مایکروسافت میت‌ بوک ایکس پرو را از ویندوز استور حذف کرد

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در سکوت کامل، لپ‌تاپ میت‌بوک ایکس هواوی را فروشگاه ویندوز استور حذف کرد و به‌نوعی دیگر به فرمان ترامپ چراغ سبز نشان داد.
تبلیغات

پس از آنکه گوگل خبر از تحریم هواوی داد، حال مایکروسافت نیز لپ‌تاپ‌های هواوی رو به‌صورت کاملا بی‌صدا از ویندوز  استور حذف کرده است. اخیرا ترامپ دستور داده تا شرکت‌های آمریکایی از ارائه‌ی خدمات به شرکت‌های چینی خودداری کنند. هم‌اکنون به‌دلیل تصمیم ترامپ، گوگل امکان استفاده از سیستم‌عامل موبایلی اندروید را از هواوی سلب کرده است، اما ردموندی‌ها در رابطه با تداوم ارائه‌ی گواهی استفاده از ویندوز هنوز سکوت اختیار کرده‌اند.

میت‌بوک ایکس پرو هواوی یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی است که هم‌اکنون در کشور آمریکا در دسترس مشتریان قرار دارد، اما بدون قابلیت استفاده از سیستم‌عامل ویندوز، نمی‌توان این لپ‌تاپ را جایگزینی مناسب برای مک‌بوک‌های اپل یا لپ‌تاپ‌های اسپکتر ایکس ۳۶۰ اچ‌پی و حتی لپ‌تاپ‌های سری سرفیس مایکروسافت در بازار خواند. ظاهرا مایکروسافت فروش لپ‌تاپ میت‌بوک ایکس پرو هواوی را ازطریق فروشگاه آنلاین خود متوقف کرده است.

هم‌اکنون نام میت‌بوک ایکس پرو به‌طرز مرموزی از فهرست محصولات مایکروسافت حذف شده و اگر در فروشگاه ویندوز استور نام این محصول را جست‌وجو کنید، هیچ نتیجه‌ای نخواهید یافت. البته امکان پیدا کردن این لپ‌تاپ ازطریق کَش هفته‌ی قبل گوگل همچنان وجود دارد. ورج اعلام کرده که خرده‌فروشی‌های مایکروسافت همچنان لپ‌تاپ‌های سری میت‌بوک ایکس هواوی را که در انبار آن‌ها موجود است، به‌فروش می‌رسانند.

در صورتی که مایکروسافت گواهی استفاده از سیستم‌عامل ویندوز را در اختیار هواوی قرار ندهد، کسب‌وکار سرورهای این شرکت نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. هر دو شرکت مایکروسافت و هواوی از یک راهکار ابری هیبریدی برای مایکروسافت آژور مبتنی بر سرورهای هواوی که تحت لیسانس مایکروسافت قرار دارند، بهره می‌گیرند. اینتل و کوالکام نیز مجبور به اطاعت از دستور اخیر دولت آمریکا هستند. در شرایطی که هواوی پردازنده‌ و مودم‌‌های مخصوص به خود را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند توسعه داده است، اما اینتل تراشه‌های مورد نیاز این شرکت چینی را برای راه‌اندازی سرورها و همچنین تولید لپ‌تاپ‌های این شرکت تأمین می‌کند. بنابه گزارش‌های موجود، هواوی از مدتی قبل اقدام به انبار کردن تراشه‌های مورد نیاز خود کرده بود و بنابراین برای تحریم اتخاذشده توسط دولت آمریکا آمادگی دارد.

درحالی‌که هواوی یک مهلت ۹۰ روزه از جانب آمریکا دریافت کرده است تا در این بازه‌ی زمانی بتواند به‌روزرسانی‌های مورد نظرش را برای دستگاه‌های اندرویدی ارائه‌ داده و همچنین کار روی شبکه‌ها و تجهیزات مورد نظرش را ادامه دهد، اما به‌نظر می‌رسد این مهلت شامل اجازه‌ی استفاده از لایسنس ویندوز در لپ‌تاپ‌های هواوی نمی‌شود.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا وضعیت هواوی در آمریکا بهبود خواهد یافت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات