سودآوری ZTE در سه‌ماهه‌ سوم سال پس از رفع تحریم‌های آمریکا

پنج‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ZTE امیدوار است با وجود ضرر‌های سنگین در نیمه‌ی اول سال بر اثر تحریم‌ آمریکا، در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ سود قابل‌توجهی کسب کند.
تبلیغات

ZTE چهارمین شرکت بزرگ تولیدکننده‌ی محصولات مخابراتی دنیا، در ماه آوریل گذشته بر اثر ممنوعیت تحمیلی ۷ ساله‌ی ایالات متحده به بحران‌‌های شدیدی گرفتار شده بود. تحریم آمریکا برای تولیدات ZTE خط تولید این شرکت را به‌مدت سه‌ماه به وضع تعطیلی کشانده بود. بنا به اظهارات مدیران مالی زد‌تی‌ای، دولتمردان آمریکا با مجازات مدیران خاطی این شرکت که تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کره‌شمالی را نادیده گرفته بودند، به‌منظور رفع تحریم موافقت کرده‌اند.

در گزارش‌‌های تبادلات مالی تالار بورس شنزن، زد‌تی‌ای انتظار دارد پس از زیان ۷.۸ میلیارد یوآنی نیمه‌ی اول سال در سه‌ماه‌ی منتهی به سپتامبر، سود خالصی در حدود ۲۴.۲ میلیون یوآن (۳.۵۴ میلیون دلار) تا یک میلیارد یوآن (۱۴۶.۴ میلیون دلار)  کسب کند. سود خالص این شرکت در مدت مشابه سال گذشته در حدود ۱.۶ میلیارد یوآن بوده است.

مدیر عامل جدید این شرکت در جلسه‌ی روز سه‌‌شنبه با سهامداران تاکید کرده بود که وضعیت تولیدات این شرکت به حالت عادی برگشته و ظرفیت خط تولید مشابه ماه‌های جولای و آگوست سال گذشته است.

گزارش ارزش سهام zte

پس از پرداخت جریمه‌ی ۱.۴ میلیارد دلاری ZTE و توافق به تغییرات اساسی در ساختار هیئت‌ مدیره‌ی این شرکت، از ماه جولای محدودیت‌هایی که منجر به ایجاد تنش در روابط تجاری چین و آمریکا شده بود، رفع شده و وضعیت کسب‌وکار این شرکت به حالت عادی شده است. کارشناسان نیز ضرری در حدود ۷ تا ۹ میلیارد یوآن برای نیمه‌ی اول سال تخمین زده‌اند.

با توجه‌های به سود و زیان‌های عملیاتی زد‌تی‌ای در مجموع برای ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ ضرر ۶.۸ تا ۷.۸ میلیارد یوآنی را پیش‌بینی می‌کند. درآمد عملیاتی برای نیمه‌ی اول سال نیز افت ۲۷ تا ۳۹ میلیارد یوآنی از پیش‌بینی‌ها را نشان می‌دهد.

شرکت‌های مستقر در شنزن و شهرک چند منظوره‌ی هوآوی در تجارت جهانی با فشار‌های فزاینده‌ای از جانب بازار‌های غربی و ریسک معامله با آن‌ها به اتهام جاسوسی برای دولت چین مواجه شده‌اند.

در همین راستا دولت استرالیا اواخر هفته‌ی گذشته اعلام کرده بود که واردات تجهیزات ارتباطی نسل پنجم را از شرکت‌های تولید‌کننده‌ی چینی ممنوع خواهد کرد.

در پی این خبر سهام زد‌تی‌ای قبل از اعلام گزارش‌های مالی در بورس شنزن ۲.۶ درصد و در تالار‌های بورس هنگ‌ کنگ تا ۱.۱ درصد افت کرد. این شرکت پیش از سرگیری عرضه‌ی سهام در ماه ژوئن در حدود ۳ میلیارد دلار ارزش بازار را از دست داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات