بیتس از هدفون روگوشی Solo Pro با قابلیت حذف نویز رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
مطالعه 7 دقیقه
بیتس از خانواده‌ی جدید خود در دسته‌ی هدفون‌های روگوشی رونمایی کرد که به قابلیت حذف نویز مجهز هستند. محصولات جدید در خانواده‌ی Solo عرضه می‌شوند.
تبلیغات

اپل هم‌زمان با رویداد گوگل محصول جدیدی را در خانواده‌ی هدفون‌های روگوشی معرفی کرد. زیرمجموعه‌ی محصولات صوتی کوپرتینویی‌ها، بیتس، هدفون‌ بی‌سیم جدید را در خانواده‌ی Solo و به‌نام Solo Pro معرفی کرد که با قیمت ۲۹۹/۹۵ دلار به‌فروش می‌رسد. محصول جدید، قابلیت مهم حذف نویز را به خانواده‌ی محصولات باسابقه‌ی Solo اضافه می‌کند.

محصول جدید بیتس را می‌توان Solo 4 Wireless نامید، اما برای هماهنگی برندسازی با محصولاتی همچون Powerbeats Pro و گوشی اپل آیفون ۱۱ پرو (و تمامی محصولات امرزی دنیای فناوری که با پسوند پرو معرفی می‌شوند)، برند Solo Pro برای هدفون بیتس انتخاب شد. محصول جدید که اولین هدفون روگوشی بیتس با قابلیت حذف نویز محسوب می‌شود، از ۳۰ اکتبر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

هدفون‌های بی‌سیم بیتس طرفداران زیادی دارند و تقریبا همه‌جا می‌توان نمونه‌هایی از آن‌ها دید. شرکت ادعا می‌کند که خانواده‌ی سولو، پرطرفدارترین هدفون‌های جهان هستند و تاکنون بیش از ۳۰ میلیون عدد از آن‌ها فروخته شده است. سولو پرو امروز با این هدف عرضه می‌شود تا به‌زودی مانند دیگر محصولات بیتس، همه‌جا، از خیابان گرفته تا باشگاه‌های ورزشی و روی گوشی افراد مشهور و بسیاری موقعیت‌های دیگر دیده شود. بیتس می‌گوید، سولو پرو عضوی از نسل بعدی محصولات خواهد بود که عضو اول آن‌ها به‌نام پاوربیتس پرو در ابتدای سال جاری میلادی معرفی شد.

هدفون بیتس Solo Pro

سولو پرو در طراحی شباهت زیادی به Solo 3 دارد، اما بیتس می‌گوید آن را از ابتدا طراحی کرده است. البته برخی تغییرات در برخورد اول مشاهده می‌شوند. به‌عنوان مثال می‌توان به اسلایدرهای فلزی اشاره کرد که علاوه بر افزایش زیبایی هدفون، تجربه‌ی لمس همیشگی پلاستیک را در آن از بین می‌برند. بیتس ادعا می‌کند که اسلایدرهای آلومینیمی به‌راحتی و از روی تصادف حرکت نکرده و تنش لازم را برای عایق‌بندی کامل و حذف نویز بهینه ارائه می‌کنند.

هدفون بیتس Solo Pro

بیتس در طراحی محصول جدید از دکمه‌ی پاور استفاده نکرده است. هدفون سولو پرو پس از باز کردن روشن شده و با بسته شدن و قرار گرفتن در جعبه، خاموش می‌شود. به‌علاوه طراحی بدنه نیز تنها در حالت مات خواهد بود و خبری از طراحی‌های براق با ظاهر نه‌چندان جذاب در محصول جدید بیتس نخواهد بود. سولو پرو در رنگ‌های مشکی، سفید عاجی، خاکستری، آبی تیره، آبی روشن و قرمز به بازار عرضه می‌شود. سه رنگ آخر نسخه‌های محدود هستند که با همکاری Pharell Williams عرضه می‌شوند.

هدفون بیتس Solo Pro

پوشش روی گوش سولو پرو از جنس چرم بوده و طبق ادعای شرکت سازنده، با بررسی بازخورد کاربران بازطراحی شده است تا تماسی نرم، راحت و قرارگیری بی‌نقص را روی گوش همه‌ی کاربران داشته باشد. هیچ درز داخلی در چرم‌های روی گوش سولو پرو وجود ندارد و همچنین شاهد افزایش سطح آن‌ها به میزان ۷۰ درصد هستیم. به‌علاوه بیتس ادعا می‌کند که نیروی کمتری هم از بخش گیره‌ی سولو پرو به سر و گوش‌های کاربر وارد می‌شود. البته برای تأیید یا رد این ادعا باید منتظر اولین بررسی‌ها و تجربه‌های کاربری با هدفون جدید بیتس باشیم.

بیتس در طراحی محصول جدید تلاش کرده تا مقاومت بیشتری در برابر رطوبت عرض ایجاد کند. هدفون‌های سولو هیچ‌گاه به‌عنوان محصولات مخصوص ورزش معرفی نشده‌اند، اما به‌هرحال به محصولاتی محبوب در باشگاه‌ها بدل شدند. بیتس می‌تواند از همین علاقه‌ی کاربران بهره‌برداری کند. هدفون‌های سولو طراحی مستحکمی دارند و حتی در اثر ضربه و پیچش هم خللی در عملکرد آن‌ها وارد نمی‌شود.

هدفون بیتس Solo Pro

قابلیت حذف نویز در سولو پرو با فشار دادن دکمه‌ای گرد در زیر گوشی سمت چپ فعال می‌شود. دکمه‌ی مذکور در محلی قرار دارد که قبلا پورت جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری در محصولات قبلی بیتس دیده می‌شد. پورت مذکور در محصول جدید وجود ندارد. کاربران درصوت تمایل به استفاده از هدفون در حالت سیمی و بهره‌مندی از صدای شفاف‌تر، باید مبدلی برای اتصال به پورت لایتنینگ خریداری کنند. البته چنین رویکردی ایده‌آل نمی‌رسد، اما به‌هرحال بیتس هم از برنامه‌های اپل در حذف جک ۳/۵ میلی‌متری در امان نبوده است.

بیتس فناوری حذف نویز Pure ANC را از هدفون‌های وایرلس Studio 3 به سولو پرو آورد، البته هدفون‌های مذکور طراحی متفاوتی با خانواده‌ی سولو دارند؛ به‌همین دلیل بیتس باید کمی بهینه‌سازی روی فناوری حذف نویز انجام می‌داد تا محصول نهایی برای هدفون‌های روگوشی مناسب باشد. در بیانیه‌ی خبری معرفی محصول جدید می‌خوانیم:

Pure ANC با رویکردی کارآمد، نویز محیط را شناسایی و حدف می‌کند. این رویکرد نه‌تنها در هواپیما بلکه در محیط‌هایی همچون دفاتر یا کافه‌های شلوغ نیز به‌خوبی اجرا می‌شود. این فناوری همچنین قرارگیری هدفون روی گوش را ارزیابی کرده و تغییرات ایجادشده بر اثر قرار گرفتن مو روی گوش، گوشواره، شکل گوش و حرکت سر در طول روز را اصلاح می‌کند. به‌علاوه Pure ANC به‌صورت هم‌زمان محتوای صوتی را بررسی می‌کند تا حذف نویز، منجر به بهترین تجربه‌ی صوتی برای کاربر شود.
هدفون بیتس Solo Pro

بیتس ادعا می‌‌کند که سولو پرو با دریافت نمونه‌ای از صدای محیط، تمامی فرکانس‌های نویز مزاحم را حذف می‌کند. میکروفن‌های داخلی هم در محصول جدید تعبیه شده‌اند که موقعیت‌های گوناگون کاربر همچون استفاده از عینک، گوشواره یا هر عامل مزاحم دیگر را بررسی کرده و در حدف نویز اعمال می‌کنند. سپس هدفون‌ها طول موج ایجادشده با حذف نویز را با محتوای صوتی اصلی مقایسه می‌کنند تا حذف نویز، منجر به ایجاد صدای مصنوعی نشود.

فرایند فوق به‌خاطر استفاده از پردازنده‌ی Apple H1 ممکن می‌شود که علاوه بر قابلیت حذف نویز حرفه‌ای، امکان ارتباط سریع با سیری و جفت شدن با دستگاه‌های اپل را به سولو پرو می‌دهد. سولو پرو همچنین از قابلیت اشتراک محتوای صوتی پشتیبانی می‌کند که در iOS 13.1 معرفی شد. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد تا به همان موسیقی یا فیلمی گوش دهد که فرد دیگر با استفاده از ایرپاد یا هدفون‌های بیتس دیگر گوش می‌دهد.

بیتس برخلاف دیگر تولیدکننده‌های هدفون همچون بوز یا مایکروسافت، امکان تنظیم شدت حذف نویز را به کاربر نمی‌دهد. درواقع حذف نویز تنها دو حالت روشن و خاموش دارد. با فعال کردن حذف نویز (NC)، شارژدهی سولو پرو به ۲۲ ساعت می‌رسد و تفاوتی هم به نسبت سیستم‌عامل کاربر (اندروید و iOS) وجود ندارد. اگر قابلیت مذکور را خاموش کنید، شارژدهی به ۴۰ ساعت می‌رسد. متأسفانه هدفون‌‌های سولو پرو هنوز به‌جای استفاده از پورت USB-C از لایتنینگ استفاده می‌کنند؛ به‌هرحال این نوع از شارژ، بهره‌وری بیشتری نسبت به Micro USB دارد. سولو پرو هم به قابلیت‌ Fast Fuel مجهز است که با ۱۰ دقیقه شارژ، سه ساعت کاربری را به‌همراه خواهد داشت.

هدفون بیتس Solo Pro

برخی اوقات حذف نویز حالت انزوا از محیط را برای کاربر ایجاد می‌کند. بیتس برای رفع چنین موقعیتی، حالت شفافیت را هم به سولو پرو اضافه کرد. با یک بار فشار مجدد دکمه‌ی پایینی هدفون، صدای محیط با شفافیت بالا به گوش کاربر می‌رسد. شرکت سازنده تلاش کرد تا صدای حاصل، هرچه بیشتر طبیعی باشد. درواقع بیتس می‌خواهد صدای محیط به‌گونه‌ای شنیده شود که انگار کاربر هدفون بر گوش ندارد. شرکت‌های دیگر همچون بوز، چنین قابلیتی در هدفون‌های خود (Noise Canceling Headphones 700) عرضه می‌کنند.

بیتس می‌گوید سولو پرو براساس همان پروفایل صوتی طراحی شد که هدفون‌های وایرلس سولو ۳ از آن استفاده می‌کردند و جایزه‌ی بهترین پروفایل صوتی را هم برای شرکت به‌همراه داشت. به‌علاوه پلتفرم آکوستیک هم برای بهبود کارایی در سولو پرو اضافه شد. سولو پرو هم درایورهای ۴۰ میلی‌‌متری دارد، اما شرکت سازنده آن‌ها را برای بهبود فرکانس واکنشی و کمترین اعوجاج هارمونیک، بهینه‌سازی کرده است. بررسی‌های قبلی روی پروفایل صوتی سولو ۳، نشان از پیشرفت قابل‌توجه بیتس در ایجاد تجربه‌ی صوتی داشتند. بررسی اولیه‌ی سولو پرو نشان می‌دهد، همان کیفیت با راحتی بیشتر برای کاربر عرضه خواهد شد.

هدفون بیتس Solo Pro

از قابلیت‌های بهینه‌سازی‌شده‌ی دیگر در بیتس سولو پرو می‌توان به میکروفون‌های موجود در آن اشاره کرد که با بهره‌مندی از شتاب‌دهنده‌ با قابلیت تشخیص صوت، کیفیت تماس صوتی را نیز بهبود داده‌اند. چنین رویکردی نشان می‌دهد که بیتس در رقابت با محصولات مشابه، روند کاربردی را در پیش گرفته است.

اضافه‌کردن پسوند پرو به هدفون جدید بیتس به‌خاطر قابلیت حذف نویز و طراحی حرفه‌ای‌تر، تاحدودی منطقی به‌نظر می‌رسد. به‌هرحال صرف‌نظر از نام‌گذاری، بهبودهای مذکور به‌همراه بهبود در کیفیت صدا و جای‌گیری روی گوش کاربر، پیشرفت مناسبی از سوی بیتس محسوب می‌شوند. شاید در آینده‌ی نه‌چندان دور شاهد استفاده‌ی کاربران بسیاری از این هدفون‌ها باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات