خودروهای خودران دایملر و بوش از پردازنده انویدیا استفاده می‌کنند

شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دو غول مهندسی آلمان، روز گذشته از به‌کارگیری تراشه‌ کامپیوتری و هوش مصنوعی انویدیا درایو پگاسوس، در توسعه‌ی فناوری و سیستم‌های خودران آینده خبر دادند.
تبلیغات

این تراشه‌ی کامپیوتری، با مدیریت ۳۲۰ تریلیون عمل در هر ثانیه و پهنای باند اطلاعاتی یک ترابایت، قابلیت بهره‌بردای از سیستم‌های تمام خودران نظیر سطح ۵ را امکان‌پذیر می‌کند. در اینجا صحبت از دریافت اطلاعات بسیار سنگینی است؛ به طوری‌که فقط یک سنسور ویدیویی مثل دوربین استریو ویدیویی بوش، در مسافت یک کیلومتری حدود ۱۰۰ گیگابایت داده تولید می‌کند.

تراشه‌ی پگاسوس انویدیا قادر است تمامی اطلاعات دریافتی از انواع لیدار، رادار، سنسورهای ویدیویی و التراسونیک خودروی خودران را ارزیابی کند. این یافته‌ها در ادامه با داده‌های دقیق نقشه و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در تعیین مسیر (در کسری از ثانیه) کامل می‌شوند. براساس اظهارات کارشناسان انویدیا، تراشه‌ی پگاسوس این اعمال را در زمانی معادل درک حس لامسه‌ی انسان توسط مغز (بین ۲۰ تا ۵۰۰ میلی‌ثانیه) انجام می‌دهد. 

Mercedes-Benz self-driving vehicle / خودروی خودران مرسدس بنز

مسیر‌های منتخب حرکت براساس الگوریتم‌های حرکتی نوشته‌شده توسط بوش و دایملر (با استفاده از متدهای یادگیری ماشین) تعیین می‌شوند. البته این دو شرکت از آوریل ۲۰۱۷ در این زمینه قصد همکاری داشتند و روز چهارشنبه از تولید انبوه سیستم خودران مذکور در آغاز دهه‌ی آینده خبر دادند. سایر برندها مثل گروه فولکس‌واگن، اوبر و بایدو هم با انویدیا همکاری داشته‌اند؛ البته تاکنون خبری از کاربرد تراشه‌ی درایو پگاسوس در محصولات این شرکت‌ها، در میان نبوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات