بهترین برنامه های ویرایش PDF برای کامپیوتر

جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 14 دقیقه
نرم‌افزارهای ویرایش فایل‌های PDF به واقع کمیاب و انگشت‌شمار هستند؛ اما اگر بدانید به کجا باید مراجعه کنید، مشکلی در پیدا کردن ابزار مناسب نخواهید داشت
تبلیغات

فرمت پی‌دی‌اف اساساً طوری طراحی شده تا در همه‌ی دستگاه‌ها دقیقاً به یک شکل نمایش داده شود. این ویژگی، پی‌دی‌اف را به فرمتی عالی جهت به اشتراک‌گذاری اسناد، مدارک و نوشته‌ها تبدیل کرده است؛ اما ویرایش فایل‌های پی‌دی‌اف مسئله‌ی اصلی ما در این مقاله است.

این مقاله در مرداد ۱۴۰۲ به‌روزرسانی شد.

بیشتر نرم‌افزارهای آفیس و ویرایش عکس امکان ذخیره‌ی فایل با فرمت پی‌دی‌اف را به شما می‌دهند؛ اما ویرایش این اسناد نیاز به ابزار جداگانه‌ای دارد؛ چراکه پی‌دی‌اف در ابتدا فرمتی بود که به شرکت ادوبی تعلق داشت و هنوز هم از برخی فناوری‌های آن بهره می‌برد. سایر شرکت‌ها نیز در قبال پرداخت حق امتیاز، از این فناوری‌ها استفاده می‌کنند.

بهترین برنامه های ویرایش PDF برای کامپیوتر

تعداد ویرایشگرهای رایگان پی‌دی‌اف بسیار کم است، اما بااین‌حال ما برخی از برنامه‌های رایگان را درکنار برنامه‌های پولی که البته اکثر آن‌ها دوره‌ی آزمایشی رایگان دراختیار کاربران قرار می‌دهند به شما معرفی خواهیم کرد.

Adobe Acrobat

نرم افزار Adobe Acrobat

ویژگی‌ها:

ارائه‌ی قابلیت‌ها و ابزارهای مختلف و قدرتمند برای ویرایش فایل‌های پی‌ دی‌ اف

رابط کاربری بسیار ساده که دسترسی سریع به ابزارهای را آسان می‌کند

پشتیبانی از عملیات‌های پیشرفته‌ی رمزنگاری

اگر به‌دنبال نرم‌افزار حرفه‌ای ویرایش PDF هستید، Adobe Acrobat یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای شما خواهد بود. این ویرایشگر فایل‌های پی‌ دی اف به‌ شما اجازه می‌دهد فایل‌های موردنظر را ایجاد و ویرایش کنید. از دیگر امکانات جذاب این ابزار می‌توان به قابلیت تبدیل PDF به فرمت‌های مختلف ازجمله فایل‌های آفیس مایکروسافت، درج امضا و همچنین اشتراک‌گذاری با دیگران اشاره کرد.

Adobe Acrobat تقریباً همه‌ی ویژگی‌هایی را که برای ویرایش پی دی اف نیاز دارید ارائه می‌دهد و مهم‌تر این‌که رابط کاربری بسیار سرراست و ساده، اما قدرتمندی دارد. این نرم‌افزار به‌عنوان بخشی از خدمات Adobe Document Cloud دردسترس است که شامل نمایشگر فایل‌های پی دی اف یعنی Acrobat Reader نیز می‌شود. قابلیت‌ همکاری آنلاین در ویرایش فایل‌های پی دی اف، یکی از تمرکزهای اصلی این نرم‌افزار طی سال‌های اخیر بوده است. این برنامه به‌ کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های PDF را به‌راحتی با دیگران به‌اشتراک بگذارند و آن‌ها را در هر دستگاهی و هر مکانی مشاهده، امضا یا ویرایش کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب Adobe Acrobat، امکان مقایسه‌ی دو نسخه‌ی PDF است که می‌توان با استفاده از آن، تفاوت‌های میان دو سند مورد نظر را بررسی کرد. این نرم‌افزار همچنین از قابلیت OCR پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید به‌طور رایگان از نسخه‌ی آزمایشی این برنامه استفاده کنید.

PDF Candy

ابزار ویرایش پی دی اف PDF candy

ویژگی‌ها:

امکانات پیشرفته‌ی متعددی دارد

از OCR پشتیبانی می‌کند

کار با آن بسیار ساده است

PDF Candy ابزاری ساده اما قدرتمند برای ویرایش فایل‌های PDF است که ویژگی‌های آن را فقط در برنامه‌های پولی پیدا خواهید کرد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این ابزار، پشتیبانی از گزینه‌های مختلف برای تبدیل فایل است. PDF Candy همچنین از OCR پشتیبانی می‌کند و همین باعث می‌شود ازجمله برترین برنامه‌های رایگان ویرایش پی‌دی‌اف محسوب شود.

البته نسخه‌ی رایگان PDF Candy محدودیت‌هایی هم دارد؛ به‌عنوان مثال فقط می‌توانید روی یک فایل پی‌دی‌اف کار کنید.

Nitro PDF Pro

برنامه Nitro PDF Editor

ویژگی‌ها:

قیمت مناسب

محیط‌ کاربری بسیار ساده برای کاربران تازه‌کار

سازگاری با سخت‌افزارهای قدیمی و ضعیف

Nitro PDF Pro یک نرم افزار ویرایش پی دی اف برای ویندوز است. شرکت‌های مطرحی چون Fortune 500 از این برنامه برای کار با اسناد پی دی اف خود استفاده می‌کنند. اگرچه این ابزار فقط برای رایانه‌های شخصی دردسترس است ولی تیم توسعه‌‌دهنده‌ی آن به‌زودی قصد دارد نسخه‌ی مک را با امکانات مشابه نسخه‌ی ویندوز اما با قیمتی کمتر منتشر کند.

ازجمله ویژگی‌های برتر Nitro PDF Pro که آن را به یکی از بهترین نرم‌افزارهای ویرایش پی دی اف تبدیل کرده، رابط کاربری بسیار ساده و قدرتمند آن است و هر کاربری که با نرم‌افزارهای آفیس مایکروسافت کار کرده باشد، با محیط این برنامه نیز کاملاً آشنا خواهد بود.

Nitro PDF Pro امکان دسترسی سریع به همه‌ی ویژگی‌ها را ازطریق نوار ابزار خود فراهم کرده است که ازجمله می‌توان به قابلیت ویرایش، ترکیب، امضا و تبدیل PDF اشاره کرد. اگر از رایانه‌های قدیمی استفاده می‌کنید جای هیچ نگرانی نیست زیرا این برنامه برای اجرا شدن روی سیستم‌های ضعیف، بهینه‌سازی شده است و بدون هیچ مشکلی به‌طور روان کار می‌کند.

شما می‌توانید قبل از خرید، از نسخه‌ی آزمایشی رایگان Nitro PDF Pro استفاده کنید و درصورت تمایل نسبت به خرید اشتراک سالانه‌، اقدام کنید.

EaseUS PDF Editor

برنامه EaseUS PDF Editor

ویژگی‌ها:

رابط‌کاربری زیبا و تجربه‌ی کاربری بسیار عالی

مجهز به ابزارهای پیشرفته‌ی ویرایش و قالب‌بندی فایل‌های PDF

بدون نیاز به خرید اشتراک دوره‌ای(خرید مادام‌العمر)

EaseUS PDF Editor یک نرم‌افزار ویرایش PDF برای ویندوز است. شما می‌توانید با این برنامه، فایل‌های پی دی اف را با یکدیگر ادغام کرده یا آن‌ها را به چندفایل کوچک‌تر تقسیم کنید. علاوه‌براین می‌توانید تغییرات مورد نظر خود را روی این نوع فایل‌ها اعمال کنید.

امکانات EaseUS PDF Editor باعث شده است به یکی از قدرتمندترین ویرایشگرهای پی دی اف در محیط ویندوز تبدیل شود. ازجمله ویژگی‌های کاربردی این نرم‌افزار می‌توان به پشتیبانی از OCR اشاره کرد.

EaseUS PDF Editor، اجزای مختلف موجود در فایل‌های PDF را به کادرهای مختلف تقسیم می‌کند که می‌توان آن‌ها را براساس نیاز، جابه‌جا کرد یا ابعاد آن‌ها را تغییر داد. مهم‌تر از همه این‌که می‌توان محتوای اسناد موردنظر را ویرایش و مواردی مثل فونت و رنگ را به‌دلخواه تنظیم کرد. این نرم‌افزار همچنین محیط تیمی مخصوصی ارائه می‌دهد که می‌توانید با بهره گرفتن از آن به‌طور هم‌زمان با دیگران روی یک فایل PDF کار کنید.

نسخه‌ی رایگان EaseUS PDF Editor، تقریباً مهم‌ترین ابزارهای آن را بدون نیاز به پرداخت هزینه در اختیار شما قرار می‌دهد، اما پس از صادر کردن فایل‌ها، واترمارک برنامه روی اسناد قرار خواهد گرفت.

Foxit PDF Editor

برنامه Foxit PDF Editor

ویژگی‌ها:

استفاده‌ی آسان

دردسترس بودن برای پلتفرم‌های مختلف(ویندوز، مک، اندروید و iOS)

پشتیبانی از قابلیت OCR و ابزارهای قدرتمند ویرایش PDF

افرادی که نیاز به برنامه ویرایش پی دی اف دارند می‌توانند از Foxit PDF Editor استفاده کنند. این برنامه، اسناد پی دی اف را به جعبه‌های متنی قابل ویرایش تبدیل می‌کند که می‌توان ابعاد آن‌ها را تغییر داد یا آن‌ها را جابه‌جا کرد. این نرم‌افزار همچنین ابزارهای کاربردی دیگری دارد و نیاز شما را برای ویرایش انواع فایل‌های PDF برطرف خواهد کرد. ازجمله قابلیت‌های مهم این برنامه می‌توان به امکان ترکیب، تقسیم و تنظیم مجدد اسناد اشاره کرد. Foxit PDF Editor همچنین از قابلیت OCR پشتیبانی می‌کند و ابزارهایی برای حاشیه‌نویسی(به‌عنوان مثال درج یادداشت برای سایر اعضای تیم) ارائه می‌دهد.

Foxit PDF Editor ابزاری به‌نام Whiteout ارائه می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آن، بخش‌های موردنظرتان را از یک سند PDF حذف کنید. علاوه‌براین ابزار Mark for Redaction به کاربران اجازه می‌دهد بخشی از متن موردنظر خود را انتخاب کنند و پس از انجام این کار، محتوای انتخاب شده دیگر قابل ویرایش نخواهد بود.

Soda PDF

برنامه Soda PDF Editor

ویژگی‌ها:

امکان ویرایش، تبدیل، ادغام و فشرده‌سازی رایگان فایل‌های PDF

رابط‌کاربری ساده

سازگار با انواع سیستم‌عامل‌ها و همچنین امکان دسترسی ازطریق نسخه‌ی وب

Soda PDF ازجمله بهترین سایت‌های ویرایش پی دی اف آنلاین است که البته درصورت تمایل می‌توانید نسخه‌ی ویندوز، مک، اندورید یا iOS آن را نیز دانلود کنید. اگر به‌طور منظم نیاز دارید اسناد PDF را ویرایش کنید و مجبور هستید این کار را در مکان‌های مختلف و با دستگاه‌های متفاوت انجام دهید، این برنامه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

امکان ویرایش کامل اسناد PDF ازطریق مرورگر، یکی از بهترین ویژگی‌های Soda PDF است. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده اما قدرتمند طراحی شده که کار با آن را لذت‌بخش و آسان کرده است. می‌توان گفت این نرم‌افزار یک ابزار همه‌کاره‌ی آنلاین برای کار با فایل‌های PDF است که قابلیت‌هایی مثل ویرایش، ادغام و تبدیل اسناد پی دی اف را به شما ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از امکانات جالب Soda PDF، پشتیبانی از قابلیت OCR و همچنین امکان درج امضای الکترونیکی روی اسناد PDF است. همچنین می‌توانید برای سایر اعضای تیم خود، توضیحاتی روی فایل‌های پی دی اف درج یا فرم‌های موردنظرتان را به این اسناد اضافه کنید.

ApowerPDF

ویژگی‌ها:

مجموعه‌ای از بهترین ابزارهای ویرایش

گزینه‌های تبدیل فرمت

امکان بازسازی پی‌دی‌اف

دو گزینه در صفحه‌ی اصلی ApowerPDF وجود دارد؛ یکی اجرای آنلاین برنامه و دیگری دانلود نسخه‌ی دسکتاپ آن. با وجود شباهت ظاهری، این دو گزینه با هم تفاوت‌هایی دارند. برنامه‌ی مخصوص دسکتا‌پ تنها نسخه‌ی آزمایشی محصول اصلی است و در صورت استفاده از آن فایل‌های شما واترمارک خواهند داشت؛ بنابراین ما از ابزار ویرایش پی دی اف آنلاین ApowerPDF استفاده می‌کنیم تا چنین مشکلی نداشته باشیم.

روی Launch Online کلیک کنید. از شما خواسته می‌شود تا اپلیکیشن کم‌حجمی را به‌عنوان لانچر برنامه دانلود کنید. پس از آن ویرایشگر آنلاین اجرا خواهد شد. می‌توانید متن‌ها را ویرایش کنید یا متن و تصویر اضافه کنید. همچنین امکان رمزنگاری اسناد، تبدیل PDF به فایل عکس و افزودن کامنت وجود دارد. علاوه‌براین، می‌توانید از ابتدا فایل پی‌دی‌اف خود را بسازید؛ قابلیتی که معمولاً فقط در نرم‌افزارهای پولی ویرایش پی‌دی‌اف یافت می‌شود. متأسفانه، بر خلاف نرم‌افزار دسکتاپ، نسخه‌ی آنلاین امکان حذف واترمارک‌های موجود در فایل را ندارد. باوجوداین می‌توان گفت نرم‌افزار آنلاین ApowerPDF یک ویرایشگر پی‌دی‌اف بسیار کارآمد و قابل اتکا است.

PDF-XChange Editor

نرم افزار ویرایش PDF

ویژگی‌ها:

تشخیص کاراکتر اپتیکال (OCR)

ویرایش متن

جداسازی و استخراج صفحات

اگر به ویرایش پی دی اف نیاز دارید، PDF-XChange Editor گزینه‌ی ایده‌آلی به حساب می‌آید. این برنامه به شما امکان تایپ مجدد، حذف و شکل‌بندی مجدد متن را می‌دهد و در صورتی که سیستم شما فونت به‌کار رفته در متن را نداشته باشد این نرم‌افزار به خوبی مسئله را پوشش داده و خود را مطابقت می‌دهد. امکان ضمیمه کردن کامنت، بخش بخش کردن پی‌دی‌اف و استخراج صفحات نیز برای این برنامه در نظر گرفته شده است.

یکی از بهترین ویژگی‌های پی‌دی‌اف اکس‌چینج ادیتور امکان استفاده از OCR برای تشخیص متن در اسناد اسکن‌شده است، این ویژگی در مواقعی که تنها متن پرینت شده را در دست دارید و به فایل دسترسی ندارید می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

برخی ویژگی‌هایی که در منو و نوار ابزار برنامه قابل مشاهده هستند، تنها در نسخه‌ی پولی نرم‌افزار، یعنی PDF-XChange Editor Plus دردسترس‌اند. برای اطلاع از فعال بودن هر یک از گزینه‌ها، کافی است نشانگر موس را روی آن‌ها ببرید تا از این موضوع مطلع شوید.

اگر تصمیم گرفتید از گزینه‌های مربوط به نسخه‌ی پولی مانند اشکال هندسی و تکست باکس‌ها استفاده کنید، باید بدانید که استفاده از این گزینه‌ها در نسخه‌ی رایگان باعث اضافه شدن واترمارک به فایل خروجی شما خواهد شد.

Sedja

ویژگی‌ها:

بدون نیاز به دانلود

ابزار کافی برای ویرایش

ذخیره‌ی ابری

محدودیت زمانی سه ساعته برای هر ویرایش

Sedja یک برنامه ویرایش پی دی اف است که بازه‌ی گسترده‌ای از ابزار را در اختیار شما قرار می‌دهد و تنها یک بدی دارد و آن این است که اگر بعد از گذشت سه ساعت از باز کردن فایل آن را ذخیره نکنید، فایل شما به صورت خودکار حذف خواهد شد. البته، سه ساعت زمان زیادی است؛ اما در صورتی که ویرایش شما خیلی زمان می‌برد، بهتر است این مورد را مد نظر قرار دهید.

از امکانات این ویرایشگر می‌توان به افزودن متن، تصویر، لینک و یادداشت اشاره کرد. قابلیت امضاء اسناد نیز وجود دارد؛ اما متأسفانه امکان تشخیص کاراکتر اپتیکال وجود ندارد؛ بنابراین، قادر به ویرایش متن در فایل‌های پی‌دی‌اف اسکن‌شده نخواهید بود.

پس از پایان ویرایش، روی Apply changes کلیک کنید. می‌توانید فایل خود را دانلود کنید یا آن را به دراپ‌باکس یا گوگل‌درایو بفرستید و لینک اشتراک‌گذاری آن را دریافت کنید. توجه داشته باشید که این لینک بعد از هفت روز منقضی خواهد شد.

PDFescape

نرم افزار ویرایش PDF

ویژگی‌ها:

پشتیبانی از انواع فرم

امکان اضافه کردن تصویر

فاقد نسخه‌ی رایگان برای دسکتاپ

دو نسخه برای برنامه‌ی PDFescape موجود است: یک اپلیکیشن مبتنی بر وب و یک برنامه‌ی پولی برای دسکتاپ. ما در این‌جا به نسخه‌ی آنلاین و رایگان می‌پردازیم؛ چراکه در صورت استفاده از نرم‌افزار دسکتاپ نسخه‌ای آزمایشی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

ویرایشگر پی دی اف آنلاین PDFescape امکان ایجاد تکست‌باکس را در متن فایل پی‌دی‌اف برای شما فراهم می‌کند؛ اما متأسفانه امکان ویرایش متن موجود را نخواهید داشت. در این ابزار می‌توانید همانند Sedja اشکال هندسی ایجاد کنید و به کمک آن‌ها بخش‌هایی از متن را که مایل به پرینت شدن آن‌ها نیستید، بپوشانید. به کمک پی‌دی‌اف‌اسکیپ می‌توانید تصویری را از حافظه‌ی رایانه‌ی خود انتخاب کنید و آن را در داخل مستطیلی که در متن ایجاد کرده‌اید، قرار دهید. امکان قرار دادن فیلدهای متنی نیز وجود دارد. امکانی که به‌ندرت در ویرایشگرهای رایگان یافت می‌شود.

PDFsam Basic

نرم افزار ویرایش PDF

ویژگی‌ها:

پشتیبانی از جداسازی و ترکیب

امکان وارونه‌سازی تصاویر

برخی ویژگی‌ها محدودیت زمانی دارند

بخش دوم نام این ابزار یعنی sam مخفف جداسازی و ترکیب است؛ یعنی کارایی نسخه‌ی بیسیک یا پایه‌ی این نرم‌افزار به تجزیه و ترکیب فایل‌های پی‌دی‌اف محدود می‌شود. در ابتدای استفاده از این ابزار، می‌توانید مدتی به‌طور آزمایشی از قابلیت‌های پولی آن مانند ویرایش کامل متن، اضافه کردن تصویر، امضا کردن و OCR بهره‌مند شوید؛ اما با اتمام دوره‌ی آزمایشی استفاده از این نرم‌افزار، امکانات شما به قطعه قطعه کردن فایل‌های پی‌دی‌اف حجیم و استخراج صفحات، محدود خواهد شد. امکان وارونه‌سازی صفحات نیز در پی‌دی‌اف‌سم پیش‌بینی شده است که برای مواقعی که متنی را وارونه اسکن کرده‌اید بسیار کارآمد است. در نسخه‌ی رایگان، ابزاری برای ویرایش متن فایل پی‌دی‌اف وجود نخواهد داشت. از بین سایر امکانات نیز مواردی که دردسترس هستند از مواردی که مخصوص نسخه‌ی پولی هستند به خوبی تمیز داده شده‌ و قابل تشخیص هستند.

برای تکمیل این مقاله، فهرستی از بهترین اپلیکیشن‌های رایگان موبایلی را برای ویرایش‌ فایل‌های PDF در اندروید و iOS برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید درصورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین برنامه‌های رایگان ویرایش فایل‌های PDF برای اندروید

Xodo PDF Reader & Editor: برنامه‌ی Xodo راهکاری یکپارچه، امن و قابل اعتماد برای صرفه‌جویی در زمان، هنگام کار با اسناد دیجیتال روی گوشی‌های هوشمند است. این ابزار امکان ویرایش فایل‌های PDF و تبدیل آن‌ها به اسناد آفیس را به شما ارائه می‌دهد.

PDFelement-PDF Editor & Reader: اگر به‌دنبال یک ویرایشگر PDF کاملاً رایگان برای اندروید هستید، PDFelement احتمالاً یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. این اپلیکیشن یک ویرایشگر PDF ساده، رایگان و در عین حال قدرتمند است و قابلیت‌هایی مثل خواندن، حاشیه نویسی، ادغام، مدیریت، امضا و سازماندهی فایل‌های پی‌دی‌اف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Foxit PDF Editor: برنامه‌ی Foxit PDF Editor یک ویرایشگر PDF بسیار جذاب برای اندروید است. این اپلیکیشن رابط‌کاربری ساده‌ای دارد و کار با آن آسان است. این ابزار، همچنین قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل صدور اسناد PDF، ویرایش، و محافظت از این نوع فایل‌ها را ارائه می‌دهد.

Adobe Acrobat Reader: Edit PDF: اگر به یک برنامه‌ی ویرایشگر PDF اندرویدی قابل‌اطمینان نیاز دارید، Adobe Acrobat Reader یکی از بهترین گزینه‌های موجود است. این برنامه بیش‌از ۶۳۵ میلیون‌ بار دانلود شده است و امکان خواندن، ویرایش، اشتراک‌گذاری، حاشیه‌نویسی و امضای فایل‌های PDF را به‌شما ارائه می‌دهد.

OfficeSuite: Word, Sheets, PDF: این برنامه همه‌ی ابزارهای موردنیاز برای خواندن، ویرایش و ساخت اسناد Word، Excel، PowerPoint و PDF را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Smallpdf: PDF Scanner & Editor: این اپلیکیشن ابزارهای مفیدی مثل امکان خواندن، ویرایش، فشرده‌سازی، اسکن، ترکیب، تقسیم و تبدیل فایل‌های PDF را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها روی گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.

PDF Reader Pro - Reader&Editor: برنامه‌ی PDF Reader Pro بیش‌از ۸۰ میلیون‌بار دانلود شده است و کاربرانی از ۲۰۰ کشور جهان از آن برای ویرایش فایل‌های PDF روی گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن رابط‌ کاربری ساده‌ای دارد و امکاناتی مثل خواندن، حاشیه‌نویسی و مدیریت فایل‌های پی‌دی‌اف را به‌ شما ارائه می‌دهد.

بهترین برنامه های رایگان ویرایش فایل‌های PDF برای iOS

PDF Expert: Read, Edit, & Sign: این برنامه امکان خواندن، ویرایش، امضا و حاشیه‌نویسی فایل‌های PDF را دراختیار دارندگان آیفون و آیپد قرار می‌دهد. این اپلیکیشن رایگان است اما با خرید نسخه‌ی پولی می‌توانید از قابلیت‌های پیشرفته‌ی آن نیز بهره ببرید.

PDFelement: PDF-Scanner, Editor: ویرایشگر و اسکنر PDF که همه‌ی ابزارهای موردنیاز برای خواندن، ایجاد، ویرایش، حاشیه نویسی و تبدیل فایل‌های PDF را روی آیفون و آیپد ارائه می‌دهد. درحال‌حاضر میلیون‌ها دانش‌آموز، معلم و متخصص در سرتاسر جهان به‌دلیل قابلیت‌ها و همچنین رابط کاربری جدید و جذاب، از این برنامه برای کار با اسناد پی‌دی‌اف بهره می‌برند.

pdfFiller: docs & PDF editor: این اپلیکیشن در صدر فهرست بهترین برنامه‌های ویرایش و ساخت فایل‌های PDF در سیستم‌عامل iOS قرار دارد. این برنامه همه‌ی امکانات موردنیاز برای ویرایش و امضای فایل‌های پی‌دی‌اف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Foxit PDF Editor: برنامه‌ی Foxit PDF Editor یکی از بهترین نمونه‌های موجود برای ویرایش‌ PDF روی آیفون و آیپد است که رابط کاربری ساده و قدرتمندی دارد که به شما امکان می‌دهد اسناد پی‌دی‌اف را مشاهده و حاشیه‌نویسی کنید. این برنامه همچنین ویژگی‌های پیشرفته‌ای مثل صدور، تبدیل و ویرایش فایل‌های PDF را دردسترس کاربران قرار می‌دهد.

سوالات متداول زومیت

  • ویرایش‌گر فایل‌های PDF چیست؟

    ویرایش‌گر فایل‌های PDF، ابزار دیجیتالی است که به کاربران اجازه می‌دهد اسناد الکترونیکی ازجمله فایل‌های PDF را ویرایش کنند. این برنامه‌ها قابلیت‌هایی مثل ویرایش، درج توضیحات، اشتراک‌گذاری، ادغام، تقسیم‌کردن و حتی چاپ فایل‌های PDF را دراختیار کاربران قرار می‌دهند.

  • چگونه می‌توان فایل‌های PDF را به‌طور آنلاین ویرایش کرد؟

    شما می‌توانید فایل‌های PDF موردنظر خود را با استفاده از ابزارهای مختلف تحت‌وب ویرایش کنید. علاوه‌براین می‌توانید نرم‌افزارهایی که برای این کار ساخته شده‌اند را روی رایانه یا حتی گوشی هوشمند خود نصب کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

چگونه می‌توانم متنی را به یک فایل PDF اضافه کنم؟

برای اضافه کردن متن به فایل‌های PDF، در اکثر برنامه‌های ویرایشگر این نوع اسناد، ابزاری به‌نام Text وجود دارد که نماد آن شبیه به عکس زیر است:

آیکون افزودن متن به PDF

با انتخاب ابزار فوق، ماوس خود را به ناحیه‌ای انتقال دهید که قصد دارید متن به آنجا اضافه شود. سپس در باکس نمایش‌داده شده، متن موردنظر خود را اضافه کرده و دکمه‌ی اینتر را روی صفحه‌کلید فشار دهید.

چگونه می‌توانم اسناد PDF را امضا کنم؟

برای امضا کردن اسناد PDF در بیشتر برنامه‌ها و ابزارهای آنلاین ویرایشگر PDF، گزینه‌ای به‌نام Signature وجود دارد که نماد آن شبیه به تصویر زیر است:

ابزار امضا فایل های PDF

با انتخاب ابزار فوق و قراردادن ماوس در بخش مربوطه در سند PDF، می‌توانید امضای الکترونیکی خود را به آن فایل اضافه کنید.

سوالات متداول زومیت

  • آیا امکان ادغام چندفایل PDF وجود دارد؟

    بله، بسیاری از برنامه‌ها و ابزارهای ویرایش‌گر فایل‌های PDF، امکان ترکیب چند فایل پی دی اف را به کاربران ارائه می‌دهند. این گزینه با نام Merge در نوارابزار این نرم‌افزارها دردسترس شما است.

  • آیا امکان تبدیل فایل‌های پی دی اف به سایر فایل‌ها وجود دارد؟

    بله، بیشتر نرم‌افزارهای ویرایش فایل‌های PDF، امکان خروجی گرفتن از این نوع اسناد را به فایل‌های دیگر ازجمله اسناد آفیس مایکروسافت، ارائه می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات