بهترین برنامه‌های ویرایش PDF برای اندروید

سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
بهترین ویرایشگرهای پی‌دی‌اف اندروید امکاناتی نظیر اسکن انواع اسناد، ویرایش، حاشیه‌نویسی و ادغام فایل‌های پی‌دی‌اف و اسناد مشابه را در دستگاه اندروید فراهم می‌کنند که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
تبلیغات

بهترین ویرایشگرهای پی‌دی‌اف برای اندروید، راهی ساده برای مدیریت فایل‌های پی‌دی اف روی گوشی‌های هوشمند یا تبلت فراهم می‌کنند و امکان ویرایش، حاشیه‌نویسی، ادغام و بسیاری از تغییرات دیگر را می‌دهند. با اینکه خواندن فایل‌های پی‌دی‌اف به صورت پیش‌فرض در دستگاه‌های اندروید میسر است، اگر به‌دنبال امکانات ویرایشی بیشتری هستید باید نرم‌افزارهای بهتری را روی دستگاهتان نصب کنید.

خوشبختانه تعداد زیادی اپلیکیشن مختلف پی‌ دی اف دردسترس هستند که انواع امکانات را دراختیار کاربران می‌گذارند. این امکانات طیف گسترده‌ای شامل ویرایش فایل‌های پی‌دی‌اف را فراهم می‌کنند که عبارت‌اند از: حاشیه‌ی نویسی فایل‌های پی‌دی‌اف و همچنین امکان چاپ آن‌ها یا درج فرم و موارد مشابه برای فایل‌های پی‌دی‌اف تعاملی.

با‌اینکه ادوبی اکروبات اولین اپلیکیشن این فهرست است اما تنها اپلیکیشن برتر در این زمینه نیست و اپلیکیشن‌های دیگری هم وجود دارند که ارزش بررسی را دارند؛ بنابراین برای کمک به شما در تصمیم‌گیری، در این مقاله بهترین ویرایشگرهای PDF برای دستگاه‌های اندروید را معرفی کردیم. همچنین این ویرایشگرها را از ابعاد مختلفی مثل سرعت باز کردن فایل، کنترل فرم، ادغام و تقسیم‌بندی فایل‌های پی‌دی‌اف و سادگی واسط کاربری بررسی کردیم.

ادوبی اکروبات ریدر / adobe acrobat reader

Adobe Acrobat Reader

ادوبی اکروبات ریدر (Adobe Acrobat Reader) یکی از قدرتمند‌ترین اپلیکیشن‌های پی‌دی‌اف است. حتی نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن امکانات زیادی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد و به دلیل تطبیق‌پذیری بالا می‌توانید حتی پیچیده‌ترین فایل‌های پی‌دی‌اف را هم با آن باز کنید.

صرف‌نظر از اینکه پی‌دی‌افی را از وب باز کنید یا سندی را از اپلکیشنی دیگر به اشتراک بگذارید، ادوبی اکروبات به سرعت آن را به شیوه‌ای ساده نمایش می‌دهد. می‌توانید سند را مرور، بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی کنید و از جستجوهای ساده استفاده کنید.

امکانات پیشرفته در نسخه‌ی پولی این نرم‌افزار شامل پر کردن فرم و امضا کردن و همچنین حاشیه‌نویسی فایل‌ها، هایلایت متن و اضافه کردن و مدیریت یادداشت‌های پی‌دی‌اف است. ادوبی اکروبات برای کار با تعداد زیادی از دیگر سرویس‌ها و محصولات ادوبی طراحی شده است. برخی از این سرویس‌ها مانند ذخیره‌سازی ابری و اپلیکیشن Adobe Scan مجهز به OCR با باز کردن حساب ادوبی رایگان هستند. با استفاده از اپلیکیشن ادوبی اسکن می‌توانید از دستگاه خود به‌عنوان یک اسکنر پی‌دی‌اف استفاده کنید و هر سندی مثل رسیدها، کارت‌های ویزیت، تخته سفید و هرچیز دیگری را به پی‌دی‌اف‌های قابل ویرایش تبدیل کنید.

افزونه‌های تجاری همیشه راه‌حل خوبی نیستند. تبدیل فایل‌ها به پی‌دی‌اف و از این فرمت به فرمت‌های دیگر، مرتب‌سازی و چرخاندن صفحات یا امکانات دیگر در ادوبی اکروبات رایگان هستند. بااین‌حال نیازی به ثبت نام ندارید و اپلیکیشن رایگان تمام امکانات نمایشی ضروری برای کاربران را فراهم می‌کند.

دانلود از وب‌سایت ادوبی

مزایا:

  • دسترسی به ابزار پیشرفته
  • سازگاری بالا با اسناد
  • پر کردن فرم قابل اطمینان
  • دسترسی به اسناد اسکن شده ازطریق اپلیکیشن رایگان

معایب:

  • امکانات پیشرفته برای تازه‌کارها گیج‌کننده هستند
 اپلیکیشن xodo pdf reader

Xodo PDF Reader

زودو پی‌دی‌اف ریدر به دلیل مجموعه‌ امکانات برجسته در این فهرست قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن با وجود اسمش، تنها مخصوص خواندن پی‌دی‌اف نیست. بلکه با آن می‌توانید فایل‌های جدیدی پی‌دی‌اف را ازطریق دوربین خود، یا از تصاویر و اسناد Office بسازید. همچنین می‌توانید فرم‌های پی‌دی‌اف را ایجاد، ذخیره و ارسال کنید یا متن را هایلایت و حاشیه‌نویسی کنید و سند خود را با دیگر سرویس‌های Xodo سازگار کنید. برای این کار نیاز به ثبت‌نام نیست.

امکانات پشتیبانی این اپلیکیشن عبارت‌اند از: یکپارچه‌سازی هوشمند با دراپ‌باکس، گوگل درایو و وان‌ درایو. بدین‌ترتیب نه‌تنها به روشی آسان اسناد از کلاد وارد می‌شوند بلکه زودو می‌تواند به صورت خودکار ویرایش‌های شما را با فایل مبدأ همگام کند و مطمئن شوید که همیشه جدیدترین نسخه‌ی فایل را دارید.

از دیگر قابلیت‌های برجسته‌ی این اپلیکیشن می‌توان به پیش‌نمایش‌های بندانگشتی (Thumbnaial previews) و فهرست فایل‌های اخیر (Recent Files) اشاره کرد که امکان دسترسی فوری به اسناد موردنیاز را فراهم می‌کند و به‌راحتی می‌توانید نام اسناد را تغییر دهید یا آن‌ها را کپی، جابه‌جا و حذف کنید.

امکانات بزرگ‌نمایی، برش صفحه و حالت فول اسکرین امکان تمرکز بر محتوا را می‌دهند و حالت Night Mode امکان مطالعه‌ی آسان در محیط‌های تاریک را فراهم می‌کند. همچنین ابزار جستجوی تطبیق‌پذیر و فهرستی از محتوا امکان دسترسی به بخش‌های کلیدی فایل را فراهم می‌کنند.

دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

مزایا:

  • قرائت‌گر پی‌دی‌اف تطبیق‌پذیر
  • ویرایش و حاشیه‌نویسی اسناد
  • همگام‌سازی ویرایش‌ها با سرویس‌های ابری

معایب:

  • گاهی تأخیر دارد
اپلیکیشن foxit pdf reader

Foxit PDF Reader

فوکسیت پی‌دی‌اف ریدر یکی از اپلیکیشن‌های محبوب پی‌دی‌اف با بیش از صدهزار نصب ثبت‌شده در گوگل‌پلی و رتبه‌ی بالای ۴.۶ است. پی بردن به علت موفقیت این اپلیکیشن کار ساده‌ای است. پی‌دی‌اف‌ها را به سرعت باز می‌کند و می‌توانید به‌راحتی جهت متن را کنترل کنید. از قابلیت جایگذاری متنی منطبق با صفحه استفاده کنید و روشنایی و پس‌زمینه را منطبق با محیط‌های مختلف تغییر دهید.

ابزار ساده‌ی حاشیه‌ نویسی به هایلایت متون، اضافه کردن یادداشت یا طراحی روی صفحه کمک می‌کنند. همچنین فناوری Connected فوکسیت امکان اشتراک‌گذاری یادداشت‌ها و تغییرات را با دیگران به صورت آنی فراهم می‌کند.

تنظیم فرم یکی از مزایای اصلی این اپلیکیشن است که امکاناتی مثل جایگذاری و ذخیره‌ی فرم‌ها، ورودی و خروجی گرفتن از داده‌ها و ثبت فرم‌ها ازطریق HTTP، FTP و ایمیل را دارا است. با اینکه امکانات اصلی فوکسیت رایگان هستند، تعدادی از قابلیت‌های پیشرفته مثل تبدیل پی‌دی‌اف‌ها، ترکیب فایل‌ها، رمزگذاری، مدار دیجیتالی و پشتیبانی تجاری وان‌درایو تنها با دریافت اشتراک دردسترس قرار می‌گیرند. اگر به‌دنبال گزینه‌ای مقرون به‌صرفه هستید بسیاری از ویرایشگرهای پی‌دی‌اف مبتنی بر پی‌سی، این قابلیت‌ها را به صورت رایگان ارائه می‌کنند.

دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

مزایا:

  • سرعت بالا و نمایشگر کاربری ساده
  • فرم‌های جایگذاری پی‌دی‌اف و ورودی و خروجی گرفتن از داده‌ها
  • اشتراک‌گذاری آسان اسناد

معایب:

  • نبود OCR در نسخه‌ی رایگان
اپلیکیشن all pdf

All PDF

آل پی‌دی‌اف، اپلکیشنی مستقل و رایگان است که براساس تبلیغ‌ها اداره می‌شود. با اینکه اپلیکیشن‌های مشابه پی‌دی‌اف دیگری وجود دارند، آل‌پی‌دی‌اف با ابزار برجسته‌ی خود برای مدیریت فایل‌های پی‌‌‌دی‌اف در مرکز توجه قرار دارد.

برای مثال این اپلیکیشن قابلیت ادغام یا تقسیم فایل‌های پی‌دی‌اف را فراهم می‌کند که برای یک اپلیکیشن رایگان بسیار برجسته است. همچنین می‌توانید با این اپلیکیشن فرمت پی‌دی‌اف را به تصویر تبدیل کنید و از اپلیکیشن تصاویر را به اشتراک بگذارید یا اندازه‌ی فایل را کاهش دهید. همچنین قابلیتی برای استخراج بخش‌های یک متن درنظر گرفته شده است.

سازماندهی‌ فایل‌های پی‌دی‌اف هم در این اپلیکیشن آسان‌تر است. می‌توانید فایل‌های مهم را ستاره‌گذاری کنید و نمایش پی‌دی‌اف‌ها را به حالت گرید تغییر دهید همچنین به‌راحتی می‌توانید فایل پی‌دی‌اف دلخواه خود را پیدا کنید. علاوه بر این وقتی فایل پی‌دی‌اف را می‌بندید و دوباره باز می‌کنید یک راست به صفحه‌ای که آخرین بار باز کرده‌ بودید منتقل می‌شوید و دیگر نیازی نیست از ابتدا صفحه‌ی دلخواه را پیدا کنید. به‌طورکلی این اپلیکیشن کوچک و رایگان امکانات زیادی را برای کاربران ارائه می‌کند.

دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

مزایا:

  • ادغام و تقسیم‌بندی فایل‌های پی‌دی‌اف
  • اپلیکیشن رایگان
  • سازماندهی فایل‌ها

معایب:

  • تبلیغات
اپلیکیشن right pdf reader

Gaaiho PDF Reader

گایهو پی‌دی‌اف ریدر نتوانست به اندازه‌ی ادوبی، فوکسیت و دیگر رقبای بزرگ به شهرت برسد اما سابقه‌ی بیست‌ساله‌‌ی آن در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار پی‌دی‌اف باعث شد که نگاه دقیق‌تری به آن بیندازیم. این اپلیکیشن از نسخه‌ی ۳ به بعد با عنوان Right PDF Reader به بازار معرفی شد.

موتور نمایش اصلی این اپلیکیشن اسناد را با سرعت بالایی باز می‌کند و محیطی راحت و انعطاف‌پذیر را برای خواندن، اضافه کردن و مدیریت یادداشت‌ها یا بررسی فایل‌های الحاقی فراهم می‌کند. امکانات سریع این اپلیکیشن برای اضافه کردن و ویرایش بوک‌مارک‌ها باعث می‌شوند به‌راحتی بتوانید بخش‌های مهم هر سندی را علامت‌گذاری کنید و بعداً به سرعت به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

ابزار حاشیه‌نویسی ابتدایی شامل قابلیت هایلایت متنی یا ترسیم خطوط، فلش‌ها و شکل‌های ساده‌ است. رایت پی‌دی‌اف ریدر تنها برای دسترسی به فایل‌های ابری ازطریق دراپ‌باکس، پشتیبانی مستقیم ارائه می‌کند؛ اما قابلیت اضافه کردن سرورهای دیگر WebDAV سطح بالای انعطاف این اپلیکیشن را نشان می‌دهد که جای دیگری نمی‌بینید.

دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

مزایا:

  • محیط خواندن راحت
  • اشتراک‌گذاری فایل با تمام سرورهای WebDAV

معایب:

  • به صورت منظم به‌روزرسانی نمی‌شود

ویرایشگرهای پی‌دی‌اف پیشنهادی دیگر برای اندروید

ReadEra اپلیکیشنی است که برای خواندن مجموعه‌ی گسترده‌ای از اسناد به‌ویژه کتاب‌ها طراحی شده است. این اپلیکیشن نه‌تنها فایل‌های پی‌دی‌اف بلکه فایل‌های دیگری با فرمت‌های epub، mobi و همچنین اسناد.doc و.docx مایکروسافت ورد، RTF، سند متنی ساده و دیگر اسناد متنی را باز می‌کند.

گزینه‌ی دیگر، WPS Office مجموعه‌ی رایگان آفیس است که می‌توانید از آن برای خواندن، ویرایش و ساخت اسناد پی‌دی‌اف و ورد و همچنین صفحات گسترده و فایل‌های ارائه استفاده کنید. قابلیت‌های پی‌دی‌اف این اپلیکیشن قوی هستند و امکاناتی مثل خواندن، تبدیل و ویرایش فایل‌های پی‌دی‌اف را به کاربر ارائه می‌کنند. همچنین یک اسکنر سند در اپلیکیشن گنجانده شده است.

Librera ویرایشگر دیگری است که امکان خواندن اغلب فرمت‌های سند به‌ویژه پی‌دی‌اف را می‌دهد. علاوه بر این، امکانات دیگری مثل متن به گفتار و یادداشت نویسی، اضافه کردن نظرات و بوک‌مارک‌ها را در فایل‌های پی‌دی‌اف دارد. رمزگذاری اسناد از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن است.

انتخاب بهترین ویرایشگر پی دی اف برای اندروید

قبل از انتخاب بهترین ویرایشگر پی‌دی‌اف برای اندروید باید نیازهای خود را درنظر بگیرید. اگر اغلب اوقات از فرم‌های پی‌دی‌اف استفاده می‌کنید بهتر است ویرایشگری را انتخاب کنید که در این زمینه برتری دارد. به‌طور مشابه اگر به خواندن تعداد زیادی سند فیزیکی علاقه دارید و می‌خواهید آن‌ها را در قالب فایل پی‌دی‌اف اسکن و ذخیره کنید به ویرایشگری با فناوری OCR (تشخیص کاراکتر نوری) نیاز دارید. همچنین باید توان پردازشی دستگاه اندروید خود را در نظر بگیرید؛ زیرا ویرایشگرهای پی‌دی‌اف سنگین‌تر، منابع بیشتری را مصرف می‌کنند و ممکن است سرعت دستگاه را کاهش دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات