گوگل هوم مینی پرفروش‌ترین اسپیکر هوشمند فصل دوم ۲۰۱۸ است

پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
مطالعه 3 دقیقه
براساس آخرین گزارش‌ها، گوگل هوم مینی، پرفروش‌ترین اسپیکر هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ میلادی است.
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید، اکو دات آمازون درحراج سالانه‌ی روز پرایم فروش خوبی را از آن خود کرد. با این وجود و براساس آخرین خبرها، گوگل هوم مینی پرفروش‌ترین اسپیکر هوشمند در بازارهای جهانی است. 

براساس آخرین گزارش استراتژی آنالتیکس، گوگل در فصل دوم سال ۲۰۱۸ میلادی، از هر ۵ اسپیکر هوشمندی که به بازار عرضه می‌شود، یکی از آنها اسپیکر هوشمند گوگل هوم مینی است. عرضه‌ی گوگل هوم مینی نسبت به عرضه‌ی اکودات آمازون بیشتر بوده است. در حدود ۲.۳ میلیون اسپیکر هوشمند گوگل هوم مینی به بازار عرضه شده است که بیش از ۲.۲ میلیون اسپیکر هوشمند اکودات آمازون عرضه‌شده به بازار در همین بازه‌ی زمانی است.

با این حساب، اکودات و گوگل هوم مینی، در مجموع در حدود ۳۸ درصد سهم اسپیکرهای هوشمند عرضه‌شده به بازار جهانی را به نام خود ثبت کرده‌اند. در سه‌ ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، در مجموع در حدود ۱۱.۷ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند به بازار عرضه شده است، که براساس آمار از هر ۵ دستگاه عرضه‌شده به بازار، ۴ دستگاه مربوط به شرکت آمازون یا گوگل بوده‌اند. در رتبه‌ی سوم جدول،‌ بعد از اکودات، دستگاه پرچمدار آمازون یعنی اسپیکر هوشمند آمازون اکو قرار دارد که در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، در حدود ۱.۴ میلیون دستگاه از آن به بازار عرضه شده است. بعد از آمازون اکو، علی‌بابا در حدود ۰.۸ میلیون دستگاه Tmail Genie به بازار عرضه کرده است و در نهایت گوگل در حدود ۰.۸ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند گوگل هوم به بازار عرضه کرده‌اند. در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، هوم‌پاد اپل نتوانست در بین ۵ محصولی قرار گیرد که بیشترین عرضه را به بازار داشتند و تنها ۶ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داد.

برچسب قیمت بالاتر هوم‌پاد و هم‌چنین ابعاد کوچکتر گوگل هوم مینی، باعث شد گوگل هوم مینی بتواند فروش بهتری نسبت هوم‌پاد اپل داشته باشد. اما در مجموع، گوگل هوم مینی و اکودات آمازون، توانستند ۱۷ درصد سهم درآمد بازار اسپیکرهای هوشمند را از آن خود کنند. این رقم در حالی مطرح می‌شود که هوم‌پاد اپل در حدود ۱۶ درصد سهم درآمد حاصل از فروش اسپیکرهای هوشمند را به خود اختصاص داده است. از نظر دستگاه‌های با قیمت بالاتر از ۲۰۰ دلار، سهم درآمد هوم‌پاد در حدود ۷۰ درصد سهم درآمد بازار است.

اسپیکر هوشمند 

فصل دوم ۲۰۱۸ 

سهم بازار 

۱

گوگل هوم مینی 

۲.۳

۲۰٪

۲

اکودات آمازون

۲.۲

۱۸٪

۳

اکو آمازون

۱.۴

۱۲٪

۴

علی بابا 

Tmail Genie

۰.۸

۷٪

۵

گوگل هوم

۰.۸

۷٪

کل بازار 

۴.۳

۳۶٪

جمع 

۱۱.۷

۱۰۰٪

براساس گزارش منتشرشده از سوی استراتژی آنالتیکس، بازار اسپیکرهای هوشمند همچنان رو به رشد است و این روند ادامه خواهد داشت.  دیوید مرسر، معاون مدیرعامل استراتژی آنالتیکس در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد:

تعداد مدل‌های اسپیکرهای هوشمند موجود در سراسر جهان، طی دوازده ماه گذشته به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است؛ تولیدکنندگان، به‌دنبال سرمایه‌گذاری بیشتر در بازارهای روبه‌رشد هستند. شرکت‌هایی همچون سامسونگ و بوز قصد دارند اولین مدل‌های اسپیکر هوشمند خود را به بازار معرفی کنند. همین مساله باعث رونق بیشتر بازار خواهد شد. 

پیشتر نیز در خبرهای دیگری گفته شده بود که رشد ۱۸۷ درصدی بازار اسپیکرهای هوشمند در فصل دوم ۲۰۱۸ گزارش شده است. به‌نظر می‌سد بازار اسپیکرهای هوشمند رونق خوبی پیدا کند. پیشتر گفته شده بود که اسپیکرهای هوشمند در سال ۲۰۱۹ درآمدی ۱.۶ میلیارد دلاری را نصیب آمریکا می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات