DS7 کراس بک ای-تنس پلاگین هیبرید رونمایی شد

سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
مدل پلاگین هیبرید کراس‌اور لوکس DS7 کراس‌بک با نام E-Tense 4x4 رونمایی شد. مصرف سوخت این مدل، ۲.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
تبلیغات

کراس‌اور لوکس DS 7 کراس‌بک نسخه‌ی پلاگین هیبرید دریافت می‌کند؛ این مدل با نام E-Tense 4x4، اولین محصول و نتیجه‌ی برنامه‌ی گروه PSA برای توسعه فناوری خودروهای برقی و نماینده‌ی فرانسوی‌ها برای رقابت با ولوو XC60 T8 خواهد بود.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4

DS 7  کراس‌بک ای-تنس از قوای محرکه‌ی مشابه پژو 3008 GT Hybrid4 استفاده می‌کند؛ پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۹۶ اسب بخار (BHP) در کنار دو موتور برقی با قدرت ‍۱۰۸ اسب بخار قرار گرفته است تا این کراس‌اور فرانسوی در مجموع ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار داشته باشد. پک باتری با ظرفیت ۱۳.۲ کیلووات ساعت امکان طی کردن مسافتی حدود ۵۰ کیلومتر و نهایت سرعت ۱۳۴ کیلومتر بر ساعت را در حالت تمام برقی ممکن می‌کند. DS7 Crossback E-Tense ار گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته استفاده می‌کند تا تمام قدرت پیشرانه‌ی بنزینی و موتورهای برقی به هر چهار چرخ منتقل شود.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4

به‌لطف سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک (AWD)، این کراس‌اور لوکس با نهایت سرعت ۲۱۹ کیلومتر بر ساعت در زمان ۶.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این مدل بر اساس استانداردهای آلایندگی جدید WLTP اروپا، ۲.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و آلایندگی آن ۵۰ گرم CO2 در هر کیلومتر اعلام شده است.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4

قوای فنی پلاگین هیبرید این مدل با دیگر محصولات گروه خودروسازی PSA شامل سیتروئن C5 Aircorss  پلاگین هیبرید و دو مدل پژو 508 و 3008 پلاگین هیبرید مشترک است. ۸ ساعت زمان نیاز است تا DS7 کراس‌بک پلاگین هیبرید با اتصال سه‌شاخه‌ی معمولی برق کاملاً شارژ شود اما در صورت استفاده از شارژ سریع ۶.۶ کیلووات ۳۲ آمپر، این زمان به ۲ ساعت کاهش پیدا می‌کند. البته به‌لطف سیستم ترمز با قابلیت بازیابی انرژی یا حتی پیشرانه‌ی بنزینی، امکان شارژ ناچیز باتری در هنگام حرکت نیز وجود دارد.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4

چهار حالت رانندگی مختلف در کراس‌اور پلاگین هیبرید لوکس DS وجود دارد؛ حالت پاک (Zero Emission) که در آن فقط موتورهای برقی فعال هستند، حالت اسپرت که پیشرانه‌ی بنزینی و موتورهای برقی برای تولید حداکثر قدرت ترکیب می‌شوند، حالت هیبرید برای بهینه‌سازی مصرف سوخت و حالت 4WD برای رانندگی در مسیرهای آف‌رود. حالت دیگری موسوم به E-Save هم برای ذخیره‌سازی انرژی حرکت تا حداکثر ۲۰ کیلومتر در این کراس‌اور، گنجانده شده است. تغییر بین حالت‌های رانندگی مختلف و دیگر تنظیمات، ازطریق نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی انجام می‌شود.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4
DS 7 Crossback E-Tense 4x4
DS 7 Crossback E-Tense 4x4
DS 7 Crossback E-Tense 4x4
DS 7 Crossback E-Tense 4x4

کابین DS7 کراس‌بک پلاگین هیبرید با مدل استاندارد تفاوت چندانی ندارد؛ منوهای جدید سیستم اطلاعات و سرگرمی و نشان E درج شده روی دسته‌دنده تنها تفاوت است. حجم صندوق عقب هر دو مدل ۵۵۵ لیتر بوده، اما مدل هیبرید به رینگ‌های ۱۹ اینچی مجهز شده است. DS7 کراس‌بک ای-تنس 4x4 سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد رسید؛ قیمت پایه‌ حدود ۵۰ هزار پوند (۶۵ هزار دلار) پیش‌بینی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات