مدیرعامل مجیک لیپ در قبال جذب سرمایه‌، رویکردی باز دارد

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رونی ابُویتز، مدیرعامل مجیک لیپ در مصاحبه‌ای که اخیراً انجام داده، از رویکرد باز شرکت تحت مدیریتش در قبال جذب‌ سرمایه‌گذار سخن گفته است.
تبلیغات

مجیک لیپ یکی از شرکت‌های تازه‌واردی است که در سال‌های اخیر، فعالیت‌های جذابی را در حوزه‌ی واقعیت افزوده انجام می‌دهد. باوجود اینکه این شرکت تاکنون ۲.۳ میلیارد دلار برای تولید هدست‌های واقعیت‌افزوده، سرمایه جذب کرده است؛ اما مدیرعامل این شرکت از رویکرد باز خود در قبال جذب سرمایه‌‌ی بیشتر صحبت می‌کند.

در گفتگویی که رونی ابویتز با نشریه‌ی فاینانشال تایمز انجام داده، وی گفته است:

شرکت‌هایی مانند ما تلاش می‌کنند تا کاری را در این مقیاس انجام دهند و ما با برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری دنیا در حال رقابت هستیم؛ از این‌ رو، احتمالاً همیشه به‌صورت فرصت‌طلبانه به‌دنبال سرمایه خواهیم بود.

مدیرعامل مجیک لیپ در گفته‌های خود به شرکت خاصی اشاره نکرد؛ اما ذکر «بزرگترین شرکت‌ها» احتمالاً شامل اپل نیز می‌شود؛ اپلی که طبق گمانه‌زنی‌ها در حال توسعه‌ی هدست واقعیت افزوده‌ی خود و معرفی آن در آینده‌ای نزدیک است. با این حال، مجیک لیپ در قیاس با اپل به‌مراتب از منابع مالی محدودتری برخوردار است و همین امر موجب می‌شود تا دستِ آن‌ها برای انجامِ هر کاری باز نباشد.

ابویتز در این گزارش از سرمایه‌ی بسیاری که ذخیره دارند، صحبت کرده است؛ اما او به این موضوع اشاره کرده که سرمایه‌گذاری‌های بیشتر به آن‌ها اجازه خواهد داد تا دامنه‌ی فعالیت‌هایشان را در سطح بین‌المللی گسترش دهند و به ساخت محصولات جدید و آموزش نحوه‌ی کار مشتریان با هدست‌های واقعیت افزوده بپردازند.

هیجان زیادی که مجیک‌ لیپ در بازار ایجاد کرده، باعث شده تا بسیاری از سرمایه‌گذاران موضع مثبتی نسبت به این شرکت داشته باشند. سیستم خلاقانه‌ی مجیک لیپ برای هدست‌های واقعیت افزوده نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرده است؛ این هدست‌ها شامل عینک و رایانه‌ای مدوری می‌شوند که روی کمربند قرار می‌گیرد.

در یک نمایش آزمایشی از منظومه‌ی شمسی، مجیک لیپ پروژه‌ای را به نمایش درآورد که کاربر در آن می‌توانست در محیط واقعی با اشیاء سه‌بعدی به‌صورت یکپارچه تعامل داشته باشد.

مجیک لیپ

حال هدست‌های این شرکت پس از تلاش ۸ ساله قرار است به‌زودی به بازار عرضه شوند. اولین موج از هدست‌های مجیک لیپ از روز چهارشنبه با قیمت ۲۲۹۵ دلار برای پیش‌خرید در دسترس قرار خواهند گرفت. در نقدهای اولیه‌ای که از هدست منتشر شده، بازخوردها ترکیبی بوده و در حالی که برخی هدست این شرکت را عالی عنوان کرده‌اند، عده‌ای دیگر ساخته‌ی Magic Leap را تنها یک محصول عادی و نه قدمی اساسی روبه‌جلو معرفی کرده‌اند.

ابویتز به فاینانشال تایمز گفته است که موج اول این هدست‌ها یه‌جای مشتریان عادی، توسعه‌دهندگان و خالقین محتوا را هدف قرار می‌دهد:

آیا ما به‌دنبال سودآوری فوری یا رشد درآمد و نوآوری هستیم؟ ما آنچه که شرکت‌های بزرگ در گذشته انجام داده‌اند، مطالعه می‌کنیم و فعلاً این موضوعی است که در مورد آن در حال تفکر هستیم.

دیدگاه خود را در این باره با ما و دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات