AMD کتابخانه نرم‌ افزاری FEMFX را برای ساخت جلوه‌ های واقع‌ گرایانه‌ تر معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کتابخانه‌ی نرم‌افزاری FEMFX برای ایجاد آثار واقع‌گرایانه‌ای چون شکستن و خم‌شدن و خرد‌شدن در بازی‌‌ها به‌کار می‌رود.
تبلیغات

AMD اعلام کرده است الگوریتم FEMFX که کتابخانه‌ای نرم‌افزاری برای پردازنده‌هایی با قابلیت پردازش چندرشته‌ای است، از هم‌اکنون در مجموعه‌ی نرم‌افزاری GPUOpen دردسترس خواهد بود. ازآنجاکه AMD پلاگین‌های مرتبط را در رویداد Unreal Fest 2019 معرفی کرده بود، احتمالا در آینده شاهد آثار قوی فیزیکی خیال‌پردازانه‌ای در بازی‌ها خواهیم بود.

FEMFX به‌عنوان روشی فیزیکی برای شبیه‌سازی اَشکال توصیف می‌شود؛ بنابراین در معنیِ دیگر، این الگوریتم برای ایجاد جلوه‌های واقع‌گرایانه‌ای چون شکستن و خم‌شدن و خردشدن در بازی‌‌ها به‌کار می‌رود. به‌گفته‌ی AMD، الگوریتم مذکور برای استفاده از پردازنده‌های چندهسته‌ای و بهره‌گیری از مزیت افزایش تعداد هسته‌های پردازنده طراحی شده است که البته اشاره‌ی تلویحی به پردازنده‌های سری رایزن AMD، به‌ویژه پردازنده‌ی پرچم‌دار رایزن 3950X با ۱۶ هسته‌ی پردازشی است.

AMD’s FEMFX

وب‌سایت Wccftech که رونمایی ویژگی FEMFX را پوشش داده بود، می‌گوید از‌این‌پس توسعه‌دهندگان می‌توانند کد منبع FEMFX و پلاگین‌هایی برای نسخه‌ی چهارم از موتور ساخت بازی Unreal Engine و نرم‌افزار انیمیشن‌سازی Houdini 3D از وب‌سایت GitHub دریافت کنند.

جزئیات زیادی از FEMFX در وب‌سایت GPUOpen ذکر شده است؛ اما این کتابخانه‌ی نرم‌افزاری اجازه‌ی شبیه‌سازی‌های بسیار واقع‌گرایانه‌ای از شکستن یا خم‌شدن یا ذوب‌شدن موادی همچون چوب و آهن را به کاربران می‌دهد و تعداد زیاد و مختلفی از رابط‌های فیزیکی بالقوه در این کتابخانه وجود دارد که می‌‌توانند مانند معماهایی در بازی‌ها گنجانده شوند.

نتایج به‌دست‌آمده با این ویژگی بسیار هوشمندانه به‌نظر می‌رسد و نویددهنده‌ی سطح کاملا جدیدی از واقع‌گرایی در عناصری مانند انفجار درها یا پنجره‌ها یا ساختمان‌ها هستند. براساس آنچه در ویدئوکلیپ‌های نسخه‌ی نمایش دیده می‌شود، افتادن وزنه‌ای روی خودرو بسیار واقعی به‌نظر می‌رسد. 

AMD’s FEMFX

قبل از هرگونه پیش‌داوری، پرواضح است کتابخانه‌ی نرم‌افزاری FEMFX هنوز در ابتدای راه است؛ اما مطمئنا امیدواری زیادی برای نویدبخش‌بودن این ویژگی وجود دارد. ازآنجاکه FEMFX وابسته به ساخت هسته‌های پردازشی مفید برای گیمرهای رایانه‌ای است، ساخت این کتا‌بخانه نشان‌دهنده‌ی تلاش سرسختانه‌ی AMD برای ایجاد تجربه‌ی بهتر گیمینگ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات