AMD به اتحادی پیوست که هدف آن پشتیبانی از بلاک‌چین در گیمینگ است

پنج‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
AMD با پیوستن به Blockchain Game Alliance، پردازنده و کارت گرافیک لازم برای توسعه‌دهندگانی را فراهم می‌کند که ویژگی‌های مبتنی بر بلاک‌چین را روی پلتفرم‌های خود اجرا می‌کنند.
تبلیغات

جمعه‌ی گذشته، غول صنعت تراشه‌سازی، AMD، به اتحاد گیم-بلاک‌چین (Blockchain Game Alliance) پیوست. اتحاد گیم-بلاک‌چین یا به اختصار BGA، گروهی صنعتی برای ترویج و استانداردسازی فناوری‌ها برای گیمینگ آنلاین است. به عنوان اولین شرکت بزرگِ سخت‌افزاری که به این اتحاد پیوسته است، هدف AMD فراهم‌آوردن پردازنده و کارت‌های گرافیک مورد نیاز برای برای آن دسته از توسعه‌دهندگانِ گیمینگی است که به طور مؤثری ویژگی‌های مبتنی بر بلاک‌چین را روی پلتفرم‌های خود اجرا می‌کنند.

اما چرا بلاک‌چین؟ آن هم حالا که بازار رمزارزها در ورطه‌ی سقوط قرار دارد؟ این درست است که عملکرد بلاک‌چین به عنوان دفترچه‌ای دیجیتال برای ثبت تمامی تراکنش‌ها، بهترین راه را برای قدرت‌دهی به ارزهای دیجیتالی مجازی امروزی فراهم کرده است، اما همین مفهوم را می‌توان به دنیای گیمینگ نیز بسط داد. یک بلاک‌چین را تصور کنید که اطلاعات مربوط به تمامی موارد مجازی خریداری‌شده در یک بازی را ذخیره و نگه‌داری می‌کند یا شاید به عنوان راهی برای توزیع اطلاعات بازی توسط خود شبکه عمل می‌کند.

blockchain

برای تبیین موضوع ذکر این مورد لازم است که نکته‌ی واقعی برای بازاریابی بلاک‌چین، نحوه‌ی عملکرد آن به عنوان پلتفرمی توزیع‌شده است. در نتیجه هیچ شرکت یا سروری، لیست دیجیتالی از موارد مجازی از بازی را در اختیار نداشته و به جای آن، بلاک‌چین به عنوان شبکه‌ای غیرمتمرکز در سراسر اینترنت عمل کرده و برای ذینفعان یا در این مورد به‌خصوص گیمرها، کنترل بیشتری را از دارایی‌های دیجیتال این افراد برایشان فراهم می‌کند. به همین دلیل نیز AMD با تکیه بر فناوری مذکور، قدمی رو به جلو برداشته است. سرپرست بخش فناوری بلاک‌چین AMD، جورج راسکوِتز در  بیانیه‌ای گفته است:

پلتفرم‌های نسل بعدی گیم-بلاک‌چین امکان دسترسی به محتوای آنلاین انحصاری را برای گیمرها مهیا کرده و روش‌های جدیدی را برای تملّک محتوای آن [محتوای آنلاین] پیش روی آن‌ها قرار می‌دهند. آن‌ها [پلتفرم‌های نسل بعدی] همچنین کانال‌های جدیدی را برای توزیع محتوای بازی‌های دیجیتال در اختیار ناشران بازی قرار می‌دهند.

روز جمعه‌ی گذشته همچنین AMD از همکاری با RobotCache و Ultra خبر داد. این دو شرکت در حال ایجاد فروشگاه‌هایی مبتنی‌بر بلاک‌چین به جهت فروش بازی‌های رایانه‌ای برای رقابت با فروشگاه مجازی Steam هستند. هر دو شرکت قول داده‌اند که عایدی کمتری از توسعه‌دهندگان بازی دریافت کنند. سودی که این شرکت‌ها از توسعه‌دهندگان دریافت می‌کنند در قیاس با سود ۳۰ درصدی Steam بسیار کمتر بوده و بین ۵ تا ۱۵ درصد است. از طرف دیگر، گیمرها نیز این گزینه را خواهند داشت بازی‌هایی را که پیش‌تر خریداری کرده‌اند فروخته و همچنین ارزهای مجازی را از RobotCache و Ultra استخراج کرده یا به گونه‌ای دیگر به‌دست آورند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات