زوم‌اپ: Goodreads؛ اپلیکیشنی برای دوست‌داران کتاب

چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اپلیکیشن Goodreads یکی از اپ‌های برتر موجود برای دوست‌داران کتاب است که امکانات بی‌شماری دارد.
تبلیغات

وب‌سایت Goodreads یکی از وب‌سایت‌های برتر برای عاشقان کتاب است. در این وب‌سایت، می‌توانید کتاب‌های جدید پیدا کنید، به کتاب‌هایی که می‌خوانید امتیاز دهید، دوستان خود را دنبال کنید و خیلی کارهای دیگر. در این زوم‌اپ، اپلیکیشن این وب‌سایت را معرفی می‌کنیم.

برای استفاده از نسخه‌ی کامل برنامه باید به حساب کاربری‌تان وارد شوید. ویژگی کوچک، اما بسیار جذاب این برنامه، نمایش نقل‌قول تصادفی در زمان بازکردن و بارگذاری اپلیکیشن است و سپس، به صفحه‌ی Home منتقل می‌شوید. در این صفحه، فید خود را مشاهده می‌کنید که کتاب‌های جدید و پرطرفدار در سبک‌های محبوبتان و بررسی و امتیازهای افراد دنبال‌شده و کتاب‌های پیشنهادی Goodreads برای شما را شامل می‌شود. همچنین، از بالای همین صفحه می‌توانید کتاب مدنظرتان را جست‌وجو کنید.

Goodreads
Goodreads
Goodreads

با ورود به صفحه‌ی هر کتاب، می‌توانید اطلاعات مختلف آن را مشاهده کنید، آن را در قفسه‌های خود قرار دهید، دیدگاهتان را درباره‌اش بنویسید و به آن امتیاز دهید، به صفحه‌ی نویسنده بروید، ببینید کدام‌یک از دوستانتان کتاب را مطالعه کرده‌اند و چه امتیازی به آن داده‌اند، دیدگاه‌های دیگر کابران را ببینید و کتاب‌های مرتبط و فهرست‌های شامل آن کتاب را بیابید.

صفحه‌ی My Books کتاب‌های شما را نشان می‌دهد. در این قسمت، می‌توانید کتاب‌ها را در دسته‌های مختلف دسته‌بندی کنید که اصطلاحا قفسه (Shelf) نام دارند. همچنین، می‌توانید کتاب‌هایی که مطالعه می‌کنید و درصد پیشروی‌تان را اضافه کنید. افزون‌براین، به‌طور پیش‌فرض قفسه‌ای برای کتاب‌هایی وجود دارد که تابه‌حال خوانده‌اید (Read) و کتاب‌هایی که قصد دارید بخوانید (Want to Read). در پایین قفسه‌ها و در قسمت مربوط‌به Kindle، اگر از این سرویس آمازون برای خواندن کتاب استفاده می‌کنید، می‌توانید با اتصال به حساب کاربری خود، هایلایت‌ها و یادداشت‌هایتان را مشاهده کنید.

Goodreads
Goodreads

Goodreads در ابتدای هرسال از شما می‌خواهد تعداد کتاب‌هایی را مشخص کنید که می‌خواهید در طول سال بخوانید و بدین‌ترتیب رقابتی ایجاد می‌کند که باعث ایجاد انگیزه‌ی بیشتر برای کتاب‌خوانی می‌شود. بخش Reading Challenge مربوط‌به این موضوع است. در این بخش، می‌توانید میزان پیشرفت خود و دوستانتان را مشاهده کنید و عملکرد دوستانتان را لایک کنید یا درباره‌ی آن‌ها نظر دهید. علاوه‌براین، سبک‌های محبوبتان در پایین صفحه‌ی MyBooks قرار دارند تا بتوانید از‌این‌طریق کتاب‌های جدید را راحت‌تر پیدا کنید.

در صفحه‌ی Search، می‌توانید از قسمت بالای صفحه کتاب مدنظرتان را با عنوان و نام نویسنده یا ISBN آن (شابک یا شماره‌ی استاندارد بین‌المللی کتاب) پیدا کنید. همچنین در این صفحه‌، دسته‌بندی براساس سبک‌ها، فهرست‌های مختلف، کتاب‌های بیشترخوانده‌شده‌ی هفته، کتاب‌های جدید این ماه و کتاب‌های جدید امسال و بررسی‌های اخیر کاربران را ببینید.

Goodreads
Goodreads

صفحه‌ی اسکن یکی از قابلیت‌های بسیار مفید این اپلیکیشن است. تصور کنید در فروشگاه هستید و می‌خواهید پیش از خرید کتاب، بازخورد دیگران درباره‌ی آن را بدانید یا می‌خواهید کتاب در دستان را به یکی از قفسه‌های خود اضافه کنید. در این حالت، به‌سادگی و با قراردادن جلد یا بارکد کتاب درمقابل دوربین، اپلیکیشن آن را تشخیص می‌دهد و می‌توانید اطلاعات آن را مشاهده و آن را به قفسه‌های خود اضافه کنید.

Goodreads
Goodreads

در صفحه‌ی More، دیگر امکانات برنامه قرار دارند. در بالا سمت راست این صفحه‌، قسمت‌های مربوط‌به اعلان‌ها، پیام‌ها و درخواست‌های دوستی قرار دارند. در قسمت Recommendations، کتاب‌هایی را می‌بینید که Goodreads به شما پیشنهاد می‌کند. همچنین، از این صفحه می‌توانید حساب کاربری خود را مدیریت و دوستان و گروه‌هایتان را مشاهده کنید.

Goodreads
Goodreads

علاوه‌براین‌ها، Goodreads هرسال برترین کتاب سال در دسته‌های مختلف را با رأی کاربران مشخص می‌کند که در این صفحه از قسمت Best Books مربوط‌به سال گذشته، به نتایج این رویداد دسترسی دارید.

این اپلیکیشن با امکانات و پایگاه‌ داده‌ی کاملش می‌تواند به یکی از اپ‌های جذاب برای دوست‌داران کتاب تبدیل شود و امتیازهای آن نیز حاکی از همین موضوع است. در اپ‌استور نزدیک به ۲۲۰,۰۰۰ نفر کاربر درمجموع به این اپلیکیشن امتیاز عالی ۴.۸ را داده‌اند و در گوگل‌پلی نیز بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود شده است.

آیا از اپلیکیشن Goodreads استفاده می‌کنید؟ دیدگاه شما درباره‌ی آن چیست؟

نکات مثبت

  • امکانات و پایگاه‌ داده‌ی کامل
  • امکان یافتن کتاب با اسکن جلد یا بارکد
  • قابلیت طبقه‌بندی کتاب‌ها در قفسه‌های مختلف
  • امکان مشخص‌کردن کتاب فعلی و میزان پیشروی در آن
  • امکان ثبت دیدگاه و امتیاز
  • امکان دنبال‌کردن دوستان و نویسندگان و تعامل درباره‌ی فعالیت‌هایشان
  • پیشنهاد کتاب‌های جدید براساس سلیقه‌ی کاربر
  • دانلود اپلیکیشن

    پلی‌استور اپ‌استور

    اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات