یک شرکت‌ چینی، مالک خودروسازی NEVS و Saab سوئد شد

پنج‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت املاک اُوِرگرند چین با پرداخت ۹۳۰ میلیون دلار، ۵۱ درصد از سهام شرکت تولید خودروِ برقی NEVS و برند ساب سوئد را خرید.
تبلیغات

سومین شرکت بزرگ املاک چین، یعنی گروه اِوِرگرند (Evergrande Group)، با پرداخت ۹۳۰ میلیون دلار و تصاحب ۵۱ درصد از کل سهام، مالک اصلی خودروساز الکتریکی NEVS شد. شرکت ملی تولید خودروِ الکتریکی سوئد (National Electric Vehicle Sweden)، پیش‌ازاین در پی ورشکستگی ساب (Saab) آن را خریده و احیا کرده بود. این حرکت به‌عنوان بخشی از جاه‌طلبی‌های هوی کا یان، مؤسس اُوِرگرند، برای تنوع‌بخشیدن به پروژه‌های کسب‌وکار این شرکت و سرمایه‌گذاری در بازار خودرو تلقی شده است. 

Evergrande Group / گروه املاک اورگرند

NEVS در سال ۲۰۱۲ و پس از تعطیلی ساب سوئد، آن را خرید و احیا کرد. هم‌اکنون NEVS در کارخانه Trollhättan، خودروهای الکتریکی خود را براساس نسل نهایی سالون ساب 9-3 تولید می‌کند. از سال ۲۰۱۲ تاکنون، تلاش‌های NEVS برای به‌دست‌آوردن حقوق مربوط‌به نام تجاری و استفاده از لوگوی ساب روی محصولات برقی ناموفق بوده است. 

Saab / ساب

گفتنی است بخشی از این شرکت متعلق به فرمانداری شهر تیانجین در شمال‌شرقی چین است که در آن، دومین کارخانه با ظرفیت پنجاه هزار دستگاه خودروِ برقی در سال قرار دارد. در سال ۲۰۱۷، کارخانه‌ی تیانجین تولید مدل‌های برقی خود مبتنی بر خودروِ ساب 9-3 را برای بازار چین آغاز کرد.

NEVS

قرارداد بین NEVS و اُوِرگرند در ابتدا بر توسعه‌ی کراس‌اور برقی 9-3X EV برای بازار چین تمرکز دارد. بااین‌حال، این کراس‌اور در ادامه می‌تواند به‌عنوان بخشی از اهداف این شرکت برای تبدیل به یکی از تولیدکنندگان بزرگ‌ خودروِ برقی به بازارهای اروپا نیز صادر شود.

پیش‌تر قرارداد مشابهی به ارزش دو میلیارد دلار بین اُوِرگرند و شرکت آمریکایی فارادی فیوچر (Faraday Future)‌ منعقد شد. البته این قرارداد سال گذشته با اختلاف بر سر ادعاهای سرمایه‌گذاری و تلاش برای کنترل سهام ناکام ماند. شایان ذکر است قرارداد جدیدی که دو شرکت در پایان سال ۲۰۱۸ امضا کرده‌اند، به بی‌اعتمادی خودروساز برقی مستقر در لس‌آنجلس می‌تواند پایان دهد.

Saab 9-3 saloon / سالون ساب

سخن‌گوی اُوِرگرند گفت:

هیئت‌مدیره معتقد است ازطریق تصاحب شرکت‌های دارای فناوری‌های مدرن در زمینه‌ی انرژی‌های نو و با ظرفیت تولید فراوان، می‌توان قابلیت‌ رشد گروه اُوِرگرند را تقویت کرد و قدرت رقابتی قدرتمندی در صنعت روبه‌رشد خودرو و انرژی پاک به‌دست آورد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات