آیفون و آیپد پرو اپل سال آینده به حسگر سه‌بعدی جدیدی مجهز می‌شوند

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل در حال کار روی حسگر سه‌بعدی جدیدی است که روی آیفون و آیپد سال آینده و هدست AR و عینک VR که سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ معرفی می‌شوند، به کار خواهد رفت.
تبلیغات

بلومبرگ امروز برنامه‌ی آینده‌ی اپل برای واقعیت افزوده را فاش کرد. بنابر این برنامه، اپل در حال کار روی یک ماژول حسگر سه‌بعدی است که در آیپد پرو و گوشی آیفونی که سال آینده معرفی می‌شود، به کار خواهد رفت. علاوه‌ بر این، ماژول جدید طیف وسیعی از محصولات AR و VR اپل، ازجمله هدست واقعیت افزوده و عینک واقعیت مجازی را تغذیه می‌کند. ماژول حسگر سه‌بعدی جدید به کاربران کمک می‌کند تا نمونه‌‌ای سه‌بعدی و مطابق با اصل از اتاق‌ها، اشیاء و افراد بسازند. کار روی نرم‌افزاری که به این دستگاه‌ها قدرت می‌دهد از هم‌اکنون آغاز شده است.

طبق گفته‌ی بلومبرگ:

گروه‌های مهندسی آیفون و آیپد، کار روی اتصال برنامه‌های مهم و قابلیت‌های نرم‌افزاری یک سیستم‌عامل جدید با نام «rOS» را شروع کرده‌اند؛ که به دستگاه‌های فعلی اجازه می‌دهد تا با هدفون و عینک کار کنند.
واقعیت افزوده اپل

گزارش‌های متعددی از تلاش اپل برای ساخت هدست واقعیت افزوده در گذشته منتشر شده است. ماه سپتامبر (شهریور)، این خبر توسط اپل از طریق نسخه‌ی نهایی iOS 13 که برای توسعه‌دهندگان منتشر شد، تائید شده بود. در یک فایل readme که در این نسخه موجود بود، اپل مراحلی را برای توسعه‌دهندگان در مورد چگونگی آزمایش برنامه‌های واقعیت افزوده بدون هدست واقعیت افزوده عنوان کرده بود. اپل برای رجوع به برنامه‌های هدست واقعیت افزوده به نرم‌افزارهای فعال‌شده‌ی استریو AR مراجعه می‌کند. در ارائه‌ای داخلی به کارمندان، مایک راکول (Mike Rockwell)، مدیرعامل اپل که هدایت گروه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را بر عهده دارد، اطلاعات جدیدی درباره‌ی طراحی و قابلیت‌های هدست واقعیت مجازی فاش کرد:

  • هدفون‌های آینده دارای قابلیت‌هایی مانند اسکن سه‌بعدی و تشخیص پیشرفته‌ی انسان خواهند بود.هدست واقعیت افزوده با نمایشگری با وضوح‌بالا (احتمالا 8K) همراه خواهد بود. دوربین‌هایی وجود خواهد داشت که به کاربران امکان مشاهده‌ی افراد ایستاده در جلو و پشت اشیاء مجازی را می‌دهد.امکان نقشه‌برداری از سطوح، لبه‌ها و ابعاد اتاق‌ها با دقت بیشتری نسبت به هدست‌های فعلی مانند هولولنز عمل می‌کند.هدست واقعیت افزوده شبیه به آکیولس کوئست (Oculus Quest) خواهد بود؛ اما برای راحتی بیشتر از مواد سبک ساخته شده است.
  • واقعیت مجازی اپل

    گفته می‌شود که سیستم حسگر سه‌بعدی که در آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسخه‌ی پیشرفته‌تری از حسگر فعلی فیس آیدی است و گروه‌های مهندسی اپل در تلاش‌اند تا پیوندی بین سیستم‌عامل جدید «rOS» و این هدست‌ها ایجاد کنند تا به آن‌ها اجازه‌ی کار با دستگاه‌های iOS موجود را بدهد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات