تحریم‌‌های هواوی ۹۰ روز تعلیق می‌شوند

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
آمریکا برای سه ماه بخشی از تحریم‌های هواوی را تعلیق کرد. بنابراین، گوشی‌های موجود این شرکت همچنان می‌توانند به‌روزرسانی‌های اندروید را دریافت کنند.
تبلیغات

هنوز هیچ نشانه‌ای از پایان تحریم‌های هواوی دیده نمی‌شود. این موضوع تعجب‌آور نیست؛ چراکه ماجرا تازه شروع شده است. همان‌‌طور که زومیت در چند روز اخیر، اخبار مربوط‌به این تحریم‌ها را پوشش داده، گوگل اعتبار اندروید این شرکت چینی را باطل کرد؛ امری که به‌دستور دولت ترامپ صورت گرفته بود. بااین‌حال طبق گزارش‌های رسیده، وزارت بازرگانی ایالات متحده برخی از محدودیت‌های هواوی را برای ۹۰ روز آینده به حالت تعلیق درآورد.

به‌گزارش رویترز، در این دوره‌ی زمانی، هواوی همچنان قادر خواهد بود کالاهای آمریکایی را برای پشتیبانی از شبکه‌های موجود و تأمین نرم‌افزارهای به‌روز برای دستگاه‌های موجود هواوی بخرد. بااین‌حال، این شرکت همچنان از خرید قطعات و تجهیزات آمریکایی برای ساخت محصولات جدید بدون مجوز رسمی منع شده است.

همچنین در این مدت سه‌ماهه، اعتبار اندروید هواوی را نیز گوگل تأیید خواهد کرد. هواوی در این بازه‌ی زمانی می‌تواند از تأیید به‌روزرسانی‌های OS گوگل برای دستگاه‌های موجود مطمئن شود. به‌نظر می‌رسد این مدت زمان فرصت کافی دراختیار هواوی قرار می‌دهد تا از به‌روزرسانی‌ اندروید Q برای محصولات کنونی خود مطمئن شود؛ چراکه می‌دانیم این شرکت هرچه در توانش باشد، برای دریافت این به‌روزرسانی‌ها انجام خواهد داد.

هواوی همچنان نمی‌تواند گوشی تازه‌ای که تا‌به‌امروز برای استفاده از خدمات گوگل تأیید نشده عرضه کند. گوشی‌های آنر 20 (Honor 20) و آنر 20 پرو (Honor 20 Pro) که امروز رونمایی خواهند شد، قبلا فرایند تأیید گوگل را طی کرده‌اند؛ بنابراین مشکلی نخواهند داشت. همچنین میت ایکس (Mate X) تاشو هم احتمالا وضع مشابهی خواهد داشت؛ اما گوشی‌هایی که در ادامه سال رونمایی خواهند شد، همچنان وضعیتشان نامشخص است.

گفتنی است تعلیق تحریم‌های هواوی تا ۱۹اوت اعتبار خواهد شد؛ هرچند ممکن است تا آن زمان، مذاکرات آتی تجاری بین چین و آمریکا اوضاع را برای این شرکت را بهبود بخشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات