درخواست وزیر اقتصاد آلمان: خودرو برقی زیبا مشابه تسلا بسازید

جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
وزیر امور اقتصادی و انرژی دولت فدرال آلمان در جلسه‌ای از رعایت نشدن اصول زیبایی‌شناسی در طراحی محصولات الکتریکی خودروسازان کشورش انتقاد کرد.
تبلیغات

گفته می‌شود که زیبایی، در چشم بیننده است؛ اما وقتی اکثر مردم به خودروهای الکتریکی سازگار با محیط زیست نگاه می‌کنند، ظاهر خوب لزوماً اولین چیزی نیست که برجسته می‌شود. برای درک این موضوع بهتر است نگاهی به خودروی الکتریکی bmw i3 بیاندازید. تسلا (Tesla) در انتخاب نام مدل‌های برقی خود از حروفی استفاده کرده است، که نشان‌دهنده توجه به زیبایی و زیبایی‌شناسی باشد. به این مفهوم که محصولات الکتریکی تسلا با هدف جذب مشتریان، تلاش می‌کنند زیبا طراحی شوند. همین موضوع باعث شده است تا یکی از وزرای دولت فدرال آلمان، خودروسازان کشورش را به چالش بکشد.

Tesla / تسلا

پیتر آلتمایر، وزیر امور اقتصادی و انرژی دولت فدرال آلمان اخیراً طی جلسه بحث در مورد هوش مصنوعی (AI) تصمیم گرفت تا احساسات خود را در مورد تلاش‌های زیبایی شناختی نسبت به خودروهای الکتریکی خودروسازان آلمانی بر زبان بیاورد. پیتر آلتمایر گفت:

من واقعا تعجب می‌کنم که شما آقای زتچه، یا شما آقای دیس یا آقای کروگر از شرکت بی‌ام‌و قادر به تولید یک خودروی الکتریکی در حد حتی نیمی از زیبایی محصولات محبوب تسلا نیستید. تا زمانی که به جذابیت و زیبایی خودروی الکتریکی توجه کنید، می‌توانید با ایده‌های جدید و تازه‌ای روبه‌رو شوید.
BMW iNext / بی ام و آی-نکست

در این جلسه هربرت دیس، مدیر عامل فولکس‌واگن حضور داشت و پاسخ مستقیمی به ادعای وزیر امور اقتصادی دولت فدرال نداد. در حالی که بدون شک افرادی ممکن است این انتقاد را غیرمنصفانه بدانند، اما برخی معتقدند که وزیر به مطلب بسیار مهمی اشاره کرد. اگر به آئودی ای-ترون (e-tron)، مرسدس بنز EQC و حتی بی‌ام‌و آی-نکست (iNext) نگاهی بیاندازیم، متوجه می‌شویم که آن‌ها اصلاً‌ زیبا نیستند؛ یا دست‌کم توجه کمی به اصول زیبا‌یی‌شناسی در طراحی آن‌ها شده است.

Audi e-tron

از طرف دیگر، پیتر آلتمایر به فولکس‌واگن نیز اشاره کرد که شاید چنین موضوعی درست نباشد. اگر به چند خودروی مفهومی بسیار جذاب پورشه نگاهی بیاندازیم، به نظر می‌رسد که آن‌ها به خوبی توانسته‌اند اصول زیبایی‌شناسی را رعایت کنند. پورشه به‌طور خاص دو خودروی برقی تایکان (Taycan) و میشن ای کراس توریسمو (Mission E Cross Turismo) را به‌عنوان مدل مفهومی ارائه کرده است؛ البته باید به این نکته اشاره شود که تولید این دو مدل مفهومی نیز برای سال‌های آینده تائید شده است. شاید اگر خیلی خوش‌بین باشیم، خودروهای الکتریکی پورشه تا چند سال آینده بتوانند وارد بازار شوند. 

Porsche taycan

در دنیای کنونی، مشتریان به اصول زیبایی‌شناسی اهمیت زیادی می‌دهند و همین مسئله باعث شده است تا وزیر امور اقتصادی دولت فدرال آلمان از خودروسازان کشورش انتقاد کند. در مجموع این انتقاد درست به نظر می‌رسد و شرکت‌های دایملر (مرسدس بنز)، بی‌ام‌و و حتی فولکس‌واگن باید در اصول طراحی محصولات آینده خود تجدیدنظر کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات