ایلان ماسک قصد دارد ۲۰ میلیون دلار از سهام تسلا را بخرد

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک، شاید در حال حاضر قدرت لازم برای خصوصی کردن تسلا را نداشته باشد اما هنوز هم نسبت به شرکت خود، خودخواه است.
تبلیغات

روز گذشته بعد از انتشار اخبار حل شدن شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) از ایلان ماسک در مورد توییت جنجالی او، ارزش سهام تسلا ۶.۵ درصد افزایش پیدا کرد. این در حالی است که سهام کارخانه‌های ماشین‌سازی روز گذشته ۱.۷۴ درصد پایین آمده بود. البته ناگفته نماند علت بالا رفتن ارزش سهام تسلا به خریدن آن توسط ایلان ماسک نیز مربوط است. او قصد دارد ۲۰ میلیون دلار از سهام شرکت تسلا را خریداری کند تا سهم ۹ میلیارد دلاری خود از شرکت را افزایش دهد.

بازار سهام امروز هم آشفته است و سرمایه‌گذاران نمی‌دانند باید بر اساس اخبار منتشر شده از سوی شرکت‌های آمریکایی تصمیم‌گیری کنند یا آینده‌ی نامعلوم آن‌ها را مد نظر داشته باشند. این روزها اخبار مختلفی در مورد به هم خوردن روابط تجاری میان آمریکا و چین، عدم قطعیت برکسیت و وضعیت عربستان به گوش می‌رسد و همین باعث آشفته شدن بازار سهام شده است.

قیمت نفت نیز امروز تحت تأثیر پایین آمدن سرعت رشد جهانی اقتصاد، ۲.۶ درصد کاهش داشته است. یک شرکت سرمایه‌گذاری در صنعت هتل‌داری نیز با کاهش ۳.۳۴ درصدی در ارزش سهام در دسته‌بندی شرکت‌هایی با بیشترین میزان کاهش ارزش ارز قرار گرفت. به گفته‌ی مدیرعامل یکی از شرکت‌ها، هتل‌های آمریکایی به دلیل سیاست‌های جدید ترامپ با کاهش شدید مسافران بین‌المللی روبه‌رو شده‌اند.

TESLA,INC

بیشترین افزایش در ارزش سهام مربوط به شرکت نتفلیکس بود که در ابتدای روز ۱۰ درصد افزایش و در پایان روز ۵.۲۸ درصد رشد داشت. سهام مربوط به شرکت های فناوری نیز وضعیت چندان خوبی نداشتند. فیسبوک، آمازون و Akamai Technologies رشد کمی داشتند، سهام شرکت‌های آلفابت، انویدیا و ادوبی نیز کاهش قیمت اندکی را تجربه کرده‌اند.

سهام شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات مالی نیز بعد از افزایش درآمد غول‌های بانکی مانند گلدمن‌ساکس و مورگان‌استنلی، افزایش قیمت خوبی داشته‌اند. ارزش گروه خدمات مالی Jefferies که امسال ۱۸ درصد ارزش سهامش کاهش پیدا کرده بود ۱.۰۷ درصد بالا رفت و سایر شرکت‌های مالی نیز روند صعودی را در ارزش سهام تجربه کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات