DJI از کنترلر Mavic 2 با صفحه نمایش اختصاصی رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۹
مطالعه 3 دقیقه
طی چندین سال DJI امتحان خود را در زمینه‌ی تصویربرداری هوایی به خوبی پس داده و اکنون نیز با محصولات جدیدی به CES آمده است.
تبلیغات

DJI در نمایشگاه CES 2019 کنترلر جدیدی مجهز به صفحه‌نمایش، برای هدایت پرواز و مدیریت دوربین در پهپادهای Mavic 2 سری Zoom و Pro به نمایش گذاشت. این کنترل هوشمند که با نام DJI Smart Controller عرضه خواهد شد، درحقیقت دستگاه کنترل از راه دور اندرویدی با نمایشگر ۵.۵ اینچی و رزولوشن 1080p است که ۶۵۰ دلار قیمت دارد. این ابزار جانبی قیمت نسبتاً بالایی دارد اما به نظر می‌رسد برخی از مشکلات مهم هدایت‌گران پهپادها مثل برهم خوردن تمرکز ناشی از انعکاس تابش مستقیم آفتاب در صفحه‌نمایش موبایل و کم بودن شعاع ارتباطی با پهپاد را مرتفع کرده باشد.

DJI همچنین درحال کار بر ارتقای این کنترلر هوشمند برای عملکرد بهتر آن در فضای باز و در بازه‌ی دمایی ۲۰- تا ۴۰ درجه‌ی سانتیگراد و همچنین رساندن میزان روشنایی صفحه‌ی نمایش به ۱۰۰۰ کاندلا به منظور هدایت هرچه بهتر در محیط آفتابی است.

براساس تجارب کاربران و هدایتگران، نور خورشید یکی از معضلات جدید در زمان پرواز دادن پهپادها است؛ چراکه نگاه کردن به بالا و دنبال کردن پرنده با چشم اجتناب ناپذیر است. هرچند با عینک آفتابی تاحدی می‌توان این مشکل را حل کرد ولی نگاه کردن مجدد به صفحه‌نمایش موبایل با همان عینک نیز مشکلی دیگر است.

DJI Smart Controller
DJI Smart Controller
DJI Smart Controller
DJI Smart Controller

DJI Smart Controller حتی از منظر تجهیزات و مکانیزم ارتباط رادیویی بسیار بهبود یافته است. از بلوتوث ۴.۲، وای‌فای و به‌ویژه فناوری انتقال تصویر اختصاصی DJI با نام OcuSync ۲.۰ پشتیبانی می‌کند. این فناوری برای جلوگیری از تداخل و افت سیگنال به‌صورت خودکار فرکانس‌های ارتباطی را تغییر داده تا کیفیت لینک در حد مطلوبی حفظ شود و با این شیوه شعاع ارتباطی ۸ کیلومتری را برای هدایتگر پهپاد فراهم می‌کند. بستر اندرویدی این دستگاه هم که وظیفه‌ی اجرای نرم‌افزار DJI و مدیریت ارتباط با پرنده را  به‌عهده دارد از حافظه‌ی ذخیره‌سازی با ظرفیت ۱۶ گیگابایت برخوردار بوده و از کارت‌های microSD با کلاس سرعتی UHS-I رده‌ی سه تا ظرفیت حداکثر ۱۲۸ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. شرکت هنوز اطلاعاتی درخصوص نسخه اندروید به‌کاررفته در این محصول ارائه نداده است.

در مقایسه‌ی اولیه، این کنترلر هوشمند ابزار بسیار مفیدی برای همه‌ی هدایتگران پهپادهای DJI است؛ اعم از آماتورها و حرفه‌ای‌هایی که به‌دنبال وسیله‌ای راحت‌تر و بهتر از موبایل خود برای هدایت پرواز و تصویربرداری هستند. اما نکته‌ی غافلگیرکننده، ظرفیت باتری این دستگاه است که ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است؛ اما طبق اعلام DJI این ظرفیت تنها جوابگوی ۲.۵  ساعت کار با دستگاه است و دو ساعت هم زمان برای شارژ باتری جدانشدنی آن لازم است.

طول این بازه‌ی شارژدهی با در نظر داشتن هزینه‌ ۶۵۰ دلاری، محل بحث است. چراکه خود پهپادهای Mavic با باتری‌های اضافه، مداومت پروازی بسیار بیشتری از طول یک دوره‌ی شارژدهی باتری کنترلر خواهند داشت.

ویدئوی رسمی معرفی این کنترلر ابعاد بیشتری از کارکردهای آن را به نمایش می‌گذارد:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات