مدل برقی وانت فورد F-150 تولید خواهد شد

شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
درحالی‌که تسلا و ریوین به‌دنبال عرضه‌ی وانت تمام برقی در آینده نزدیک هستند، فورد نیز از طرح خود برای ارائه‌ی مدل برقی فورد سری F پرده برداشت.
تبلیغات

به خوبی می‌دانیم که فورد طی سال‌های اخیر درباره‌ی عرضه‌ی مدل پلاگین هیبرید یا حتی کاملاً برقی وانت F-150 به بازار، تردید داشت. اکنون این شرکت به وضوح اعلام کرده است که فقط روی محصولات پیکاپ و شاسی‌بلند تمرکز خواهد کرد. علاوه‌بر این چند استارتاپ برنامه‌های خود را برای عرضه‌ی وانت پیکاپ الکتریکی اعلام کرده‌اند. تسلا نیز طی سال‌های آینده برنامه‌ای جامع برای عرضه‌ی وانت برقی دارد.

فورد / Ford

جیم فرلی مدیرارشد فورد، در نمایشگاه دیترویت (نایاس) گفت:

ما قصد داریم سری F را برقی کنیم؛ مدل‌های برقی و هیبرید تولید خواهند شد. 
فورد F-150

 فرلی معتقد است که برای حفظ ارزش سری F در آینده،‌ باید به سمت تولید مدل‌های تمام برقی یا هیبریدی حرکت شود.

جان مک‌الروی درباره‌ی اظهارنظر فرلی چنین توضیح می‌دهد:

وقتی او (فرلی) می‌گوید مدلی مجهز به باتری الکتریکی، آنچه که من به ذهنم می‌آید یک خودروی الکتریکی مجهز به باتری یا مدل تمام برقی است. آن‌ها پیش از این گفته‌اند که در آینده نسخه پلاگین هیبریدی از وانت فورد F-150 خواهند داشت. اما نسخه‌ی جدید با صحبت‌هایی که در گذشته درباره‌ی مدل هیبریدی کرده‌اند، تفاوت دارد.
Tesla pickup

تسلا در حال تلاش برای عرضه‌ی وانت برقی طی سال‌های آینده است؛ کافی است که نگاهی به محصولات و برنامه‌های تسلا در بخش خودروهای لوکس بیاندازید. نمی‌توان علاقه‌ی مردم را به وانت تمام الکتریکی نادیده گرفت، زیرا دنیا دارد با سرعت تمام به سمت پذیرش محصولات برقی پیش می‌رود. ریوین (Rivian) نیز به‌زودی وانت تمام برقی خود را به بازار عرضه می‌کند. این‌ها رقبای اصلی فورد هستند.

Rivian R1T / وانت ریوین

در ادامه فرلی واقعیت‌های زیادی را درباره‌ی اظهارات و استدلال‌های برنامه‌های فورد روشن کرد:

هم‌اکنون ۹۰ درصد از سرمایه‌ی ما به کامیون و وانت پیکاپ اختصاص داده شده است. ما سری F را داریم که بهترین و پرفروش‌ترین وانت در جهان و آمریکا به شمار می‌رود. سال گذشته بیش از یک میلیون دستگاه از این وانت فروخته شد. هدف اصلی سری F این است که هر مشتری باید یک وانت داشته باشد که ما، این مشتریان را به‌خوبی شناخته‌ایم. از F-150 گرفته تا F-750، همگی برای ما مهم هستند. 
ford F-350 / فورد F-350

فورد سری F در مقایسه با رقبا نه‌تنها در فروش،‌ بلکه در سایر زمینه‌ها نیز برتری دارد. این محصولات یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار آمریکا محسوب می‌شوند و عرضه‌ی مدل‌های تمام الکتریکی می‌تواند گام بزرگی به جلو باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات