بهترین خودروهای هیبرید سال ۲۰۱۸ در بازار جهانی

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
خودروهای هیبرید که به‌تازگی تنوع مدل‌های آن بیشتر شده است، انتخاب مناسبی برای طرفداران خودروهای کم‌مصرف هستند. با معرفی کم‌مصرف‌ترین خودروهای هیبریدی ۲۰۱۸، همراه زومیت باشید.
تبلیغات

باتوجه به مشکلات آلایندگی، نگرانی‌های زیست‌محیطی و البته قیمت بالای سوخت، استفاده از خودروی هیبرید کم‌وبیش در کشورهای توسعه‌یافته مورد توجه است. به‌عنوان مثال سال گذشته در بازار آمریکا، ۳۶۴ هزار دستگاه خودروی هیبرید به فروش رفت که در مقایسه با سال ۲۰۱۶، افزایش ۴.۹ درصدی دارد. البته این رقم، هنوز بسیار ناچیز است و فقط حدود ۲ درصد سهم فروش بازار آمریکا را در بر می‌گیرد. فروش خودروهای هیبرید در بازار آمریکا، به‌شدت متأثر از قیمت سوخت است. در سال ۲۰۱۳ که قیمت میانگین هر گالن بنزین (۳.۸ لیتر)، ۳.۶۲ دلار بود و نسبت به سال ۲۰۱۷ مدل‌های هیبرید کمتری در نمایندگی‌ها وجود داشت، فروش خودروهای هیبرید به بالاترین رقم و ۴۹۵ هزار دستگاه رسید.

قیمت فعلی هر گالن بنزین در آمریکا، ۲.۵۹ دلار است که در مقایسه با ۳۰ روز پیش، ۹ سنت و نسبت به سال گذشته، ۳۲ سنت افزایش داشته است. قیمت بهترین بنزین آمریکا در کالیفرنیا در طول ۱۲ ماه با افزایش ۴۹ سنتی، به میانگین ۳.۲۹ دلار رسیده است. با بالا رفتن پلکانی قیمت بنزین در بیشتر کشورهای جهان و عرضه‌ی خودروهای هیبرید متنوع با مصرف سوخت کمتر از ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، افزایش فروش این نوع خودروها دور از انتظار نیست. علاوه بر این معمولاً با خرید خودروی هیبرید، تخفیف‌های قابل توجه از دولت یا شرکت‌ها برای مالک منظور می‌شود.

EPA

همانند مطلبی که اخیراً در آن به بررسی کم‌مصرف‌ترین خودروهای تمام بنزینی پرداختیم، این‌ بار با مراجعه به داده‌های آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا (EPA)، کم‌مصرف‌ترین خودروهای هیبرید (غیر از پلاگین هیبرید) را معرفی می‌کنیم. کم‌مصرف‌ترین خودروی هیبریدی موجود در بازار آمریکا، هیوندای آیونیک (Ioniq) با مصرف شهر و بزرگراه به‌ترتیب، ۴.۱ و ۳.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که هزینه‌ی بنزین آن در یک سال، حدود ۷۰۰ دلار خواهد بود. در واقع هیوندای آیونیک در برابر یک خودروی معمولی در طول ۵ سال، حدود ۴ هزار دلار صرفه‌جویی می‌کند.

در ادامه برترین خودروهای هیبریدی دنیا به همراه قیمت تمام‌شده‌ی تیپ استاندارد در بازار آمریکا، آورده شده است.

۱۰- لینکلن MKZ

لینکلن MKZ

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر – بزرگراه: ۶.۹ - ۵.۷ (لیتر)

قیمت مدل پایه: ۳۶ هزار و ۵۳۰ دلار

برخلاف خودروهای دیگر برندها، قیمت مدل بنزینی و هیبرید سدان لوکس لینکلن MKZ یکسان است. نسل دوم MKZ که در سال ۲۰۱۷ با عرضه‌ی فیس‌لیفت به‌روزرسانی شد، با داشتن کابین لوکس، جادار و راحت، طراحی و ظاهر مدرن و تجهیزات و گجت‌های فراوان، یک سدان تمام‌عیار آمریکایی است.

۹- فورد C-Max

فورد C-Max

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر – بزرگراه: ۶.۱ - ۵.۶ (لیتر)

قیمت مدل پایه: ۲۴ هزار و ۹۹۵ دلار

کامپکت چندمنظوره‌ی فورد C-Max همانند یک هاچ‌بک کاربردی است که مصرف سوخت مناسبی دارد؛ البته قیمت این مدل از خودروهای کم‌مصرف‌تر هم‌رده‌ مانند فورد فیوژن هیبرید، بالاتر است. نسل دوم این مدل از سال ۲۰۱۱ در بازار آمریکا عرضه می‌شود و بر اساس گزارشات موجود، تولید مدل هیبرید آن تا نیمه‌ی سال ۲۰۱۸ متوقف خواهد شد. تولید مدل پلاگین هیبرید موسوم به C-Max Energi سال گذشته به پایان رسید.

۸- کیا اوپتیما

Kia Optima / کیا اوپتیما

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر – بزرگراه: ۶ - ۵.۱ (لیتر)

قیمت مدل پایه: ۲۶ هزار و ۸۹۰ دلار

سدان سایز متوسط کیا اوپتیما که نسل چهارم آن با طراحی و ظاهر زیبا و کابین جادار و راحت در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، با کیفیت سواری مناسب ستایش بیشتر کارشناسان خودرو را به همراه دارد. البته اوپتیما در برابر مدل‌های دیگر هم‌رده، مصرف نسبتاً بالاتری دارد. مدل‌های بنزینی و پلاگین هیبرید اوپتیما نیز در دسترس هستند.

۷- فورد فیوژن

فورد فیوژن / Ford Fusion

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر – بزرگراه: ۵.۷ - ۵.۴ (لیتر)

قیمت مدل پایه: ۲۶ هزار و ۱۷۰ دلار

سدان فورد فیوژن آمریکا که نسل دوم آن (مدل ۲۰۱۳) با عرضه‌ی مدل فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۷ به‌روزرسانی شد، با داشتن کابین و پنل فرمان دیجیتال جذاب، یکی از بهترین خودروهای خانوادگی موجود است. مصرف فیوژن چندان کم نیست و درواقع جزو ۳ خودروی کم‌مصرف آمریکا قرار نمی‎گیرد؛ ولی کیفیت ساخت و ظاهر، انتخاب این مدل را ساده‌تر می‌کند. فورد فیوژن در مدل تمام‌برقی نیز عرضه می‌شود.

۶- تویوتا پریوس c

Toyota Prius c / تویوتا پریوس سی

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر – بزرگراه: ۵.۴ – ۴.۹ (لیتر)

قیمت مدل پایه: ۲۱ هزار و ۵۲۵ دلار

هاچ‌بک کامپکت کوچک پریوس سی که در بازار ژاپن با نام Aqua عرضه می‌شود، کوچک‌ترین خودرو در سبد فعلی محصولات رنگارنگ و خواستنی تویوتا و ارزان‌ترین خودروی هیبرید این فهرست است. بر اساس گفته‌های کارشناسان EPA، با خرید پریوس سی به‌جای یاریس، در یک دوره‌ی ۵ ساله حدود ۲ هزار دلار در هزینه‌های سوخت صرفه‌جویی می‌شود. البته این هزینه به دلیل قیمت بالاتر پریوس سی از یاریس، در ابتدای خرید جبران می‌شود.

۵- شورولت مالیبو

Chevrolet Malibu / شورولت مالیبو

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر – بزرگراه: ۴.۸ – ۵.۴ (لیتر)

قیمت مدل پایه: ۲۸ هزار و ۷۹۵ دلار

شورولت مالیبو (Malibu) که مدل بنزینی آن جزو سدان‌های معمولی بازار آمریکا حساب می‌شود، با داشتن مصرف سوخت پایین در مدل هیبرید، یکی از کم‌مصرف‌ترین سدان‌های آمریکا است. نسل نهم این سدان با داشتن طراحی زیبا و مدرن و تجهیزات و گجت‌های فراوان، انتخاب قابل قبولی است. البته باید در نظر داشت که رقیب ژاپنی مالیبو یعنی تویوتا کمری با قیمت مشابه، مصرف بسیار کمتری دارد.

۴- کیا نیرو

کیا نیرو / Kia Niro

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر – بزرگراه: ۴.۸ – ۴.۵ (لیتر)

قیمت مدل پایه: ۲۴ هزار و ۲۸۰ دلار

کمترین مقدار مصرف سوخت در کراس‌اور کامپکت کوچک کیا نیرو (Niro) در تیپ FE یافت می‌شود. مدل پلاگین هیبرید کیا نیرو نیز در دسترس است که با استفاده از نیروی تمام‌برقی، تا ۴۲ کیلومتر مسافت طی می‌کند. این کراس‌اور در سال ۲۰۱۶ با طی کردن مسیر لس‌آنجلس به نیویورک با مصرف سوخت ۳ لیتر، به‌عنوان کم‌مصرف‌ترین خودروی هیبرید در کتاب رکوردهای جهانی گینس قرار گرفت.

۳- تویوتا کمری

Toyota Camry / تویوتا کمری

 مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر – بزرگراه: ۴.۶ – ۴.۴ (لیتر)

قیمت مدل پایه: ۲۸ هزار و ۶۹۵ دلار

تیپ LE و پایه‌ی سدان پرطرفدار ژاپنی تویوتا کمری هیبرید که در سال ۲۰۱۸ به‌روزرسانی شد، با داشتن تمام ویژگی‌های مثبت سدان‌های سایز متوسط و مصرف سوخت تقریباً هم‌رده‌ی پریوس، یکی از ارزشمندترین خودروهای بازار جهانی است. تیپ‌های XLE و SE مصرف سوخت پایین‌تری (در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر و بزرگراه به ترتیب ۵.۳ و ۵ لیتر) دارند.

۲- تویوتا پریوس

Toyota Prius  / تویوتا پریوس

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر – بزرگراه: ۴.۴ – ۴ (لیتر)

قیمت مدل پایه: ۲۴ هزار و ۳۷۰ دلار

نسل چهارم سدان سایز متوسط تویوتا پریوس هیبرید، جایگاه دیرینه‌ی خود به‌عنوان کم‌مصرف‌ترین خودرو را واگذار کرده است؛ ولی همچنان جزو سه خودروی کم‌مصرف بازار آمریکا در سال ۲۰۱۸ است. باتوجه به اینکه دیگر محصولات تویوتا طراحی‌های جدید دریافت کرده‌اند، مدل پریوس دیگر به‌عنوان خودروی آینده‌نگرانه‌ی محض این شرکت ژاپنی طبقه‌بندی نمی‌شود.

۱- هیوندای آیونیک

هیوندای یونیک / Hyundai Ioniq

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر – بزرگراه: ۴.۱ – ۳.۹ (لیتر)

قیمت مدل پایه: ۲۳ هزار و ۸۵ دلار

کامپکت هیوندای آیونیک با داشتن قیمت مناسب و مقام کم‌مصرف‌ترین خودروی هیبرید مدل ۲۰۱۸ بازار آمریکا، یکی از جذاب‌ترین خودروهای موجود است. بر اساس گفته‌ی کارشناسان EPA، هزینه‌ی تأمین سوخت یک سال هیوندای آیونیک برای طی کردن مسافتی حدود ۲۴ هزار کیلومتر، فقط ۷۰۰ دلار است. هیوندای آیونیک در مدل‌های پلاگین هیبرید و تمام برقی نیز عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات