پتنت جدید سامسونگ طراحی هدست واقعیت افزوده‌ کره‌ای‌ها را نشان می‌دهد

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مستندات مربوط به پتنت سامسونگ، طراحی هدست واقعیت افزوده کره‌ای‌ها با نام احتمالی گلکسی کلاب (Galaxy Club) را نشان می‌دهد.
تبلیغات

مستندات مربوط به پتنت اخیر سامسونگ، خبر از طراحی هدست واقعیت مجازی معرفی‌نشده‌ی‌ Galaxy Club سامسونگ می‌دهد. نخستین خبری که در مورد هدست واقعیت افزوده‌ی کره‌ای‌ها منتشر شد به اوایل ماه فوریه مربوط می‌شود. در آن مقطع زمانی گفته شده بود که هدست واقعیت افزوده‌ی جدید سامسونگ با بهره‌مندی از دو نمایشگر (هرکدام در هر لنز) معرفی خواهد شد.

همچنین در همان نخستین خبر منتشرشده، تصویری از هدست به همراه سیم دیده شده بود. البته هنوز مشخص نیست که هدست واقعیت افزوده‌ی سامسونگ قرار است به‌صورت بی‌سیم معرفی و به بازار عرضه شود یا از نوع هدست‌های سیم‌دار است.

هدست واقعیت افزوده‌

بعد از سال‌ها تمرکز بر توسعه‌ی هدست‌های Gear VR مخصوص گوشی‌های هوشمند، ظاهرا کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند روی توسعه‌ی هدست واقعیت افزوده‌ی جدید زمان بگذارند. البته نباید این نکته‌ی مهم را فراموش کنیم که کاربران طی سال‌های اخیر، توجه کمتری به چنین هدست‌هایی مشابه گیر وی آر از خود نشان می‌دهند. سامسونگ از سال ۲۰۱۷ تاکنون هدست واقعیت مجازی جدیدی برای گوشی‌های هوشمند به بازار عرضه نکرده است. همچنین گلکسی نوت ۱۰، آخرین گوشی هوشمند پرچم‌دار کره‌ای‌ها از هدست واقعیت مجازی سامسونگ پشتیبانی نمی‌کند. از سوی دیگر، در حال حاضر با توجه به اینکه امکان خرید هدست‌های واقعیت مجازی Gear VR در ایالات متحده از طریق فروشگاه سامسونگ یا آمازون امکان‌پذیر نیست، کاربران به‌سختی می‌توانند حتی چنین هدست‌هایی را تهیه کنند.

سامسونگ تنها تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند بازار نیست که به توسعه‌ی هدست‌های واقعیت افزوده توجه نشان می‌دهد. کوپرتینونشین‌‌‌ها نیز در حال توسعه‌ی هدست واقعیت افزوده‌‌ی جدیدی هستند. آخرین پیش‌بینی مینگ چی‌کو، تحلیلگر اپل حاکی از آن است که هدست واقعیت افزوده‌ی اپل اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی و به بازار عرضه خواهد شد. پیش‌تر نیز گفته شده بود که کد‌های iOS 13 به آزمایش هدست واقعیت افزوده اپل اشاره می‌کند.

به‌نظر می‌رسد براساس اخبار مختلف منتشرشده، سامسونگ در حال توسعه‌ی محصولات واقعیت افزوده و واقعیت مجازی مختلفی است. هرچند باید درنظر داشته باشیم که پتنت‌هایی از این دست، ممکن است هیچ‌وقت به مرحله‌ی تولید انبوه نرسند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات