قیمت بهترین خودروهای لوکس دست دوم در بازار جهانی

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
iSeeCars فهرستی از ارزان‌ترین خودروهای لوکس دست‌دوم در بازار جهانی منتشر کرده است که محصولاتی از لینکلن، کادیلاک، آکورا، مرسدس بنز، بی‌ام‌و و آئودی در آن دیده می‌شوند.
تبلیغات

مطالعه‌ای از موتور جستجوی خودرو iSeeCars نشان می‌دهد اسامی مشخصی وجود دارد که به‌ویژه بعد از سه سال، نسبت به میانگین صنعت بیشتر با کاهش قیمت روبه‌رو می‌شوند. باتوجه‌به اینکه خودروی متوسط پس از سه سال مالکیت با ۳۸/۲ درصد کاهش قیمت روبه‌رو می‌شود، خودروهای این فهرست بیش از نیمی از ارزش خود را از دست می‌دهند که خبر خوبی برای خریداران خودروهای دست‌دوم به شمار می‌رود؛ اما در عوض برای کسانی که خودروی صفر کیلومتر خریداری می‌کنند، خبر بدی خواهد بود.

Luxury cars / خودروهای لوکس

به‌گفته‌ی فانگ لی، مدیرعامل iSeeCars، دلیل این موضوع افزایش محبوبیت، لیزینگ خودرو در کشورهای توسعه‌یافته است.

برای انجام این تحقیق، iSeeCars ​​فروش بیش از ۴/۸ میلیون خودرو را بررسی و ۱۰ خودروی برتر را شناسایی کرد که نسبت به میانگین صنعت خودروسازی، افت قیمت بیشتری داشته‌اند. هفت مورد از ۱۰ خودروی موجود در فهرست، سدان سایز متوسط هستند، درحالی‌که سه مورد از آن‌ها متعلق به برندهای آمریکایی هستند.

آکورا RLX

Acura RLX / آکورا

پیشتاز فهرست خودروهایی که می‌توانند بهترین قیمت را در بازار خودروهای لوکس دست دوم ارائه دهند، آکورا RLX است. سدانی با اندازه‌ی بزرگ که توسط زیرمجموعه لوکس هوندا تولید می‌شود. آکورا RLX بعد از سه سال، ۵۵/۸ درصد کاهش قیمت پیدا می‌کند و کسانی که مایل به خرید این خودرو در نمایندگی‌های فروش مدل‌های دست‌دوم هستند، می‌توانند قیمت متوسط ​​۲۸ هزار و ۲۵۹ دلار را برای آن در نظر بگیرند.

لینکلن MKZ

Lincoln MKZ / لینکلن

دومین خودروی حاضر در فهرست، یکی از محصولات برند تجاری آمریکایی لینکلن با نام MKZ است. طبق گفته‌ی وب‌سایت iSeeCars، لینکلن MKZ یکی از ارزان‌ترین خودروها در کلاس خود به شمار می‌رود؛ بنابراین ممکن است فضای داخل کابین آن مانند سایر رقبا خود در کلاس خودروهای لوکس نباشد. نرخ کاهش قیمت این خودرو ۵۵/۶ درصد است، به این معنی که لینکلن MKZ با عمر سه سال تنها می‌تواند هزینه‌ی ۱۹ هزار و ۸۵۵ دلاری بر دوش مشتری بگذارد.

مرسدس بنز کلاس E

Mercedes-Benz E-Class / مرسدس بنز کلاس ای

سدان مرسدس بنز کلاس E سومین خودروی فهرست است که پس از سه سال مالکیت، با ۵۵/۴ درصد کاهش قیمت روبه‌رو می‌شود. مرسدس بنز کلاس E در بازار دست‌دوم قیمتی حدود ۳۱ هزار و ۵۱ دلار دارد.

جگوار XF

Jaguar XF / جگوار ایکس اف

تنها برند تجاری بریتانیا در این فهرست، جگوار XF است که خیلی حضورش تعجب‌آور نبود؛ خودرویی که از استهلاک بالا رنج می‌برد و آن را در بین خریداران خودروهای لوکس منفور می‌کند. جگوار XF دارای نرخ کاهش قیمت ۵۴.۸ درصد است که باعث میانگین قیمت ۳۰ هزار و ۲۶۸ دلار برای چنین خودروی دست‌دومی می‌شود.

کادیلاک XTS

Cadillac XTS / کادیلاک

طبق گفته‌ی iSeeCars، یکی دیگر از سدان‌های لوکس بزرگ در این فهرست کادیلاک XTS است و کاهش ارزش بالای آن، باتوجه‌به قابلیت اطمینان کمتر از حد متوسط ​​و سیستم سرگرمی پیچیده تعیین می‌شود. کادیلاک XTS پس از سه سال، ۵۴/۵ درصد کاهش قیمت دارد که باعث می‌شود تا با قیمت متوسط ​​۲۶ هزار و ۳۰۶ دلار فروخته شود.

لینکلن MKZ هیبرید

Lincoln MKZ Hybrid / لینکلن mkz هیبرید

نسخه هیبریدی از لینکلن MKZ در جایگاه ششم قرار می‌گیرد و به‌عنوان اولین خودروساز در کاهش قیمت رتبه‌بندی می‌شود. با ۵۴/۵ درصد کاهش قیمت در سه سال، قیمت خودروی هیبریدی لینکلن MKZ تنها حدود ۲۰ هزار و ۳۴ دلار می‌تواند باشد.

کیا K900

Kia K900 / کیا

سدان بزرگ کیا K900، با ۵۴/۴ درصد کاهش قیمت در جایگاه هفتم فهرست جای می‌گیرد. مدل دست‌دوم کیا K900 حدود ۲۶ هزار و ۵۲۲ دلار قیمت دارد.

بی‌ام‌و سری ۵

BMW 5 Series / بی ام و سری 5

بی‌ام‌و سری ۵ با ۵۳/۸ درصدکاهش قیمت  نیز به این فهرست می‌پیوندد. با چنین نرخی، مدل سه ساله بی‌ام‌و فقط هزینه‌ای حدود ۳۰ هزار و ۲۰۳ دلار برای مشتری خواهد داشت.

کادیلاک CTS

Cadillac CTS / کادیلاک

در اینجا یکی دیگر از خودروهای کادیلاک در فهرست را معرفی می‌کنیم که نسبت به سدان بزرگ‌تر XTS، بهتر عمل می‌کند. کادیلاک CTS پس از سه سال با ۵۳/۸ درصد کاهش قیمت همراه می‌شود؛ بنابراین قیمتی حدود ​​۲۶ هزار و ۷۸۵ دلاری خواهد داشت.

آئودی A6

Audi A6 / آئودی

در پایان فهرست، آئودی A6 قرار دارد که بعد از سه سال با ۵۳/۳ درصد کاهش قیمت روبه‌رو می‌شود. قیمت متوسط یک دستگاه با عمر سه سال آئودی A6 حدود ۲۹ هزار و ۹۴۱ دلار است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات