راهنمای دانلود اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام

پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اینستاگرام به‌منظور حفظ حریم خصوصی کاربران، امکانی فراهم کرده است که بتوانند اطلاعات مربوط به خود را به‌راحتی دانلود و ذخیره کنند.
تبلیغات

هنگامی که خبر انتقال اطلاعات فیسبوک به مؤسسه‌ی کمبریج آنالیتیکا منتشر شد، بسیاری از کاربران بلافاصله صفحه فیسبوک خود را غیر فعال کردند و تعدادی نیز کنجکاو شدند تا از میزان اطلاعاتی که فیسبوک در مورد آن‌ها در دست دارد باخبر شوند. این امر سبب شد کاربران به این حقیقت پی‌ ببرند که فیسبوک تاریخچه‌ای بسیار طولانی از تمامی مطالبی که کاربران در صفحه خود پست می‌کنند و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند در دست دارد و این موضوع موجبات نگرانی کاربران را فراهم کرد.

شرکت فیسبوک حدود چند سال پیش اینستاگرام را خرید، این مسئله نگرانی کاربران درباره میزان اطلاعات ذخیره‌شده در این شبکه اجتماعی را نیز برانگیخت. در واکنش به این نگرانی، فیسبوک با توجه به تجربیات قبلی، اقدامات پیشگیرانه لازم را در مورد اینستاگرام انجام داد و چند روز پیش اعلام کرد که کاربران اینستاگرام می‌توانند اطلاعات مربوط به حساب کاربری خود را دانلود کنند.

البته برنامه‌ها‌ی زیادی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید عکس‌ها و ویدیو‌های خود یا سایر کاربران را دانلود کنید. برنامه اینستاگرام دارای گزینه‌ای است که شما با فعال‌ کردن آن می‌توانید هنگام پست کردن عکس‌ها و ویدیوهای خود، یک کپی از آن‌ها ذخیره کنید. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که تمامی اطلاعات خود را به‌طور مستقیم از اینستاگرام دانلود کنند.

نحوه دانلود اطلاعات از اینستاگرام

 این کار را باید از طریق باز کردن اکانت اینستاگرام خود در صفحه وب انجام دهید؛ زیرا اپلیکیشن موبایل اینستاگرام دارای این قابلیت نیست. سایت اینستاگرام را باز کنید و از طریق حساب کاربری‌، وارد صفحه پروفایل خود شوید و روی تب Setting کلیک کنید. 

اینستاگرام( instagram)

در صفحه‌ای که باز می‌شود گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید.

اینستاگرام(instagram)

در صفحه جدیدی که باز خواهد شد ، زیر عنوان Data Download روی گزینه Request Download کلیک کنید. ایمیل و اطلاعاتی به شما نشان داده خواهد ‌شد که با تأیید آن‌ها از طریق وارد کردن رمز اینستاگرام، برای شما اجازه دانلود صادر خواهد ‌شد.

اینستاگرام(instagram)

اینستاگرام لینکی برایتان ایمیل می‌کند تا بتوانید اطلاعاتتان را از طریق آن دانلود کنید. تکمیل این مرحله و دانلود تمامی اطلاعات حداکثر به دو روز زمان نیاز دارد؛ ولی در مواردی که تعداد عکس‌ها و ویدیوهای کاربر کم باشد، این کار فقط چند ساعت طول خواهد کشید.

اینستاگرام(instagram)

اطلاعاتی که اینستاگرام در مورد شما ذخیره می‌کند شامل عکس‌ها و ویدیوهایی خواهد بود که قبلا آپلود کرده‌اید. عکس‌ها و ویدیوهایی که هنگام آپلود کردن ویرایش و فیلتر شده‌اند یا تغییر سایز داده‌اند، همگی به همان شکل نهایی برای شما دانلود خواهد شد.

به عبارت واضح‌تر اینستاگرام هیچ دخالت یا تأثیری روی اطلاعات شما ندارد. در این شبکه‌ی اجتماعی دلیلی برای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که نمی‌توان مخاطبان را مدیریت کرد یا تماس صوتی و تصویری برقرار کرد و تنها امکاناتی که این برنامه ارائه می‌دهد، قابلیت ارسال پیام و ثبت موقعیت مکانی است.

اگرچه فیسبوک مالک اینستاگرام است؛ ولی به نظر می‌رسد که این دو شرکت کاملا مستقل کار می‌کنند. با وجود تمام واکنش‌های منفی شدیدی که فیسبوک از کاربران دریافت کرده است؛ هیچ کدام از کاربران اینستاگرام مایل به غیر فعال کردن حساب کاربری خود نیستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات