گوگل مدیر اجرایی پیشین مایکروسافت را به‌عنوان قائم‌مقام G Suite استخدام کرد

پنج‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
مطالعه 4 دقیقه
گوگل یکی از مدیران اجرایی سابق مایکروسافت را استخدام کرده است تا در سمَت قائم‌مقام بخش G Suite فعالیت کند.
تبلیغات

گوگل چند روز پیش در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که خاویر سولتِرو، قائم‌مقام پیشین بخش‌‌های Cortana و Outlook در شرکت مایکروسافت را استخدام کرده است تا این فرد به‌عنوان قائم‌مقام بخش G Suite فعالیت کند. G Suite در حقیقت به مجموعه‌ای از ابزار تحت‌وب گفته می‌شود که گوگل به‌طور ویژه برای کاربران و کسب‌و‌کارها طراحی کرده و شامل مواردی مثل Gmail ،Hangouts ،Drive ،Google Docs و Google Sheets است.

اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های G Suite در حالت معمولی به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده می‌شوند؛ اما گوگل نسخه‌های ویژه‌ای از آن‌ها را که به قابلیت‌‌های کاربردی بیشتری مجهز هستند، در ازای پرداخت مبلغی ماهانه در اختیار کسب‌و‌کارها قرار می‌دهد.

خاویر سولترو در همین راستا اخیرا در صفحه‌ی توییتر رسمی‌اش با توییت جدیدی، اخبار منتشرشده را تأیید کرده است. او در بخشی از توییت می‌گوید: «فرصت کار با این تیم روی محصولاتی که چنین تأثیر عمیقی روی زندگی مردم در سراسر دنیا دارند، برای هر کسی پیش نمی‌آید و اتفاقی نادر است.»

توییت کامل او را در ادامه می‌توانید ببینید:

برخی اخبار جدید در زمینه‌ی کاری دارم. اخیرا به گوگل ملحق شده‌ام تا رهبری تیم G Suite را برعهده بگیرم. فرصت کار با این تیم روی محصولاتی که چنین تأثیر عمیقی روی زندگی مردم در سراسر دنیا دارند، برای هر کسی پیش نمی‌آید و اتفاقی نادر است. برای شروع کارم هیجان‌زده‌ هستم. 

سولترو پنج سال پیش در سال ۲۰۱۴ به استخدام شرکت مایکروسافت درآمد. در آن زمان مایکروسافت با پرداخت مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار، اپلیکیشن موبایلی Acompli را که در حوزه‌ی ایمیل‌رسانی فعالیت می‌کرد، به تصاحب خود درآورد. سولترو یکی از هم‌بنیان‌گذاران اپلیکیشن موردبحث بود و به‌عنوان مدیرعامل آن فعالیت می‌کرد.

مایکروسافت به‌دنبال تصاحب Acompli، با اعمال تغییراتی خاص در این اپلیکیشن، نام آن را به Outlook تغییر داد و برای آیفون و اندروید منتشر کرد. جایگاه سولترو در مایکروسافت روزبه‌روز بهتر می‌شد و او همواره شاهد پیشرفت در حوزه‌ی کاری بود؛ تا جایی که سولترو به ریاست Outlook در تمامی پلتفرم‌ها رسید. او سپس توانست در سمت رهبر بخش استراتژی برای Microsoft Office فعالیت کند.

google

سولترو سپس در ماه مارس سال ۲۰۱۸ ریاست کورتانا را برعهده گرفت. مایکروسافت در آن زمان اعلام کرده بود که قصد دارد از کورتانا به‌عنوان یک دستیار صوتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌های مختلف آفیس استفاده کند تا اینکه نهایتا کورتانا را نیز به یکی از زیرمجموعه‌های آفیس تبدیل کند. کورتانا هم‌اکنون رقبای قدرتمندی نظیر الکسای آمازون، سیری اپل و البته گوگل اسیستنت دارد. سولترو نهایتا در نوامبر سال ۲۰۱۸ در پی تصمیم مایکروسافت برای سازماندهی مجدد بخش Microsoft Office از این شرکت جدا شد. 

در پروفایل سولترو در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین از او به‌عنوان قائم‌مقام G Suite یاد شده؛ ظاهرا او کارش را از اکتبر ۲۰۱۹ آغاز کرده است. سولترو در نقش جدیدش به‌صورت مستقیم با کسب‌و‌کار Office شرکت مایکروسافت رقابت خواهد کرد. 

بر اساس گزارش منتشرشده از سوی رسانه‌ی CNBC، خاویر سولترو گزارش کارهایش را برای توماس کورین، مدیرعامل بخش Cloud در شرکت گوگل ارسال خواهد کرد. کورین سال گذشته به‌دنبال اینکه دیانی گرین از مدیرعاملی بخش Cloud کنار گذاشته شد، این سمت را برعهده گرفت.

پرابهاکار رگهون که اکنون در نقش قائم‌مقام ارشد بخش تبلیغات و تجارت در گوگل کار می‌کند، سابقه‌ی فعالیت به‌عنوان رهبر بخش G Suite را دارد. او همچنین پیش‌تر به‌عنوان قائم‌مقام بخش Google Apps و Google Cloud فعالیت کرده است. گوگل اخیرا سمت جدید قائم‌مقام را برای بخش G Suite ایجاد کرده است تا خاویر سولترو در آن فعالیت کند. احتمال می‌دهیم که این سمت موقتی باشد و سولترو کم‌کم برای حضور در نقش اصلی‌اش در گوگل آماده شود.

گوگل

ساندار پیچای، مدیرعامل فعلی گوگل، تابستان گذشته اعلام کرد که واحد کسب‌و‌کار مبتنی‌بر فضای ابری گوگل به‌صورت سالانه درآمدی معادل ۸ میلیارد دلار را به‌همراه می‌آورد؛ این میزان در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی معادل ۴ میلیارد دلار بود. با وجود پیشرفت درخورتوجه در زمینه‌ی درآمد، کسب‌و‌کار ابری گوگل همچنان در پشت کسب‌و‌کار Azure مایکروسافت قرار دارد. او همچنین اعلام کرده است که گوگل قصد دارد طی چند سال آینده، میزان فروش محصولات مرتبط به فضای ابری‌اش را سه برابر کند.

استخدام سولترو نشان می‌دهد که گوگل برای رشد دادن کسب‌و‌کار مبتنی‌بر فضای ابری‌اش برنامه‌های ویژه‌ای در سر دارد. در حال حاضر دو شرکت مایکروسافت و آمازون در این عرصه پیشتاز هستند و ظاهرا گوگل با برنامه‌ریزی چندساله قصد دارد در آینده به این شرکت‌ها برسد و حتی آن‌ها را نیز پشت سر بگذارد. در ضمن همانطور که اشاره کردیم، سولترو سابقه‌ی فعالیت به‌عنوان مدیر بخش کورتانا را در مایکروسافت دارد؛ از این رو او می‌تواند در زمینه‌ی استفاده‌ی بیشتر از گوگل اسیستنت در اپلیکیشن‌های G Suite گوگل به این شرکت کمک شایانی بکند. گوگل می‌گوید که تا سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸، پنج میلیون کسب‌و‌کار با پرداخت پول در حال استفاده از G Suite هستند.

سولترو پیش از استخدام در مایکروسافت و حتی پیش از ساخت اپلیکیشن Acompli به‌عنوان مدیر ارشد در VMware فعالیت می‌کرد. حضور او در VMware به‌دنبال تصاحب نخستین شرکتش یعنی Hyperic اتفاق افتاد.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات