فیسبوک زیرساخت واتساپ، اینستاگرام و مسنجر را امسال ادغام نمی‌کند

جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
با آنکه انتظار می‌رفت زیرساخت پیام‌رسان‌های واتساپ، اینستاگرام و مسنجر ادغام شود؛ ولی ظاهرا این اتفاق در سال جاری میلادی رخ نخواهد داد.
تبلیغات

چند روز قبل خبری در مورد ادغام زیرساخت پیام‌رسان واتساپ، اینستاگرام و مسنجر فیسبوک منتشر شد. ظاهرا براساس آخرین اخبار، انتظار نمی‌رود این یکپارچه‌سازی به‌ این سرعت و به‌زودی اتفاق بیفتد. 

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک اعلام کرد که پروژه‌ی ادغام زیرساخت‌های پیام‌رسا‌ن‌های مختلف به نتیجه خواهد رسید؛ ولی احتمالا تا سال ۲۰۲۰ و حتی بعد از آن شاهد این یکپارچه‌سازی نخواهیم بود. زاکربرگ در جریان اعلام درآمد فصل چهارم فیسبوک گفت: 

ما به پروژه‌ی ادغام پیام‌رسان‌های مختلف فکر می‌کنیم؛ ولی واقعا در ابتدای مسیر هستیم و باید کار بیشتری روی این موضوع انجام شود. 
زاکربرگ

زاکربرگ در مورد جزییات برنامه‌ی ادغام زیرساخت‌های پیام‌رسان‌های واتساپ،  اینستاگرام و مسنجر فیسبوک توضیحات بیشتری ارائه نداده است؛ اما چنین رویکردی باعث می‌شود کاربران پیام‌رسان‌های مختلف بتوانند به‌راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. پیش‌تر زاکربرگ اعلام کرده بود که انجام چنین کاری پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. در گزارش منتشرشده‌ی دیگری از سوی نیویورک تایمز، به موضوع رمزگذاری نقطه‌به‌نقطه‌ برای ادغام هر سه پیام‌رسان تاحدی پرداخته شد. زاکربرگ در همان گزارش اشاره کرده بود:

من فکر می‌کنم این پروژه مسیری است که در آینده نیز بدان نیازمندیم و باید مسیر محقق شدن آن را هموار کنیم. 

همچنین، زاکربرگ مثال‌هایی در مورد کارایی و چرایی علاقه‌مندی کاربران به ادغام سه پیام‌رسان مطرح کرد. او نقاط شاخص و برجسته‌ای را شفاف کرد که در مورد سرویس ترکیبی وجود دارد، چنین قابلیت‌هایی برای ادامه‌ی فعالیت فیسبوک در بازار مؤثر خواهد بود. زاکربرگ همچنین نشان داد که مسنجر با ادغام در پیا‌م‌رسان‌های واتساپ یا اینستاگرام، می‌تواند به‌‌عنوان لایه‌ی شبیه به iMessage برای SMS که عملکرد و امنیت بیشتری ارائه می‌دهد، درنظر گرفته شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات