اینتل در فصل پاییز پردازنده های قوی‌تری را معرفی خواهد کرد

جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اینتل در آینده‌ی نزدیک پردازنده‌های قوی‌تری را به بازار عرضه‌ خواهد کرد. این پردازنده‌ها گروه‌های مختلفی از کاربران را هدف قرار داده‌اند.
تبلیغات

احتمال می‌رود اینتل در حال آماده‌سازی پردازنده‌های قوی‌تری باشد که پاییز امسال عرضه خواهند شد. پس از اعلام برنامه‌های این شرکت برای عرضه‌ی پردازنده‌ی رده‌بالای ۲۸ هسته‌ای در نمایشگاه کامپیوتکس، به‌نظر می‌رسد اکنون اینتل در حال کار روی پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای جدیدی برای کاربران عادی است؛ افرادی که بیشتر برای انجام کارهای روزمره از رایانه‌ی خود استفاده می‌کنند.

وبلاگ PC Watch توانسته از طریق شرکت‌هایی که ابزارهای مورد نیاز اینتل را تامین می‌کنند، اطلاعاتی پیرامون برنامه‌های آتی غول دنیای پردازنده‌ها کسب کند. در این میان PC Watch توانسته به نقشه‌ی راه توسعه‌ی پردازنده‌های اینتل دست‌یابد؛ با توجه به این مسئله که منبع این اطلاعات مدیران اینتل نیستند و اطلاعات موجود صرفا از شرکای این شرکت‌ جمع‌آوری شده‌اند، نمی‌توان جزئیات و برنامه‌ی زمانی اعلام شده در این نقشه‌ی راه را کاملا دقیق دانست.

Intel

به‌نظر می‌رسد عرضه‌ی پردازنده‌ی هشت هسته‌ای جدید، بخشی از برنامه‌ی اینتل برای به‌روزرسانی پردازنده‌های خانواده‌ی کافی‌لیک (Coffee Lake) در ماه سپتامبر باشد؛ به عبارت دیگر، این پردازنده یکی از اعضای خانواده‌ی کافی‌لیک-اس (Coffee Lake-S) نخواهد بود. در برنامه‌ی به‌روزرسانی پردازنده‌های خانواده‌ی کافی‌لیک، اینتل پردازنده‌ای هشت هسته‌ای را به خانواده‌ی کافی‌لیک اضافه خواهد کرد؛ این در حالی است که در زمان عرضه‌ی اولیه‌ی پردازنده‌های خانواده‌ی کافی‌لیک در سال ۲۰۱۷، حداکثر تعداد هسته‌ها به عدد ۶ محدود بود. این مسئله به اینتل اجازه می‌دهد جایگاه خود را در رقابت با پردازنده‌های ۳۲ هسته‌ای رایزن ۲، محصول AMD، حفظ کند.

اما اینتل نمی‌تواند کاربران حرفه‌ای را فراموش کند و لازم است جزئیات مربوط به محصولات حرفه‌ای خود را هم مشخص کند. در این راستا، پردازنده‌ی جدیدی برای این گروه از کاربران تحت برنامه‌ی به‌روزرسانی کافی‌لیک عرضه خواهد شد؛ این پردازنده احتمالا در گروه پردازنده‌های Xeon E قرار خواهد گرفت و تنها به چهار هسته تجهیز خواهد شد.

intel core i9 x-series

در عین حال، کاربران حرفه‌ای که می‌خواهند قوی‌ترین پردازنده‌ها را در اختیار داشته باشند، باید تا زمان به‌روزرسانی پردازنده‌های پلتفرم بیسین‌فالز (Basin Falls) منتظر بمانند. در پردازنده‌ی بیسین‌فالز جدید که در ماه سپتامبر از راه خواهد رسید، تعداد هسته‌ها به ۲۲ عدد می‌رسد؛ در مقابل، تعداد هسته‌های به‌کار رفته در پردازنده‌ی پرچم‌دار فعلی اینتل، Core i9-7980XE به ۱۸ عدد می‌رسد. این پردازنده‌ی جدید که در خانواده‌ی اسکای‌لیک-ایکس یا کیبی‌لیک-ایکس جای می‌گیرد، از طراحی سوکت جدیدی بهره می‌برد؛ پس اگر قصد خرید آن را دارید، باید به فکر تهیه‌ی مادربورد جدید نیز باشید.

همچنین، احتمالا در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹، شاهد عرضه‌ی خانواده‌ی جدیدی از پردازنده‌های اینتل تحت نام Cascade Lake-X خواهیم بود. پردازنده‌های عرضه شده در این خانواده، بازار رایانه‌های رومیزی رده‌بالا را هدف قرار خواهند داد. در کنار توسعه‌ی پردازنده‌های قوی‌تر، اینتل مشغول کار روی پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی برای مقابله با انویدیا و AMD است. در گفتگو با تحلیل‌گران، اعلام شده است که پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی اینتل اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات