اپل با معرفی اپل کار بین‌ سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵، شرکتی ۲ تریلیون دلاری می‌شود

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس آخرین پیش‌بینی مینگ‌چی کو، اپل‌کار بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ معرفی می‌شود و اپل را به شرکتی ۲ تریلیون دلاری تبدیل خواهد کرد.
تبلیغات

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر ارشد اپل پیش‌بینی کرده است که ارزش شرکت اپل با معرفی خوردوی جدید اپل‌کار به ۲ تریلیون دلار خواهد رسید. انتظار می‌رود اپل‌کار در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ به بازار معرفی شود.

با افزایش ارزش سهام اپل نسبت به آمازون و ارزش ۲۰۷.۰۵ دلار به ازای هر سهم، اپل به شرکتی یک تریلیون دلاری بدل شد. مینگ‌چی‌ کو معتقد است با در نظر گرفتن سرویس‌های آرم، ویژگی‌های واقعیت‌افزوده و پروژه‌ی Apple Car، اپل به شرکتی دو تریلیون دلاری تبدیل خواهد شد. با وجودی که مینگ‌چی کو سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ را برای معرفی اپل‌کار مطرح‌ کرده است؛ ولی توضیح خاصی در مورد مشخصات خودروی هوشمند اپل ارائه نداده‌ و اصلا مشخص نیست این اعداد و ارقام بر چه اساس و مبنایی از سوی وی اعلام شده‌اند. بی‌شک با توجه به اینکه اپل همواره سعی دارد فناوری‌های نوینی را به بازار معرفی کند و حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشد؛ برای بازار خودرو نیز قطعا از آخرین فناوری‌های نوین استفاده خواهد کرد؛ حتی انتظار می‌رود با معرفی اپل‌کار، بازار خودرو دستخوش تحولی بزرگ شود. مینگ‌چی کو معنقد است:

اپل از فناوری‌های پیشرو همچون واقعیت‌افزوده برای طراحی خودروی خود استفاده خواهد کرد. به‌همین دلیل انتظار می‌رود اپل‌کار، تبدیل به محصولی متفاوت نسبت به تمامی خودروهای معرفی‌شده‌ی بازار شود. با معرفی اپل‌کار و ورود اپل به بازار خودرو، شاهد رشد چشمگیری در سرویس‌های اپل خواهیم بود. اپل می‌تواند حوزه‌های سخت‌افزار، نرم افزار و سرویس‌های خود را به‌صورت یکپارچه در اختیار کاربران قرار دهد و از این حیث نسبت به سایر رقبای بازار خودرو، جلوتر خواهد بود.
اپل کار

البته تلاش کوپرتینونشین‌ها روی خوردوی جدید کاملا محرمانه پیش می‌رود و با اینکه پروژه‌ی اپل‌کار در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار کار خود را آغاز کرد، ولی اطلاعات چندانی در مورد آن منتشر‌ نشده است. پیشتر گفته شده بود که اپل درصدد راه‌اندازی کارخانه‌ی خوردوسازی در امریکا است. هرچند اپل برای پیشبرد اهداف خود در بخش خودروسازی، وارد مذاکره با شرکت‌هایی همچون BMW، مرسدس بنز، نیسان، مک‌لارن، مگنا استایر و BYD چین شد ولی درنهایت هیچ‌کدام از مذاکرات به‌ نتیجه نرسید و مذاکرات منجر به همکاری اپل با این شرکت‌های خودروساز نشد. البته سرمایه‌گذاری اپل در بخش خودروسازی، در کنار درآمد بالای بعدی، هزینه‌های بالایی نیز دارد. این پروژه نیاز به بیش از ۱۰۰۰ نفر نیروی انسانی و متخصصین نرم‌افزار و سخت افزار متمرکز بر پروژه دارد.

ظاهرا اختلاف‌نظرهایی بین استیو زادسکی، مدیر پروژه‌ی تایتان و مدیران ارشد اپل وجود داشت که باعث شد مدیر پروژه خودروی الکتریکی تایتان، اپل را ترک کند. زادسکی، در سال ۲۰۱۶ اپل را ترک کرد و باب منسفیلد، مدیر پروژه شد. با بازگشت مدیر پیشین اپل به پروژه تایتان، اعضای تیم تمرکز بیشتری روی حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از خود نشان داد و تعدادی از کارمندان پروژه هم تعدیل شدند. ظاهرا در حال حاضر، تعدادی از اعضای قدیمی تیم تایتان در کار خود مشغول فعالیت هستند و ظاهرا یکی از اعضای برجسته‌ی تیم به‌نام داگ فیلد، بعد از ترک اپل و همکاری با تسلا، مجددا وارد همکاری جدیدی با کوپرتینونشین‌ها شده‌ است.

کسب‌و‌کار اپل به‌شدت به سرویس‌های اپل وابسته است و خدماتی همچون آی‌کلاد، اپل موزیک، و اپل استور و AppleCare توانسته‌اند جای خود را در میان کاربران باز کنند. در سه‌ماهه‌ی اخیر، اپل درآمدی ۹.۵ میلیارد دلاری را برای خود رقم زد؛ که در سه‌ماهه‌ی قبلی رقمی در حدود ۹.۱۹ میلیارد دلار را به ثبت رسانده بود. مینگ‌چی کو معتقد است که با توجه به فناوری‌های جدید در حوزه‌ی واقعیت‌افزوده، درآمد اپل بیشتر هم خواهد شد. کوپرتینونشین‌ها، با معرفی محصولاتی مبتنی بر واقعیت‌افزوده تا سال ۲۰۲۰ می‌توانند درآمد خوبی با معرفی عینک واقعیت‌افزوده اپل کسب کنند. پیشتر گفته شده بود که عینک واقعیت افزوده اپل در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود. مینگ‌چی کو معتقد است که حوزه‌ی واقعیت‌افزوده می‌تواند یکی از حوزه‌های روبه‌رشد و عامل سودآوری بیشتر اپل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات