اینستاگرام در حال توسعه اپلیکیشنی مستقل برای خرید و فروش است

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
شنیده‌ها حاکی از آن هستند که اینستاگرام می‌خواهد به‌زودی اپلیکیشن مستقل IG Shopping را برای خرید کردن منتشر کند.
تبلیغات

وب‌سایت The Verge اخیرا در گزارشی مدعی شده است که از طریق برخی منابع، از ساخت اپلیکیشنی مستقل توسط اینستاگرام برای خرید کردن، مطلع شده است. این اپلیکیشن جدید که احتمالا IG Shopping نام خواهد داشت، به کاربران امکان می‌دهد تا در میان مجموعه‌ای از کالاهای ارائه‌شده توسط فروشندگانی که فالو می‌کنند، به جستجو بپردازند و محصول موردنظرشان را مستقیما از داخل این اپ خریداری کنند. گفتنی است که اینستاگرام تاکنون از پاسخ‌دهی به این جریان، امتناع ورزیده است.

با این‌حال وب‌سایت منبع مدعی است که نتوانسته اطلاعاتی درباره‌ی تاریخ انتشار این اپلیکیشن به‌دست آورد. گفته می‌شود که توسعه‌ی آی‌جی شاپینگ هنوز در حال انجام است و این امکان وجود دارد که این پروژه قبل از انتشار رسمی، به‌کلی لغو شود. این درحالی است که منابع نزدیک به اینستاگرام مدعی هستند که این شرکت معتقد است اپلیکیشن یادشده می‌تواند به‌جایگاه مهمی در تجارت الکترونیک دست پیدا کند.

بیش از ۲۵ میلیون کسب‌و‌کار در سراسر دنیا هم‌اکنون در شبکه‌ی اجتماعی Instagram حساب کاربری دارند که در این میان آن‌ها، ۲ میلیون کسب‌و‌کار در زمینه‌ی تبلیغات فعالیت می‌کنند. از هر پنج کاربر اینستاگرام، چهار کاربر حداقل صفحه‌ی مربوط به یک کسب‌و‌کار را فالو کرده‌اند. اینستاگرام می‌تواند با ساخت یک اپلیکیشن خرید و فروش مستقل، فضای بزرگی را برای فعالیت‌های تبلیغاتی و خرید و فروش فراهم کند و شانس کسب درآمد را بالا ببرد.

فیسبوک می‌تواند به‌مرور زمان ابزار جدیدی را در اختیار فروشندگانی که قصد دارند صفحه‌ی کسب‌و‌کارشان را در اینستاگرام بسازند، قرار دهد و به‌صورت مستقیم پلتفرم‌های مبتنی بر تجارت الکترونیکی نظیر Shopify را به‌چالش بکشد. امروزه اکثر کسب‌و‌کارهای آنلاین به یک حساب کاربری در اینستاگرام نیازمندند؛ چنین کسب‌و‌کارهایی اگر لازم باشد، می‌توانند هزینه‌هایی را برای دریافت ابزارهای مخصوص کسب‌وکار پرداخت کنند.

خرید انلاین / online shopping

برخی شرکت‌ها نظیر Four Sixty مدت‌ها است که چنین ابزارهایی را به فروشندگانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، می‌فروشند. شرکت یادشده در قبال دریافت هزینه‌ای مشخص، به کسب‌و‌کارها برای خلق گالری‌های عکس قابل‌فروش، مدیریت محتوا، زمان‌بندی انتشار پست‌ها و موارد مشابه کمک می‌کند. اپلیکیشن مخصوص Shopify شامل ده‌ها پلاگین مخصوص برای پروموت کردن و مدیریت کسب‌و‌کارهای مبتنی بر اینستاگرام است.

اینستاگرام در نوامبر ۲۰۱۶ نوعی قابلیت خرید و فروش را آزمایش و پس از مدت‌ها، آن‌را به‌صورت گسترده در ماه مارس سال پیش منتشر کرد. در این روش، شرکت‌ها می‌توانند محصولات منحصربه‌فردی را در پست‌ها تگ کنند تا کاربران بتوانند مستقیما از طریق تصاویرِ پست‌ها، محصول موردنظرشان را خریداری کنند. این شرکت هم‌اکنون در حال آزمایش قابلیتی جدید است که به‌کاربران امکان می‌دهد محصول موردنظرشان را مستقیما از استوری فروشندگان خریداری کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات