طراحی مفهومی گوشی‌های هوشمند تمام صفحه اکسون S و اکسون V زد‌تی‌ای رویت شد

دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
مطالعه 4 دقیقه
رندرهای جدیدی از طراحی مفهومی گوشی‌های هوشمند ZTE به‌‌اشتراک گذاشته شده است که طراحی تمام صفحه آن‌ها را نشان می‌دهد.
تبلیغات

تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند طی دو سال گذشته، دستگاه‌های خود را با طراحی‌های متفاوتی به بازار عرضه کرده‌اند و یکی از موضوعات مورد توجه در طراحی، توجه به پنل جلویی و موقعیت قرارگیری دوربین سلفی است.

برخی گوشی‌های هوشمند با بریدگی بالای نمایشگر برای قرار گرفتن دوربین سلفی به بازار عرضه شده‌اند. برخی دستگاه‌ها با حاشیه‌های باریک و تقریبا تمام‌صفحه معرفی شده‌اند. به‌نظر می‌رسد بریدگی بالای نمایشگر قطره‌ای شکل یکی از راهکارهایی است که کمک می‌‌کند تولیدکنندگان بتوانند دستگاه‌هایی تقریبا تمام صفحه به بازار عرضه کنند.

ZTE / زد تی ای

حتی طی این مدت نیز گوشی‌های هوشمندی با دوربین کشویی پاپ‌آپ معرفی شده‌اند. برخی از تولیدکنندگان، روزنه‌ی کوچکی روی نمایشگر برای قرار دادن دوربین سلفی طراحی کرده‌اند. در چنین شرایطی، ZTE نیز قصد دارد گوشی هوشمندی تمام صفحه به بازار عرضه کند. رندرهای جدید فاش‌شده، طراحی مفهومی دستگاه‌های جدید تمام‌صفحه زد‌تی‌ای را نشان می‌دهد.

گوشی هوشمند اکسون V زد‌تی‌ای از دوربین سه‌بعدی بهره می‌برد. براساس اعلام Notebook Italia، این دوربین دوگانه‌ سه‌بعدی، در تبی که در قسمت بالایی سمت راست دستگاه طراحی شده، قرار گرفته است. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در طراحی مفهومی اکسون V، تب یا بیرون‌زدگی در سمت راست گوشی دیده می‌شود که محل قرارگیری دوربین سلفی، فلش و سنسورهای دستگاه است. طراحی مفهومی نشان می‌دهد که باید منتظر دستگاهی با نسبت بدنه به نمایشگر ۱۰۰ درصد باشیم. ZTE Axon V با نمایشگر ۶.۸ اینچی OLED و نسبت تصویر ۲۱ به ۹ مشابه سونی اکسپریا وان، سونی اکسپریا ۱۰ و اکسپریا ۱۰ پلاس به بازار عرضه خواهد شد. اکسپریا ۱۰ و اکسپریا ۱۰ پلاس، میان‌رده‌هایی با نسبت نمایشگر ۲۱ به ۹ و دوربین دوگانه در جریان کنگره جهانی موبایل معرفی شدند. درنتیجه کاربران می‌توانند از قابلیت‌های تجربه‌ی تماشای فرمت سینمایی در ویدئو استریمینگ بهره ببرند.

ZTE اعلام کرده است که این فضای اضافه‌شده به قسمت بالایی دستگاه باعث می‌شود در قست بدنه‌ی اصلی دستگاه، فضای بیشتری در اختیار شرکت تولیدکننده قرار داشته باشد تا بتواند دستگاه خود را با باتری بزرگ‌تری به بازار عرضه کند. شاید کمی تعجب‌آور باشد ولی دوربین اصلی پنل پشتی در همان محل قبلی قرار دارد. در حال حاضر رندرهایی از طراحی مفهومی این گوشی هوشمند منتشر شده و ممکن است زد‌تی‌ای دستگاه جدید خود را سال جاری میلادی معرفی کند.

درحالی‌که به نظر می‌رسد زدتی‌ای راهکار جدیدی برای طراحی بدون حاشیه و تمام‌صفحه‌ی گوشی‌های هوشمند خود پیدا کرده است، اما هنوز سوالات بسیاری در مورد چنین طراحی مطرح می‌شود. آیا کاربران از طراحی نامتقارن گوشی هوشمند استقبال خواهند کرد؟ تاکنون، اطلاعات زیادی در مورد ویژگی‌های حسگرهای سه‌بعدی منتشر نشده است. این حسگرها برای دوربین‌های سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای فناوری تشخیص چهره و برخی ویژگی‌های مربوط‌به واقعیت افزوده کاربرد دارند.

ZTE / زد تی ای

طراحی مفهومی گوشی هوشمند دیگر ZTE با نمایشگر کشویی جانبی برای قرارگیری دوربین، فلش و حسگر

علاوه‌بر گوشی هوشمند اکسون وی، رندرهای جدید دیگری از طراحی مفهومی گوشی هوشمند اکسون اس زد‌تی‌ای منتشر شده است. انتظار می‌رود این دستگاه نیز در جاری میلادی معرفی و به بازار عرضه شود. اکسون اس به‌جای بهره‌مندی از تب اضافی در قسمت بیرونی و بالای سمت راست دستگاه، مجهز به تب کشویی جانبی برای قرارگیری دوربین، حسگر و فلش است. 

در قسمت تب کشویی هر دو دوربین جلویی و پشتی، به‌همراه فلش و حسگرهای اضافی قرار داده شده است. به‌همین در پنل پشتی دستگاه خبری از ماژول دوربین نیست. هر دو گوشی هوشمند Axon S و Axon V با حسگر اثر انگشت زیرنمایشگر معرفی خواهند شد. به‌علاوه اسپیکر هر دو گوشی هوشمند در فریم بالایی دستگاه‌ها قرار دارد. اکسون اس با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین ثانویه‌ی ۱۹ مگاپیکسلی معرفی خواهد شد و از زوم اپتیکال ۵ برابری و احتمالا فلش زنون بهره خواهد برد. انتظار می‌رود که هر دو گوشی هوشمند قابلیت اتصال به شبکه‌ی پرسرعت اینترنت 5G را داشته باشند.

اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷، فعالیت زد تی ای به علت تحریم آمریکا به حالت تعلیق درآمد. اول خردادماه ۱۳۹۷، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه آمریکا در قبال دریافت امتیازاتی از دولت چین در تحریم ZTE تجدیدنظر می‌کند. این اتفاق خیلی زود افتاد و اواسط خردادماه،  ZTE و آمریکا برای رفع تحریم شرکت چینی توافق کردند. از آن زمان به بعد، زد‌تی‌ای توانست به فعالیت خود ادامه دهد و در شهریورماه با وجود ضرر‌های سنگین در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ بر اثر تحریم‌ آمریکا، ZTE در سه‌ماهه‌ سوم سال ۲۰۱۸ پس از رفع تحریم‌های آمریکا سودآوری داشته است.

به‌دلیل ادعاهایی که در مورد شرکت زد‌تی‌ای مطرح شده است، قانون‌گذاران ایالات متحده نگاه مثبتی به این شرکت ندارند و از آن به‌عنوان تهدید امنیتی یاد می‌کنند. پیش‌تر گفته شده بود که زد‌تی‌ای ازطریق دستگاه‌های خود برای دولت چین جاسوسی می‌کند. البته زد‌تی‌ای همواره منکر این قضیه شده است. انتظار نمی‌رود که اپراتو‌رهای اصلی شبکه‌ی بی‌سیم در ایالات متحده از گوشی‌های هوشمند اکسون وی و اکسون اس پشتیبانی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات