فولکس واگن در آستانه رکوردزنی؛ فروش ۷.۳ میلیون دستگاه خودرو در ۸ ماه

یک‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
مطالعه 4 دقیقه
فروش جهانی محصولات گروه خودروسازی فولکس واگن در ۸ ماه گذشته، با رشد ۷.۵ درصد، بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه بوده است.
تبلیغات

رسوایی آلایندگی خودروهای دیزل فولکس، هزینه‌های سنگینی برای غول خودروسازی آلمان در پی داشت؛ جریمه‌های مالی هنگفت، تغییرات اساسی در ساختار مدیریت، محکومیت قضایی مدیران ارشد و البته مشکل مهمی به نام از بین رفتن اعتماد مشتریان. اما، با نگاهی به آمار فروش، به‌نظر می‌رسد که فولکس واگن دوباره به جایگاه گذشته‌ی خود به عنوان پرفروش‌ترین گروه خودروسازی جهان بازگشته است.

فولکس‌واگن / Volkswagen

آمار فروش محصولات فولکس واگن در ۸ ماه گذشته‌ی سال ۲۰۱۸ منتشر شد؛ فروش جهانی این برند اصیل آلمانی با چند شرکت زیرمجموعه‌ی شناخته شده، شامل آئودی، لامبورگینی، پورشه، بنتلی و بوگاتی و اشکودا با ۷.۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، ۷ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو بوده است. اروپایی‌ها با خرید ۳ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه از خودروهای فولکس واگن، همچنان اصلی‌ترین مشتری‌ آلمانی‌ها هستند. در مقایسه با سال گذشته، فروش فولکس واگن در اروپا حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. پس از قاره‌ی سبز، آسیا-اقیانوسیه دومین بازار محبوب آلمانی‌ها بوده است؛ مشتریان فولکس واگن در این ناحیه و به‌خصوص چینی‌ها، در مقایسه با سال گذشته ۶.۸ درصد خرید بیشتری داشته‌اند تا در مجموع، ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودروی آلمانی به‌فروش برسد.

Volkswagen / فولکس واگن

 آمریکایی‌ها (آمریکای شمالی) با خرید ۶۳۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو، سومین مشتری فولکس واگن هستند که البته نسبت به سال گذشته، ۰.۲ درصد علاقه‌ی کمتری به محصولات این برند نشان داده‌اند. در جایگاه آخر، بازار آمریکای جنوبی با فروش ۳۸۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو قرار گرفته است؛ این میزان، در مقایسه با سال ۲۰۱۷ برابر ۱۳.۳ درصد افزایش فروش محسوب می‌شود. اما از آمار فروش جهانی که بگذریم، به تفکیک محصولات برندهای مختلف می‌رسیم؛ در ۸ ماه گذشته، ۴ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه خودرو فروخته شده، از محصولات فولکس واگن بوده‌اند. این میزان فروش در سال گذشته، ۳ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه گزارش شده بود، بنابراین ۶.۲ درصد افزایش فروش در خودروهای برند فولکس واگن مشاهده می‌شود. در بین برندهای زیرمجموعه‌ی فولکس واگن، آئودی با فروش یک میلیون ۲۶۸ هزار و ۶۰۰ دستگاه و افزایش ۵.۵ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۷، در جایگاه اول قرار گرفته است.

Volkswagen  / فولکس واگن

بیشترین رشد فروش، در محصولات سئات گزارش شده است؛ ۳۸۳ هزار و ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو و افزایش فروش ۲۱.۹ درصد. اشکودا و پورشه نیز با افزایش فروش ۱۱.۴ و ۶.۸ درصد، به‌ترتیب ۸۴۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه و ۱۷۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده‌اند. محصولات برند تجاری فولکس واگن، مان (MAN) و اسکانیا نیز به‌ترتیب فروشی معادل ۳۳۶ هزار و ۳۰۰، ۸۵ هزار و ۹۰۰ و ۶۰ هزار و ۲۰۰ دستگاه تجربه کرده‌اند. در ۸ ماه گذشته، مرداد ماه ۱۳۹۷ پررونق‌ترین ۳۱ روز گروه خودروسازی فولکس واگن در سال ۲۰۱۸ بوده است. آلمانی‌ها تنها در این ماه، ۸۷۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو در سطح جهان به‌فروش رسانده‌اند که از این مقدار، ۵۱۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه با برند فولکس واگن، ۱۵۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه آئودی، ۹۱ هزار و ۸۰۰ دستگاه اشکودا، ۴۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه سئات و ۲۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه پورشه بوده است.

Renault Nissan Mitsubishi Alliance

باتوجه به رشد فوق‌العاده‌ی و قابل توجه  فروش محصولات متنوع فولکس واگن، باید دید آیا غول خودروسازی آلمان پس از عبور از مشکلات مالی، مدیریتی و حیثیتی فراوان می‌تواند عنوان پرفروش‌ترین خودروساز سال ۲۰۱۸ (خودروهای سبک) را تصاحب کند؟ اتحاد فرانسوی‌ها و ژاپنی‌ها در رنو، نیسان، میتسوبیشی سال گذشته به این مقام رسید و بدون شک مقامات این اتحاد پرسود با مدیریت کارلوس گوسن، به‌راحتی این عنوان را واگذار نمی‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات