آئودی پروژه ساخت خودرو پرنده را کنار گذاشت

پنج‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد آئودی پروژه‌ی ساخت خودروی پرنده با همکاری ایرباس را که سال گذشته با معرفی طرح مفهومی Pop.Up Next شروع کرده بود، به حالت تعلیق درآورده است.
تبلیغات

آئودی خودروی مفهومی Pop.Up Next را در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ معرفی کرد؛ اما به نظر می‌رسد که جاه‌طلبی‌های این شرکت برای خودروهای پرنده تمام شده است. بر اساس گزارش Auto News Europe، این خودروساز کار روی پروژه مذکور را به حالت تعلیق درآورده و در حال بررسی دوباره‌ی همکاری خود با ایرباس است. درحالی‌که آئودی امید زیادی به Pop.Up Next داشت؛ ظاهراً دشواری‌های ساخت ماشین پرنده در این راه آشکار شده است.

آئودی در بیانیه‌ای گفت:

ما معتقدیم که زمان زیادی طول خواهد کشید تا یک تاکسی هوایی بتواند به‌صورت سریالی تولید شود و مسافران دیگر نیازی به تغییر وسایل نقلیه نداشته باشند.

خودروساز مذکور Pop.Up Next را امتحان کرد تا این مشکل را با یک راهکار بسیار پیچیده حل کند.

خودروی الکتریکی مورد اشاره از یک کابین بسیار سبک‌وزن دونفره تشکیل شده که می‌تواند به یک خودرو یا ماژول پروازی متصل شود. ماژول خودرو پلتفرمی شبیه اسکیت بورد بود که از باتری ۱۵ کیلووات ساعتی و دو موتور الکتریکی بهره می‌بُرد و قدرت ترکیبی ۸۰ اسب‌بخار تولید می‌کرد. این قدرت باعث می‌شد تا خودرو مفهومی Pop.Up Next بتواند با یک‌بار شارژ ۱۳۰ کیلومتر سفر کند.

البته برجسته‌ترین قابلیت این طرح مفهومی ماژول پرواز آن است که مرکب از چهار غلاف دارای هشت تیغه‌ی بالگرد بود. هر تیغه یک موتور الکتریکی باقدرت ۲۶ اسب‌بخار داشت که با یک باتری ۷۰ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شد. اما ماژول پروازی فقط می‌تواند ۵۰ کیلومتر پرواز کند؛ قبل از اینکه نیاز به توقف ۱۵ دقیقه‌ای برای شارژ داشته باشد.

Audi Pop.Up Next

درحالی‌که به نظر می‌رسد این پروژه کاملاً منحل شده، گروه فولکس‌واگن هنوز هم از خودروهای پرنده ناامید نشده است. هفته‌ی گذشته، پورشه و بوئینگ توافق‌نامه‌ای برای توسعه‌ی «وسایل نقلیه‌ هوایی شهری و لوکس» امضا کردند. به‌عنوان بخشی از این توافق‌نامه، شرکت‌های نام‌برده‌شده در حال کار روی خودروی الکتریکی عمودپرواز (VTOL) هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات