تبدیل فایل ورد به پی‌دی‌اف؛ آموزش تصویری گام‌به‌گام

شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
مطالعه 5 دقیقه
تصویر انیمیشنی از تبدیل ورد به پی دی اف
قصد دارید فایل Word را به PDF تبدیل کنید؟ در این مقاله، با آموزش روش‌های مختلف تبدیل ورد به پی دی اف همراه شما خواهیم بود.
تبلیغات

کاربران زیادی در خلال کار با اسناد مختلف مانند فایل‌های ورد، نیاز دارند تا آن‌ها را برای اشتراک‌گذاری و ذخیره کردن در مکان‌های مختلف به فایل‌های PDF تبدیل کنند. در این مقاله، قصد داریم روش‌های تبدیل ورد به پی‌دی‌اف را در کامپیوتر و گوشی آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

تبدیل ورد به پی دی اف در کامپیوتر با برنامه

برنامه‌های زیادی را می‌توان برای تبدیل فایل Word به PDF در ویندوز یا مک نصب کرد اما یکی از بهترین و ساده‌ترین آن‌ها، برنامه مایکروسافت ورد به‌شمار می‌آید که معمولاً هنگام خرید لپ تاپ یا کامپیوتر، از قبل روی آن‌ها نصب شده است.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز

روش‌های پیش‌ رو در ورژن ۲۰۲۱ مایکروسافت آفیس انجام شده است. از این روش به آسانی می‌توانید برای تبدیل ورد به پی دی اف بدون بهم‌ریختگی در ویندوز استفاده کنید.

  • ابتدا فایل ورد مورد نظر خود را با نرم‌افزار مایکروسافت ورد باز کنید.
  • بعد از اینکه تغییرات مورد نظر خود را ذخیره کردید، در بالا سمت چپ روی گزینه File و سپس گزینه Save as کلیک کنید. برای اینکه مسیر کوتاه‌تر شود می‌توانید از کلید میانبر F12 نیز برای باز کردن این پنجره استفاده کنید.
  • بعد از اینکه پنجره ذخیره کردن فایل باز شد، تنها کافی است فایل را به‌صورت PDF ذخیره کنید، درست مانند تصویر زیر.
ذخیره فایل ورد به‌عنوان فایل پی دی اف
  • برای این کار کافی است در قسمت Save as type فرمت PDF را انتخاب و سپس فایل خود را در مکان مورد نظر ذخیره کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف در مک

  • در سیستم‌عامل مک مانند ویندوز، بعد از باز کردن فایل ورد (ازطریق مایکروسافت ورد)، از بخش File گزینه Save as را انتخاب کنید.
  • سپس مانند تصویر زیر در بخش File Format گزینه PDF را انتخاب و در نهایت برای ذخیره فایل روی Export کلیک کنید.
ذخیره فایل ورد به‌عنوان فایل پی دی اف در مک

تبدیل ورد به پی دی اف آنلاین

علاوه‌بر نرم‌افزارهای آفلاین که نیاز به نصب روی سیستم‌عامل دارند، سرویس‌های آنلاین زیادی در سراسر اینترنت در دسترس هستند که کار تبدیل پی دی اف به ورد یا تبدیل ورد به پی دی اف را در کوتاه‌ترین زمان بدون نصب هیچ‌گونه برنامه‌ای برایتان انجام می‌دهند.

تبدیل ورد به پی دی اف با گوگل درایو (Google Drive)

اگر فایل مورد نظر را در درایو گوگل خود دارید، به‌راحتی می‌توانید آن را از طریق قابلیت پیش‌فرض گوگل به PDF تبدیل کنید. همچنین اگر فایل از قبل در درایو گوگل وجود ندارد، می‌توانید آن را در درایو آپلود کنید.

  • فایل ورد خود را که در درایو وجود دارد، باز کنید.
  • سپس در بالا سمت راست روی گزینه File کلیک کنید.
تبدیل ورد به پی دی اف در گوگل درایو
  • بعد از آن روی گزینه دانلود و سپس PDF Document کلیک کنید تا فایل ورد در قالب فایل PDF دانلود شود. گوگل درایو از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و فایل‌هایتان بدون بهم‌ریختگی به پی دی اف تبدیل می‌شود.

استفاده از ابزار آنلاین SmallPDF

SmallPDF ابزار آنلاینی است که برای تبدیل بسیاری از فرمت‌ها به یکدیگر، مانند تبدیل پی دی اف به پاورپوینت یا ورد کاربرد دارد.

  • برای تبدیل ورد به پی دی اف ابتدا از طریق دکمه زیر وارد بخش Word to PDF Converter در سایت SmallPDF شوید.
  • سپس از طریق دکمه CHOOSE FILES فایل‌ یا فایل‌های ورد خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با درگ اند دراپ، فایل‌های ورد را کشیده و در پنجره آبی رها کنید.
تبدیل ورد به پی دی اف در سایت SmallPDF
  • بعد از انجام این کار فایل PDF به‌طور خودکار شروع به دانلود می‌کند یا صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که لینک دانلود فایل در آن موجود است.

استفاده از ابزار آنلاین iLovePDF

iLovePDF ابزار آنلاین دیگری است که برای تبدیل فایل‌های مختلف به پی دی اف به‌کار می‌رود.

  • ابتدا از طریق دکمه زیر وارد بخش تبدیل ورد به پی دی اف در سایت iLovePDF شوید.
  • سپس با کلیک روی گزینه مشخص‌شده فایل ورد خود را انتخاب کنید یا آن را کشیده و در صفحه سایت رها کنید.
تبدیل ورد به پی دی اف در سایت ilovepdf
  • سپس در پایین سمت راست روی گزینه Convert to PDF کلیک کنید تا به صفحه دانلود فایل خود برسید.

همچنین برنامه آفلاین iLovePDF برای سیستم‌‌های عامل‌ مک و ویندوز در دسترس است که ازطریق دکمه زیر می‌توانید وارد صفحه دانلود آن‌ها شوید.

تبدیل ورد به پی دی اف در گوشی

برای تبدیل ورد به پی دی اف در سیستم‌های عامل اندروید و iOS ابزارهای زیادی وجود دارد. همچنین می‌توانید از روش‌های آنلاینی که پیش‌تر آموزش دادیم نیز در گوشی استفاده کنید. در ادامه چند نرم‌افزار معروف و کاربردی را برای تبدیل ورد به پی دی اف در گوشی‌های آیفون و اندروید معرفی می‌کنیم.

امیدواریم روش‌های معرفی‌شده برای تبدیل فایل‌های ورد به PDF برایتان کارساز باشند. اگر روش‌های بهتری برای انجام این کار می‌دانید، آن‌ها را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات