که تابه‌حال گوشی‌های هوشمند هواوی را خریده است یا قصد خرید آن را دارد می‌تواند همچنان مانند گذشته از دنیای بی‌پایان اپلیکیشن‌ها استفاده کند.همه‌ی دستگاه‌ها به روال گذشته تحت پوشش ضمانت تولیدکننده‌های ما قرار دارند و از همین رو، از پشتیبانی کامل آن‌ها بی‌نصیب نخواهند ماند. دسترسی محبوب‌ترین محصولات فعلی ما، شامل سری P30، به اندروید Q همچنان پابرجا است. درواقع، ما هم‌اکنون یک برنامه‌ی توسعه‌دهنده‌ی بتا برای اندروید Q منتشر کرده‌ایم که در حال حاضر روی دستگاه‌های میت 20 پرو در حال اجرا هستند.

پیش‌بینی کاهش فروش محصولات هواوی تا ۶۰ میلیون واحد در سال جاری

هواوی / huawei

هواوی با پاسخ به شایعاتی که از اواسط ماه گذشته درباره‌ی این شرکت منتشر شده است، به این نکته اشاره می‌کند که گوشی‌ها و تبلت‌های آن همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری را دریافت می‌کنند. این شرکت می‌گوید که اندروید به‌صورت خودکار از روی محصولات هواوی حذف نمی‌شود و اپلیکیشن‌های واتساپ، فیسبوک و اینستاگرام به روال عادی قابل نصب و استفاده هستند. همچنین، هواوی خاطرنشان می‌کند که هیچ تغییری در عملکرد دستگاه‌ها و گارانتی‌های آن‌ها ایجاد نخواهد شد.

علاوه‌بر این، در صورت اجرای «Reset Factory» یا «بازگشت به تنظیمات کارخانه‌ای» توسط کاربران در محصولات هواوی، دسترسی این دستگاه‌ها به اندروید قطع نخواهد شد. همچنین، این شرکت با رد شایعات مبنی بر ترک بازار گوشی‌های هوشمند، می‌گوید آن‌ها ضمن ادامه‌ی فروش گوشی‌های هوشمند خود، همچنان به سرمایه‌گذاری روی برنامه‌های تحقیق و توسعه ادامه می‌دهند تا به نوآوری‌های پیشرو در این صنعت دست یابند و بهترین تجربه‌ی ممکن را در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند برای کاربران رقم بزنند.

هواوی فهرستی شامل دستگاه‌هایی که می‌توانند به‌روزرسانی اندروید Q را از گوگل دریافت کنند، منتشر کرده است. فهرست مزبور به شرح زیر است:

  • P30 پرو (P30 Pro)
  • پی 30 (P30)
  • میت 20 (Mate 20)
  • میت 20 پرو (Mate 20 Pro)
  • میت 20 آر اس پورشه دیزاین (PORSCHE DESIGN Mate 20 RS)
  • P30 لایت (P30 lite)
  • P اسمارت 2019 (P smart 2019)
  • P اسمارت پلاس 2019 (P smart+ 2019)
  • P اسمارت زد (P smart Z)
  • میت 20 ایکس (Mate 20 X)
  • میت 20 ایکس (5G) (Mate 20 X)
  • P20 پرو (P20 Pro)
  • پی 20 (P20)
  • میت 10 پرو (Mate 10 Pro)
  • میت 10 پورشه دیزاین (PORSCHE DESIGN Mate 10)
  • میت 10 (Mate 10)
  • میت 20 لایت (Mate 20 Lite)
  • هواوی / huawei

    گزارش‌ها حاکی از آن است که فروش محصولات گروه P30 و نیز، سفارش گروه میت 30 در بازار با کاهش مواجه شده است. این شرکت ۲۰۶ میلیون گوشی هوشمند در سال گذشه و ۵۹ میلیون دستگاه نیز در سه‌ماهه‌ی اولی سال ۲۰۱۹ فروخته است و امیدوار بود که با کنار زدن سامسونگ در این رقابت بتواند به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در سال آینده دست یابد. اما اکنون پیش‌بینی می‌شود فروش بین‌المللی محصولات هواوی ۴۰ تا ۶۰ درصد نسبت به ۱۰۰ میلیون دستگاهی که سال گذشته به خارج از چین صادر کرد کاهش یابد. بنابراین، کمترین انتظاری که از هواوی می‌رود آن است که فروش محصولات آن در سال ۲۰۱۹ از ۴۰ تا ۶۰ میلیون گوشی کاهش یابد.

    هواوی در مدل‌های جدیدتر خود از سیستم‌عامل هونگ منگ (Hongmeng) خود (چیزی شبیه به ArkOS) به‌جای سرویس‌های گوگل پلی در این نسخه از اندروید استفاده کرده است. علاوه‌بر این، هواوی پلتفرم مخصوصی به‌نام اپ گالری (App Gallery) برای توزیع اپلیکیشن در اختیار دارد و هر زمان که با اتمام کل تراشه‌ها و سایر مواردی که با پیش‌بینی تحریم‌ها در انبارهای خود ذخیره کرده بود رو‌به‌رو شد، باید یک معماری متن باز برای Kirin SoC خود پیدا کند تا طراحی‌هایی را که با استفاده از لایسنس ARM Holdings انجام داده بود را جایگزین کند و در انتها نیز برای خرید نرم‌افزار طراحی تراشه، باید شرکت‌های جدیدی را در خارج از ایالات متحده پیدا کند. آنچه که روشن است آن است که هدف هواوی، خودکفایی کامل است.

    قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات