اینتل تراشه‌های ویسکی لیک U و امبر لیک Y را امسال عرضه می‌کند

پنج‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل در مراسم اختصاصی خود در نمایشگاه کامپیوتکس اعلام کرد که تراشه‌های نسل هشتم موبایل سری Y و U را که با عنوان امبر لیک و ویسکی لیک شناخته می‌شوند، به‌زودی عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

تراشه‌های نسل بعدی اینتل برای لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترهای هیبریدی به‌زودی از راه می‌رسند و بنابر ادعای شرکت سازنده، می‌توانیم انتظار افزایش عملکردی دورقمی از آن‌ها داشته باشیم. با این حال، این پردازنده‌های جدید همچنان بخشی از تراشه‌های نسل هشتم سری Core به‌حساب می‌آیند و کماکان با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته می‌شوند.

اینتل در جریان نطق اصلی مراسم خود اطلاعات چندانی درباره‌ی تراشه‌های جدید سری امبر لیک Y و ویسکی لیک U با رسانه‌ها درمیان نگذاشت؛ اما می‌توان امیدوار بود که این شرکت هنوز برنامه‌های خود را برای بخش موبایل حفظ کرده؛ به خصوص آنکه با افزایش فعالیت AMD و کوالکام در این عرصه، فضا بیش از پیش در حال رقابتی‌تر شدن است.

پردازنده‌های ویسکی لیک U اینتل به‌عنوان تراشه‌های اصلی این شرکت برای لپ‌تاپ‌های کم‌مصرف جایگزین پردازنده‌های کبی‌لیک ریفرش فعلی خواهند شد. احتمالا می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این تراشه‌های جدید همانند نسل پیشین خود، پردازنده‌هایی چهار هسته‌ای با مصرف ۱۵ وات باشند.  نام نخستین تراشه‌های نسل هشتم سری Y اینتل، امبر لیک خواهد بود. این پردازنده‌ها که توان طراحی گرمایی آن‌ها ۴.۵ وات است، جایگزین تراشه‌های دو سال پیش Core M3-7Y30، Core i5-7Y54 و Core i7-7Y75 خواهند شد.

تراشه‌های سری Y اینتل برای کامپیوترهای نازک، سبک و اغلب بدون فن طراحی شده‌اند. این نوع کامپیوتر می‌تواند طیف گسترده‌ای از تبلت‌ها، فلش کامپیوترها و کامپیوترهای گیمینگ قابل حمل را در بر بگیرد. هرچند اینتل جزئیات مربوط به این تراشه‌های جدید را فاش نکرد؛ اما اذعان داشت که می‌توانیم در پاییز سال جاری انتظار عرضه‌ی ۱۴۰ دستگاه مختلف مجهز به این تراشه‌ها را داشته باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات