آموزش روش‌های بهینه برای تبلیغ و ارتقای کسب و کار

چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
مشتری، پایه و اساس هر کسب‌وکاری است. تا زمانی که مشتری وجود نداشته باشد هیچ کسب‌وکاری پیشرفت نمی‌کند پس باید برای افزایش آن تلاش کرد.
تبلیغات

این باور عمومی وجود دارد که افراد از خود راضی و متکبر روزی شکست می‌خورند. کسانی که فقط به فکر خودشان هستند در دسته‌بندی افرادی قرار می‌گیرند که پیشرفت کردن در زندگی شخصی و در کسب‌وکار چالش بزرگی برایشان خواهد بود. درصورتی‌که یک کسب‌وکار هیچ‌موقع با عدم اطلاع‌رسانی در مورد خدماتی که انجام می‌دهد پیشرفت نخواهد کرد.

به ما گفته شده است انسان‌های خوب کسانی هستند که در مورد موفقیت خود با دیگران صحبت نمی‌کنند، افتخارات و جوایزی که کسب کرده‌اند را با صدای بلند عنوان نمی‌کنند و افرادی هستند که مزایای کسب‌وکار خود را بزرگ جلوه نمی‌دهند. درنتیجه ما نیز همین رفتار را پیش می‌گیریم زیرا نمی‌خواهیم به‌عنوان فردی متکبر شناخته شویم. درنتیجه منتظر می‌مانیم مشتری‌ها خود به خود پیدا شوند یا سرمایه‌گذارها خودشان برای اعلام همکاری اقدام کنند درصورتی‌که این انتظارها هرگز برآورده نخواهند شد.

بازاریابی محتوا

به‌عنوان مثال تصور کنید شخصی یک فروشگاه اینترنتی در زمینه‌ی فروش لباس راه‌اندازی کرده است. کارمندان شرکت وظیفه‌شناس هستند، وب‌سایت طراحی خوبی دارد، تحویل اجناس سریع است و حتی تخفیف ۵۰ درصد نیز برای برخی لباس‌ها در نظر گرفته شده است. اما میزان فروش پایین بوده و مطابق انتظار نیست. دلیل اصلی شکست کسب‌وکار این است که سایت ترافیک بالایی ندارد. هرقدر میزان ترافیک سایت بیشتر باشد فروش محصولات نیز بالاتر خواهد رفت.

ترافیک، مشتری، چشم‌انداز و درآمد زمانی حاصل می‌شود که خودتان و کسب‌وکارتان را از همین امروز ارتقاء دهید. اگر به کسب‌وکار خود اعتقاد ندارید و پیغام مثبت خود را بارها و بارها با دیگران به اشتراک نمی‌گذارید مخصوصا زمانی که خودتان نقش مهمی در رونق کسب‌وکار ایفا می‌کنید، مطمئن باشید میزان فروشتان هرگز بهتر نخواهد شد. از حصاری که ساخته‌اید خارج شده و در مورد کاری که انجام می‌دهید صحبت کنید. به‌عنوان مثال میلیون‌ها نفر در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند که می‌توانید از این موقعیت به نفع خود استفاده کنید. اگر مطلبی برای هدایت مردم به بازدید از سایت نوشته‌اید اما هیچ بازدیدکننده‌ای نداشته یعنی برای کسب‌وکارتان مفید نبوده است.

یک کسب‌وکار حرفه‌ای با بهترین کارمندان اما مشتری کم نمی‌تواند کسب‌وکار موفقی باشد. طبق اعلام یک مرکز آمار در سال ۲۰۱۶ حدود ۷۸۷ هزار کتاب و اکثرا با هزینه‌ی شخصی در آمریکا به چاپ رسید اما متوسط فروش تنها ۱۱۷ جلد کتاب طی دو سال اعلام شد. تولید یک محصول و آرزو برای موفقیت آن جزئی از استراتژی بازاریابی نیست و هرگز به موفقیت نخواهد رسید. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به معرفی سه راهی می‌پردازیم که کمک می‌کنند زندگی شخصی و کسب‌وکار خود را ارتقاء دهید.

promoting

۱- به بهتر شدن فکر کنید

اگر هنوز هم به ارتقاء دادن و تبلیغ کردن خود یا کسب‌وکارتان شک دارید بهتر است این افکار را به ساعات غیر کاری موکول کنید. در طول ایام هفته و ۴۰ ساعتی که کار می‌کنید، به داشتن بهترین محصول یا خدمات تظاهر کنید. سعی کنید هر روز گام مثبتی در جهت افزایش مشتری برداشته و در کارتان پیشرفت حاصل کنید. ضرب‌المثل معروفی وجود دارد که می‌گوید آن‌قدر به انجام کاری تظاهر کنید که تا در نهایت آن مهارت را کسب کنید.

۲- راه‌حل‌های ناکارآمد را رها کنید

آیا سایتی دارید که قسمت وبلاگ آن را کسی مطالعه نمی‌کند؟ پس بهتر است این قسمت سایت را ببندید. آیا در رویدادها زیادی شرکت کرده‌اید اما باز هم مشتری ندارید؟ بهتر است زمان آن را صرف انجام کار دیگری کنید. به طور کلی اگر احساس می‌کنید یک روش جواب نمی‌دهد بهتر است کمی زمان بگذارید و روی راه‌هایی تمرکز کنید که به پیشرفت کسب‌وکار کمک می‌کنند.

promoting

۳- از دیگران کمک بگیرید

تونی رابینز، نویسنده و کارآفرین آمریکایی می‌گوید: «موفقیت از خودش سر نخ به جا می‌گذارد.» گاهی اوقات یک کسب‌وکار نمی‌تواند مانند رقیب برای تبلیغات هزینه کند اما می‌تواند با بررسی دقیق روش تبلیغ آن‌ها، راه حل مشابهی ارائه دهد. اگر باز هم ایده‌ای به ذهنتان نمی‌رسد و سرمایه‌ی استخدام بازاریاب تمام‌وقت ندارید می‌توانید برای چند ساعت از یک فرد حرفه‌ای مشاوره بگیرید. فردی که از او مشاوره می‌گیرید باید سابقه‌ی کار مفیدی داشته باشد و حداقل به دو یا چند نفر در زمینه‌ی مشابه مشاوره‌ی مفید ارائه داده باشد. رابینز می‌گوید: «زمانی که سخنرانان و نویسندگان تازه‌کار در مورد متن سخنرانی یا فروش بیشتر کتاب کمک می‌خواهند، پیش از هر چیزی لیستی از مشتری‌های موفق خود را به آن‌ها نشان می‌دهم.» شما نیز پیش از پرداخت هزینه با فرد مورد نظر صحبت کرده و نمونه کارهای قبلی او را بررسی کنید. مخصوصا اگر این فرد در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی فعالیت کرده باشد. در صورتی که نصیحت مفیدی دریافت کرده‌اید آن را به کار بگیرید.

اگر به کمک گرفتن از مشاور اعتقاد ندارید، کتاب بخوانید. تمام دانش دنیا در کتاب‌ها ثبت شده است. کتاب‌های زیادی در مورد اصول بازاریابی نوشته شده است. از راهنمای بازاریابی فیسبوک گرفته تا بررسی راه‌هایی برای بیشتر خواندن مطالب وبلاگ. در مورد هدفی که می‌خواهید و راه‌های افزایش آگاهی مشتری در مورد برند تصمیم بگیرید. فقط کافی است اصول اولیه را یاد بگیرید و شروع کنید. اگر از کاری که انجام می‌دهید نتیجه نمی‌گیرید مدتی را به آموزش اختصاص دهید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

اگر سرمایه، زمان، علاقه‌مندی یا استعداد کاری را ندارید هیچ جای نگرانی نیست. کاری که از انجام آن لذت می‌برید را انجام داده و تا جای ممکن تلاش کنید. شخصی را برای مشاوره استخدام کنید یا بخواهید این کار را برایتان انجام دهد. راه‌های بسیار زیادی برای ارتقاء دادن زندگی شخصی یا کسب‌وکار وجود دارد. هر تلاش و سختی که امروز برای انجام کاری می‌کشید در آینده نتیجه‌ی مثبت خواهد داد.

promoting

نتیجه‌گیری و اقدامات نهایی

اگر هنوز هم در مورد ارتقاء دادن کسب‌وکار خود شک دارید، کسب‌وکارتان را مانند فرزندی عزیز تصور کنید. همان‌طور که دوست دارید فرزندتان در بهترین دانشگاه تحصیل کند و نمی‌توانید او را از خودتان جدا کنید، برای توسعه‌ی کسب‌وکار نیز زمان بگذارید. تصور کنید کسب‌وکارتان شخصی است که عمیقا به او اهمیت می‌دهید و می‌خواهید کمکش کنید. بحث غرور یا احساس درونی نیست بلکه صحبت از عشق، ایمان و تمام موارد خوب است. با همه‌ی این‌ها هدف از راه‌اندازی کسب‌وکار کمک کردن به مردم دنیا و برطرف کردن مشکل مشتری‌ها است. برای حفظ روحیه و بالا بردن انگیزه، شهادت‌نامه جمع کنید. از مشتری‌های خود بخواهید در سایت‌های بررسی و نقد از شما تعریف کنند یا ویدئویی از مشتری‌های راضی و خوشحال بعد از امتحان کردن محصول یا خدمات تهیه کنید. هر موقع احساس ناامیدی کردید نقدها را بخوانید یا ویدئوها را مجددا تماشا کنید تا انگیزه بگیرید. شما این موفقیت را کسب کرده‌اید و باید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

آینده برای افراد شجاع است و به افرادی که به خودشان کمک نمی‌کنند کمکی نخواهد کرد. برای انجام این کار تنها کافی است کاری که نتیجه نمی‌دهد را رها کرده و دنبال امتحان کردن کارهای جدید باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات