قدرتمندترین خودروهای جهان با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار دلار

سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
در فهرست ۱۰ خودروی قدرتمند که بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت و کمتر از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند، سه مدل اروپایی در کنار هفت محصول آمریکایی دیده می‌شوند.
تبلیغات

قدرت پیشرانه، همیشه یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تبلیغاتی خودروهای جدید بوده است؛ اگر صادق باشیم، باید گفت که همیشه نمی‌توان از تمام پتانسیل یک خودرو در جاده‌های عمومی استفاده کرد اما داشتن یک خودروی قدرتمند، حس بهتری از یک هاچ‌بک بی‌جان و خسته‌کننده دارد.

دوج چلنجر دیمون Dodge demon

تیم تحریریه‌ی وب‌سایت اتوبلاگ مقاله‌ای با عنوان ۱۰ خودروی قدرتمند آمریکا با قیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار منتشر کرده‌اند که در این مطلب، آن را با شما خوانندگان زومیت به اشتراک می‌گذاریم. ابتدا ۵۰ خودروی قدرتمند فعلی بازار انتخاب شد، اما همانطور که قابل پیش‌بینی بوده، قیمت بسیاری از این مدل‌ها چند صد دلاری است. نویسندگان اتوبلاگ با قرار دادن فیلتر حداکثر قیمت ۱۰۰ هزار دلار، این فهرست را منتشر کرده‌اند.

تمام خودروهای این فهرست مدل ۲۰۱۹ یا ۲۰۱۸ هستند و قدرت آن‌ها بیشتر از ۵۰۰ اسب بخار است. به‌نظر می‌رسد که خودروسازان آمریکایی، حداقل در بخش قدرت هر خودرو نسبت به قیمت، هنوز هم پیشتاز هستند. لازم به‌ذکر بوده که کیفیت ساخت، وضعیت استهلاک و موارد دیگر در مورد خودروهای این فهرست در نظر گرفته نشده است.

۱۰- مرسدس AMG C63 S

Mercedes-AMG C63 S
Mercedes-Benz C63 S AMG Coupe
Mercedes-Benz C63 S AMG Coupe
Mercedes-Benz C63 S AMG Coupe
Mercedes-Benz C63 S AMG Coupe

قدرت: ۵۰۳ اسب بخار

قیمت مدل پایه: ۷۵ هزار و ۶۹۰ دلار

مرسدس بنز و AMG خودروهای قدرتمند بسیاری تولید می‌کنند اما قیمت بسیاری از این مدل‌ها، بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار است. مدل C63 S تنها خودروی آلمانی با قدرت بیش از ۵۰۰ اسب بخار و قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار دلار در این فهرست است. C63 S در سه مدل سدان، کوپه و کروک فروخته می‎شود که در قدرتمندترین نسخه با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری بای توربوشارژ در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه ۵۰۳ اسب بخار قدرت و از ۱۷۵۰ دور بر دقیقه ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. هر سه مدل C کلاس محور عقب و مجهز به گیربکس ۷ سرعته‌ی دوکلاچه و رینگ‌های ۱۹ اینچی هستند. مدل کوپه با زمان ۳.۸ ثانیه در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین نسخه است؛ سدان C63 S در زمان ۳.۹ و کروک آن به دلیل ۹۰ کیلوگرم وزن بیشتر در زمان ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قیمت کوپه و کروک C63 S به‌ترتیب معادل ۷۶ هزار و ۴۹۵ دلار و ۸۲ هزار و ۴۹۵ دلار است.

۹- آلفارومئو جولیا کوادری‌فولیو

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio / آلفا رومئو جولیا کوادریفوگلیو نسخه نوربرگ‌رینگ
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio / آلفا رومئو جولیا کوادریفوگلیو نسخه نوربرگ‌رینگ
alfa romeo giulia
Alfa Romeo Giulia Veloce / آلفا رومئو جولیا ولوسی

قدرت: ۵۰۵ اسب بخار

قیمت مدل پایه: ۷۵ هزار و ۲۹۵ دلار

هر دو مدل سدان جولیا و کراس‌اور استلویو در نسخه‌ی پرفرمنس کوادری‌فولیو (Quadrifoglio) به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۲.۹ لیتری توئین توربوشارژ ساخت فراری با قدرت ۵۰۵ اسب بخار (دور موتور ۶۵۰۰) و گشتاور ۶۰۱ نیوتن‌متر (دور موتور ۲۵۰۰) مجهز هستند. سدان و شاسی‌بلند آلفارومئو با نشان شبدر چهاربرگ کوادری‌فولیو به گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک، مجهز هستند. جولیا با نهایت سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت در زمان ۳.۸ و استولیو با نهایت سرعت ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت در زمان ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. استلویو کوادری‌فولیو قیمت پایه‌ی ۸۱ هزار و ۵۹۰ دلار خورده است.

۸- لندرور رنجرور اسپرت

لندرور رنجرور اسپرت / Land Rover Range Rover Sport
رنجروور اسپرت Land rover rang rover sport 2017
رنجروور اسپرت Land rover rang rover sport 2017
لندرور رنجرور اسپرت / Land Rover Range Rover Sport
لندرور رنجرور اسپرت / Land Rover Range Rover Sport

قدرت: ۵۱۸ اسب بخار

قیمت مدل پایه: ۸۶ هزار و ۵۴۵ دلار

لندرور یکی از بزرگ‌ترین بازیگران بازار پرشور خودروهای شاسی‌بلند است و مدل رنجرور اسپرت SVR آن با قدرت ۵۷۵ اسب بخار عرضه می‌شود. اما در قیمت زیر ۱۰۰ هزار دلار، قدرتمندترین محصول این شرکت بریتانیایی خوش‌نام و اصیل، رنجرور اسپرت سوپرشارژ دینامیک است که البته قدرتمندترین شاسی‌بلند اروپایی این فهرست هم عنوان می‌گیرد. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری V شکل سوپرشارژ رنجرور اسپرت با مدل‌های دیگر بریتانیایی مانند جگوار XJ و جگوار F-Type مشترک است. ۵۱۸ اسب بخار قدرت این پیشرانه در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۶۲۵ نیوتن‌متر گشتارو آن از ۲۵۰۰ دور بر دقیقه در دسترس خواهد بود. سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک (AWD)، گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته با پدال تعویض‌دنده‌ی پشت فرمان و وزن ۲۳۲۳ کیلوگرم رنجرور اسپرت، رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۵ ثانیه ممکن کرده است. این شاسی‌بلند زیبا با رینگ‌های ۲۱ اینچ و امکان اضافه کردن ردیف سوم صندلی، به نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۷- فورد موستانگ شلبی GT350

Ford Mustang Shelby GT350 / فورد موستانگ
Ford Mustang Shelby GT350 / فورد موستانگ
Ford Mustang Shelby GT350 / فورد موستانگ
Ford Mustang Shelby GT350 / فورد موستانگ
Ford Mustang Shelby GT350 / فورد موستانگ

قدرت: ۵۲۶ اسب بخار

قیمت مدل پایه: ۵۸ هزار و ۲۳۵ دلار

تا زمانی که مدل GT500 با پیشرانه‌ی سوپرشارژ و قدرت بالای ۷۰۰ اسب بخار عرضه نشود، شلبی GT350 قدرتمندترین نسخه‌ی شلبی از پرفروش‌ترین خودروی اسپرت جهان خواهد بود. موستانگ (با تلفظ انگلیسی ماستنگ) در این نسخه از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۵.۲ لیتری با قدرت ۵۲۶ اسب بخار (حداکثر دور موتور ۸۲۵۰) و گشتاور ۵۸۲ نیوتن‌متر گشتاور و گیربکس ۶ سرعته‌ی دستی استفاده می‌کند. مدل ۲۰۱۹ شلبی GT350 بیشتر در بخش آیرودینامیک، سیستم تعلیق و ترمز و تایر بهبود داده شده است. نسخه‌ی شلبی GT350 R به‌دلیل داشتن رینگ‌های و باله‌ی عقب فیبرکربن، ۷۵۰۰ دلار قیمت بیشتری دارد.

۶- کادیلاک CTS-V

 کادیلاک CTS-V
CTS-V
Cadillac CTS-V Glacier Edition
کادیلاک CTS-V
 کادیلاک CTS-V

قدرت: ۶۴۰ اسب بخار

قیمت مدل پایه: ۸۹ هزار و ۲۹۰ دلار

قدرتمندترین سدان لوکس جهان با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار دلار، محصول خودروساز مشهور دیترویت است. کادیلاک CTS-V مانند شورولت کامارو ZL1 و کوروت Z06، از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۶.۲ لیتری LT4 استفاده می‌کند؛ در دور موتور ۶۴۰۰ تمام ۶۴۰ اسب بخار قدرت و از دور موتور ۳۶۰۰ تمام ۸۵۴ نیوتن‌متر گشتاور سدان آمریکایی محور عقب با گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک، در اختیار راننده قرار می‌گیرد. کادیلاک CTS-V حدود ۴۰ اسب بخار بیشتر از بی‌ام‌و M5 و ۳۷ اسب بخار بیشتر از مرسدس بنز E63 S هر دو با قیمت بسیار بالاتر، قدرت تولید می‌کند. CTS-V قدرتمندترین سدان تاریخ کادیلاک، با نهایت سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت در زمان ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۵- شورولت کامارو ZL1

کامارو  Chevrolet camaro Zl1 2017
کامارو ZL1
کامارو  Chevrolet camaro Zl1 2017
کامارو ZL1
کامارو  Chevrolet camaro Zl1 2017

قدرت: ۶۵۰ اسب بخار

قیمت مدل پایه: ۶۳ هزار و ۷۹۵ دلار

کامارو ZL1، قدرتمندترین کروک کوپه و چهارسرنشینه‌ی بازار آمریکا با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار دلار است. قدرتمندترین نسخه از تمام مدل‌های کامارو، به پیشرانه‌ی V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری LT4 با قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتن‌متر (از دور موتور ۳۵۰۰)، گیربکس ۶ سرعته‌ی دستی یا ۱۰ سرعته‌ی خودکار و سیستم انتقال قدرت محور عقب مجهز شده است. کامارو ZL1 در زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسیر درگ ۴۰۰ متری را هم با نهایت سرعت ۲۰۴ کیلومتر بر ساعت در زمان ۱۱.۴ ثانیه طی می‌کند. پکیج ارتقای 1LE پنل‌های آیرودینامیک فیبرکربن، رینگ‌های ۱۹ اینچ، تایرهای بهتر و سیستم تعلیق قابل تنظیم را به کوروت 1LE اضافه می‌کند.

۴- شورولت کوروت Z06

شورولت کوروت / Chevrolet Corvette
شورولت کوروت / Chevrolet Corvette
chevrolet corvette zr1
Chevrolet Corvette / شورولت کوروت
شورولت کوروت ZR1 روباز /  2018 Chevrolet Corvette Convertible

قدرت: ۶۵۰ اسب بخار

قیمت: ۸۱ هزار و ۵۸۵ دلار

این روزها با انتشار تصاویر جاسوسی و غیررسمی نسل جدید کوروت موتورمیانی و عرضه‌ی نسخه‌ی ZR1 با قدرت ۷۵۵ اسب بخار، کوروت Z06 چندان جلب توجه نمی‌کند. با این وجود، Z06 قدرتمندترین شورولت کوروت با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار دلار است؛ همانند کامارو ZL1، پیشرانه‌ی V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری با قدرت ۶۵۰ اسب بخار (دور موتور ۶۴۰۰) و گشتاور ۸۸۱ نیوتن‌متر (دور موتور ۳۶۰۰) قلب تپنده‌ی Z06 است. کوروت Z06 با گیربکس دستی ۷ سرعته یا اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم انتقال قدرت محور عقب در دو مدل کروک (۴ هزار دلار قیمت بیشتر) و کوپه عرضه می‌شود.

۳- جیپ گرندچروکی ترک‌هاوک

Jeep Grand Cherokee Trackhawk/ جیپ چروکی
Jeep Grand Cherokee Trackhawk
Jeep Grand Cherokee Trackhawk
Jeep Grand Cherokee Trackhawk
Jeep Grand Cherokee Trackhawk

قدرت: ۷۰۷ اسب بخار

قیمت مدل پایه: ۹۱ هزار و ۲۴۰ دلار

شاسی‌بلند جذاب جیپ گرندچروکی در مدل SRT Trackhwak به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر  V شکل ۶.۲ لیتری سوپرشارژ همی (Hemi) با قدرت ۷۰۷ اسب بخار (دور موتور ۶۰۰۰)، گشتاور ۸۷۵ نیوتن‌متر (دور موتور ۴۰۰۰) و گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک مجهز شده است اما برخلاف دوج چارجر، از سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک استفاده می‌کند. قدرتمندترین شاسی‌بلند جیپ با نهایت سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسیر درگ ۴۰۰ متری را هم در ۱۱.۶ ثانیه پشت سر می‌گذارد.

۲- دوج چارجر SRT هلکت

Dodge Charger SRT Hellcat
Dodge Charger SRT Hellcat
Dodge Charger SRT Hellcat
Dodge Charger SRT Hellcat
Dodge Charger SRT Hellcat

قدرت: ۷۰۷ اسب بخار

قیت مدل پایه: ۶۸ هزار و ۴۴۰ دلار

سدان چارجر SRT Hellcat در مدل ۲۰۱۹ همچنان با پیشرانه‌ی V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری هلکت، قدرت ۷۰۷ اسب بخار، گشتاور ۸۸۱ نیوتن‌متر (دور موتور ۴۰۰۰)، گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت محور عقب عرضه می‌شود. علاوه بر چارجر، دوج (با تلفظ انگلیسی داج) نسخه‌ی SRT Hellcat چلنجر را هم با همین پیشرانه اما قدرت ۷۱۷ اسب بخار تولید می‌کند. چلنجر هلکت ۲۰۱۹ با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک ZF، با قیمت باورنکردنی ۶۴ هزار و ۷۵۰ دلار فروخته خواهد شد. همین مدل با کیت بدنه‌ی عریض، ۶ هزار دلار قیمت بیشتری دارد.

۱- دوج چلنجر SRT Hellcat Redeye

Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye
Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye
Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye
Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye
Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye

قدرت: ۷۹۷ اسب بخار

قیمت مدل پایه: ۷۲ هزار و ۷۴۵ دلار

چلنجر دیمن (Challenger Demon) با قدرت ۸۴۰ اسب بخار قدرت، پس از یک سال تیراژ ۳۳۰۰ دستگاه از خط تولید کنار رفت. بخشی از مهندسی ساخت این مدل مخصوص درگ دوج به محصول جدید Redeye منتقل شد؛ چلنجر رِدآی به‌لطف سوپرشارژر بزرگ‌تر و افزایش فشار بوست از ۱۱.۶ به ۱۴.۵ پی‌اِس‌آی از پیشرانه‌ی V8 هِمی ۶.۲ لیتری، ۷۹۷ اسب بخار قدرت (دور موتور ۶۳۰۰) و ۹۵۹ نیوتن‌متر گشتاور (دور موتور ۴۵۰۰) می‌گیرد. همانند دیمن، ردآی هم محور عقب است و تنها با گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک عرضه می‌شود. مدل ردآی با کیت بدنه‌ی عریض و قیمت ۷۹ هزار و ۷۴۵ دلار، در زمان ۱۰.۸ ثانیه مسیر درگ ۴۰۰ متری را با نهایت سرعت ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند و در صورت مهیا بودن مسیر کافی، حداکثر به سرعت ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات