کدام سریع‌تر است؟ بی ام و سری 5 بنزینی یا دیزلی

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برای تماشای تست سرعت دو مدل بنزینی و دیزل بی‌ام‌و M550i و M550d همراه زومیت باشید.
تبلیغات

نبرد بین خودروهای دیزل و بنزینی در بسیاری از کشورهای جهان مرسوم نیست و نمونه‌های دیزلی، معمولا در چند کشورهای توسعه‌یافته عرضه شود. درواقع، برخلاف رسوایی آلایندگی فولکس واگن، هنوز هم اروپا به‎تنهایی ۴۵ درصد از مشتریان خودروهای با پیشرانه‌ی دیزلی را در خود جای داده است. به همین دلیل اصلاً تعجب‌آور نیست که خودروسازان اروپا تولید مدل‌های دیزلی خود را متوقف نکرده‌اند.

BMW 5 Series / بی ام و سری 5

تیم آلمانی اتوتاپ NL که بارها ویدئوهای جذاب سرعت‌گیری در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت منتشر کرده‌، این‌بار به‌سراغ بی‌ام‌و M550d رفته است. رقیب این مدل دیزلی که از قدرتمندرین پیشرانه‌ی ۶ سیلندر دیزلی دنیا محسوب می‌شود، در مقابل تیپ M550i سری 5 برادر بی‌ام‌و M5 قرار گرفته است. با نگاهی کوتاه به مشخصات این دو مدل، شامل پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴.۴ لیتری توربوشارژ (دو توربوشارژ با طرح توئین‌توربو) با قدرت ۴۶۲ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر در M550i و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری دیزل با چهارتوربوشارژ، قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۷۶۰ نیوتن‌متر در M550d پیش‌بینی پیروز قاطع، مشکل به‎نظر می‌رسد.

BMW 5 Series / بی ام و سری 5

همانطور که در ویدئو مشخص بوده، درگ این دو مدل خواستنی بسیار نزدیک است. در سرعت ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت، مدل بنزینی در دنده سوم است و یک کیلومتر بر ساعت از مدل دیزل که در دنده‌ی چهار است، سرعت بیشتری دارد. این شکاف در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت مدل بنزینی، با سرعت ۱۹۱ کیلومتر بر ساعت M550d بیشتر می‌شود. در پایان نهایت سرعت M550i در دنده‌ی ششم به ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما M550d در دنده‌ی هفتم ۱۲ کیلومتر بر ساعت ، نهایت سرعت کمتری دارد.

BMW 5 Series / بی ام و سری 5

جدای از عملکرد فنی در شتاب‌گیری و نهایت سرعت، مورد دیگر سروصدای کاملاً متفاوت پیشرانه‌های ۸ و ۶ سیلندر است. باید اعتراف کرد که هیچ‌چیزی، حتی یکی از بهترین پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی دیزل، در برابر صدای جذاب یکی از بهترین پیشرانه‌های ۸ سیلندر V شکل بازار نمی‌تواند مقایسه شود. در حالی‌که M550i در تمام دورموتورها که تا ۶۵۰۰ دور بر دقیقه هم بالا می‌رود، خوش‌صدا است اما M550d با نهایت دورموتور ۴۶۰۰، آرام و بی‌هیجان عمل می‌کند.

در پایان می‌توانید تست سرعت دو مدل بنزینی و دیزل بی‌ام‌و را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات