اطلاعات پردازنده های جدید AMD از سری 2000 رایزن فاش شد

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
سری ۲۰۰۰ پردازنده‌های رایزن AMD تا یک ماه دیگر رونمایی می‌شوند. هم اکنون نیز اطلاعاتی در قالب اسلاید به بیرون درز کرده که حاکی از قدرت بالاتر و قیمت مناسب این محصولات است.
تبلیغات

به تازگی اطلاعاتی در خصوص پرازنده‌های جدید سری رایزن AMD به بیرون درز کرده‌است که به نظر کامل‌تر از اطلاعات قبلی است. این اطلاعات تنها شامل مشخصاتی از بازدهی و قیمت این محصولات است. با توجه به اینکه تقریبا یک ماه تا رونمایی این سری زمان باقی مانده است امکان تغییر این اطلاعات و مشخصات وجود دارد.

ای ام دی رایزن ۲ AMD RYZEN 2

اطلاعات تعداد هسته و قیمت پردازنده‌های سری رایزن

پردازنده های AMD سری ۲۰۰۰ رایزن

همان‌طور که در عکس می‌بینید خبری از رایزن 2800X نیست و اخباری که راجع به پرچم‌دار این سری منتشر شده بود، مربوط به 2700X است که پیشرفت خوبی را نیز شاهد بوده‌است.

همان‌طور که گفته شد پرچم‌دار بعدی سری رایزن، 2700X خواهد بود. ۸ هسته اصلی و ۱۶ ترد با فرکانس پایه ۳.۷ گیگاهرتز و فرکانس بیشینه ۴.۳۵ گیگاهرتز و توان گرمایی ۱۰۵ وات از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول است. محصول بعدی این سری Ryzen7 2700 است که سرعت آن کمی کم‌تر و توان گرمایی آن تقریبا نصف 2700X خواهد بود. این محصول با فرکانس پایه ۳.۲ گیگاهرتز و فرکانس بیشینه ۴.۱ گیگاهرتز و توان حرارتی ۶۵ وات عرضه خواهد شد.

در جایگاه پایین‌تر دو محصول Ryzen 5 2600X و Ryzen 5 2600  قرار دارد که هر دو ۶ هسته و ۱۲ ترد دارند. محصول 2600X با فرکانس پایه ۳.۶ گیگاهرتز و بیشینه ۴.۲۵ گیگاهرتز و توان حرارتی ۹۵ وات عرضه خواهد شد. محصول ۲۶۰۰ نیز با فرکانس پایه ۳.۳ گیگاهرتز و بیشینه ۳.۹ گیگاهرتز و توان حرارتی ۶۵ وات عرضه خواهد شد.

مدل‌های ۴ هسته‌ای نسل دوم رایزن، دو پردازنده Ryzen 5 2400G  و Ryzen 3 2200G هستند. فرکانس پایه این دو محصول به ترتیب ۳.۶ و ۳.۵ گیگاهرتز و فرکانس بیشیته آن‌ها ۳.۹ و ۳.۷ گیگاهرتز و توان حرارتی آن‌ها ۶۵ وات است. از این دو محصول با پردازنده گرافیکی مجتمع وگا هم‌اکنون رونمایی شده است.

AMD RYZEN2 ای ام دی رایزن ۲

تکنولوژی‌های پردازنده‌های سری رایزن ۲۰۰۰

قیمت مورد انتظار

یکی از برتری‌های سری اول رایزن قیمت آن‌ها است که البته در سری دوم نیز حفظ شده‌است. قیمت مصرف کننده که از طرف AMD برای این محصولات در نظر گرفته شده‌است به شرح ذیل است:

Ryzen 7 2700X  به قیمت ۳۶۹ دلار، Ryzen 7 2700 به قیمت ۲۹۹ دلار، Ryzen 5 2600X به قیمت ۲۴۹ دلار، Ryzen 5 2600 به قیمت ۱۹۹ دلار، Ryzen 5 2400G به قیمت ۱۶۹ دلار و Ryzen 3 220G  به قیمت ۹۹ دلار.

مادربورد‌های سازگار

اگرچه AMD در بحث سازگاری و آپدیت نسل‌های قدیمی در گذشته عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته است و به احتمال زیاد این محصولات بر روی ماردبورد‌های با سوکت AM4 کنونی نیز قابل استفاده خواهد‌ بود، اما سری ۴۰۰ مادربوردهای سازگار با خانواده رایزن در راه است. این سری با ویژگی های Precision Boost Overdrive و XFR2 که در نسل حال حاضر مادربوردها موجود نیستند عرضه خواهد شد.

بازدهی

اگرچه اطلاعاتی درباره بازدهی سری جدید رایزن فاش شده است و گویای قدرت بیشتر این سری است اما (مانند تمامی اطلاعاتی که راجع به بازدهی از شرکت سازنده منتشر می شود) نمی توان به این اطلاعات اعتماد کرد.

ای ام دی رایزن ۲ AMD RYZEN2000
ای ام دی رایزن ۲ AMD RYZEN2000
ای ام دی رایزن ۲ AMD RYZEN2000
ای ام دی رایزن ۲ AMD RYZEN2000
ای ام دی رایزن ۲ AMD RYZEN2000
ای ام دی رایزن ۲ AMD RYZEN2000
ای ام دی رایزن ۲ AMD RYZEN2000
ای ام دی رایزن ۲ AMD RYZEN2000
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات