کسب و کار خود را سودآور کنید
تحقق مداوم اهداف و حفظ روند سودآوری چالشهایی کاملاً متفاوت با شروع کسبوکار هستند. تنها ۴ درصد کسبوکارها بعد از ده سال زنده میمانند و بقیه شکست میخورند؛ چون نمیتوانند از پس هزینهها برآیند. به این نکات و راهنماییها توجه کنید تا مطمئن شوید کسبوکار شما در زمرهی آن چهار درصد، به بقای خود ادامه خواهد داد.
تفاوتهای خود را تبدیل به مزیت خود کنید
در یک فضای فروش فوق رقابتی، مهم این است که شما تفاوتهای خود را با دیگران پیدا کنید و از آنها منتفع شوید. اگر بتوانید خودتان را از رقبا متمایز کنید، میتوانید مشتریان بیشتری به دست آورید و میتوانید این مشتریان را در بلندمدت مصرفکنندهی خود نگهدارید. برای حفظ برتری میتوانید راههای جدیدی برای رسیدن به اهداف و ارتباط با مشتریان بیابید. مثلاً فکر کنید، آیا مشتریان شما ترجیح میدهند با پیام متنی با آنها در ارتباط باشید یا رسانههای اجتماعی؟
ارزشهای کسبوکارتان را افزایش دهید
هر کاری که شما برای شرکت خود انجام میدهید باید به ارزش آن اضافه کند. باید به مشتریانتان نشان دهید چگونه پیشرفت شما زندگی آنها را آسانتر و راحتتر میکند. اگر مشتریانتان ببینند کسبوکار شما پیوسته در حال رشد است، دید بهتری به شما پیدا میکنند. شما چه نقاط برتری نسبت به رقیبانتان دارید؟ چه امکاناتی میتوانید برای مشتریانتان فراهم کنید که رقیبانتان نمیتوانند؟ باید از همین مزایا بهره ببرید و آنها را تقویت کنید تا هر چه بیشتر از رقیبان پیش بیفتید.
با سرمایهگذاری روی تیم خود، آن را تقویت کنید
اعضای تیم شما، قوای شما در خط مقدم کسبوکارتان هستند که حضورشان برای رسیدن به موفقیت ضروری است. در ابتدای شروع کسبوکارتان، زمانی کافی به این اختصاص دهید که یک تیم خوب از افراد مورد اعتماد و متخصص دورهم جمع کنید. بعد آنها را تقویت کنید، زمان بگذارید و روی آنها سرمایهگذاری کنید، به آنها آموزش بدهید و دانش خود را با آنها به اشتراک بگذارید. هنگامیکه از شما سؤالی دارند یا میخواهند نکتهای بیاموزند در دسترس باشید. این کارمندانتان هستند که هرروزه با مسائل شرکت مواجهاند؛ بنابراین داشتن یک تیم هوشمند و توانمند بسیار حیاتی است.
همیشه در رویدادهای شبکه حضور داشته باشید
نام خود را در شبکههای مجازی تثبیت کنید. حضور مداوم در رویدادهای شبکه اینترنتی در سطح محلی، استانی یا ملی میتواند مردم را از کسب و کار شما آگاه و مطلع نگه دارد. دنیای اینترنت مکان فوقالعادهای برای چشماندازهای جدید کسبوکار شما است و در ضمن میتوان از راهنماییهای متخصصان حرفهای موجود در این دنیا برای بهبود سودآوری استفاده کرد.
از تغییر نترسید
اگر طرح و استراتژی کسبوکار شما جواب نمیدهد، از اینکه به عقب برگردید و استراتژی خود را مورد ارزیابی دوباره قرار دهید، نترسید. پذیرفتن تغییر مورد نیاز، بهتر از این است که در مسیری نادرست تا جایی جلو بروید که دیگر نتوانید نجات پیدا کنید. ضعفهای خود را بشناسید و برنامهی خود را اصلاح کنید تا بتوانید کسبوکارتان را رشد دهید و در بلندمدت آن را پویا نگه دارید.