راهنمای دریافت اطلاعات حساب کاربری واتساپ

شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
واتساپ این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا نسخه‌ای از اطلاعات حساب کاربری خود را دریافت کنند. در ادامه با نحوه‌ی انجام این کار آشنا می‌شویم.
تبلیغات

رسوایی کمبریج آنالیتیکا بسیاری را به این فکر واداشت که شاید بهتر است حساب کاربری خود در فیسبوک را حذف کنند؛ اما شرکت تحت رهبری مارک زاکربرگ قول داد در مورد محافظت از داده‌های کاربران، جدی‌تر از گذشته عمل کند. همچنین فیسبوک امکان ارائه‌ی داده‌های کاربران در دیگر پلتفرم‌های تحت تملک این شرکت نظیر واتساپ و اینستاگرام را فراهم کرده است. پس از این اقدام فیسبوک، شرکت‌ها و اپلیکیشن‌های دیگری همچون اپل نیز امکان مشابهی برای کاربران فراهم کرده‌اند. در این مقاله، با نحوه‌ی دریافت اطلاعات شخصی از واتساپ آشنا خواهیم شد.

ثبت تقاضای دریافت اطلاعات حساب کاربری واتساپ

برای دریافت اطلاعات حساب‌، باید آخرین نسخه‌ی واتساپ را دریافت و نصب کرده باشید. این ویژگی برای کاربران اندروید و آی‌او‌اس فراهم شده است؛ اما امکان دریافت اطلاعات حساب کاربری واتساپ از طریق اپلیکیشن ویندوز ۱۰ و نسخه‌ی وب این اپلیکیش وجود ندارد.

برای دریافت اطلاعات حساب کاربری، ابتدا گزینه‌ی تنظیمات (Settings) را در اپلیکیشن واتساپ انتخاب کنید. پس از آن گزینه‌ی حساب کاربری (Account) را لمس کنید. در مرحله‌ی بعد، گزینه‌ی درخواست اطلاعات حساب کاربری (Request Account Info) را انتخاب کنید.

تنظیمات واتسپ / WhatsApp Settings

در صفحه‌ی ظاهرشده، گزینه‌ی تقاضای گزارش (Request Report) را لمس کنید تا گزارش اطلاعات حساب کاربری شما آماده و برایتان ارسال شود. اطلاعات حساب کاربری شما حداکثر طی مدت ۳ روز آماده خواهد شد؛ این مسئله نشان می‌دهد واتساپ اطلاعات زیادی نزد خود نگه نمی‌دارد. باید به‌ خاطر داشته باشید که اگر طی این مدت تغییری در حساب کاربری خود ایجاد کنید؛ برای مثال، حسابتان را حذف کنید، رمز عبور خود را تغییر دهید یا شماره‌ی تلفن خود را عوض کنید، تقاضای ثبت‌شده لغو خواهد شد.

تنظیمات واتسپ / WhatsApp Settings

بدیهی است که پس از انجام این تغییرات می‌توانید تقاضای دریافت اطلاعات حساب کاربری‌ را مجددا ارسال کنید. واتساپ اعلام نکرده است که انجام تغییراتی نظیر عوض کردن شماره تلفن موجب چه تغییراتی در اطلاعات حساب کاربری شما خواهد شد؛ اما می‌توان به‌طور منطقی نتیجه‌گیری کرد که با تغییر شماره تلفن، حساب کاربری شما عملا به حساب کاربری جدیدی تبدیل می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، تغییراتی نظیر عوض کردن شماره تلفن موجب لغو درخواست اطلاعات حساب کاربری خواهد شد و احتمالا می‌تواند داده‌هایی که در اختیار واتساپ است هم دست‌خوش تغییراتی کند. با توجه به این مسئله، بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید و پیش از اعمال تغییراتی همچون تعویض شماره تلفن یا رمز عبور، اطلاعات حساب خود را دریافت کنید. طبیعی است که پس از دریافت اطلاعات حساب کاربری، می‌توانید تغییرات مورد نظر را اعمال کنید.

همچنین ممکن است تعویض شماره تلفن یا رمز عبور موجب شود نتوانید برخی از اطلاعاتی که پیش از اعمال این تغییرات نزد واتساپ بوده‌اند دریافت کنید. توجه داشته باشید که اطلاعات ارسال‌شده توسط واتساپ شامل مکالمات فعال یا آرشیوشده‌ی شما نمی‌شود. مواردی همچون تصویر پروفایل، نام، شماره تلفن، مخاطبان، اطلاعات مکانی و گزارش‌های مربوط به مصرف داده، از جمله اطلاعاتی است که دریافت خواهید کرد. اما اگر می‌خواهید نسخه‌ای از گفتگوهای خود را دریافت کنید، باید شخصا از آن نسخه‌ی پشتیبان تهیه و برای خود ایمیل کنید. واتساپ مجهز به ابزاری داخلی است که به شما اجازه می‌دهد این کار را به‌سادگی انجام دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات