مدیرعامل پیشین اینستاگرام از رابطه خود با فیسبوک می‌گوید

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
کوین سیستروم، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین اینستاگرام در مصاحبه‌ی جدیدی که انجام داده، درباره‌ی علت خروج و رابطه‌اش با فیسبوک صحبت کرده است.
تبلیغات

اگر اخبار دنیای فناوری را دنبال کرده باشید، احتمالاً مطلع هستید که کوین سیستروم و مایک کریگر، هم‌بنیان‌گذارانِ اینستاگرام، چند هفته‌ پیش جدایی خود از شرکتشان را اعلام کردند. اینستاگرام که اکنون در تصاحب فیسبوک قرار دارد، تغییراتی را تجربه کرده که به‌ عقیده‌ی بسیاری از صاحب‌نظران، با چشم‌انداز بنیان‌گذارانِ آن فاصله‌ی قابل‌توجهی دارد.

در زمانِ اعلامِ این خبر، رسانه‌های فناوری مدعی شدند که تنش روزافزون بینِ تیم رهبری اینستاگرام و مارک زاکربرگ باعث اتخاذ چنین تصمیمی شده است. حال پس از گذشت چند هفته از این اتفاق، کوین سیستروم گفتگویی را انجام داده که در آن به این مسئله می‌پردازد.

هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین این شبکه‌ی اجتماعی عکس‌محور از تأثیرِ اغوا‌کننده‌ی کار در فیسبوک می‌گوید:

اینستاگرام ابداً حس یک شبکه‌ی اجتماعی تکمیل‌شده را به ما انتقال نمی‌کرد؛ اما [فضای فیس‌بوک به‌گونه‌ای بود که گویی] این پلتفرم در مسیر درستی قرار دارد. [مشکل اینجا بود که اگر ما در آن زمان] تصمیم به ترکِ شرکت می‌گرفتیم، احتمال داشت که دیگران نیز همین مسیر را ادامه دهند.

سیستروم در ادامه‌ی صحبت‌های خود اذعان می‌کند که در هنگام خلق اینستاگرام هرگز تصور نمی‌کرده که به‌مدت هشت سال روی این پروژه کار کند.

با این حال، وی در ادامه‌ی صحبت‌هایش به‌ توضیحِ رابطه‌ی خود با مارک زاکربرگ می‌پردازد؛ توصیفی که به‌نظر می‌رسد که با چاشنی طعنه و کنایه همراه است:

هیچ‌کس شغل خود را به این خاطر که همه‌چیز در بهترین حالت قرار دارد، ترک نمی‌کند.

با این وجود، او در ادامه، رابطه‌ی خود با Facebook را عادی توصیف می‌کند. سیستروم تنها خواسته‌ی خود را مؤفقیت Instagram در ادامه‌ی راه می‌داند.

اگر روزی شاهد این باشم که  این شرکت سه‌برابر بزرگتر شده و به مهم‌ترین موضوع در دنیا تبدیل شده، قطعا نتیجه‌ی عالی‌ای برای من خواهد بود؛ حتی اگر در آنجا حضور نداشته باشم.

با تمامی این اوصاف، مدیرعامل پیشین اینستاگرام اشاره‌ی زیادی به آینده‌ی شغلی خود نمی‌کند؛ در عوض او می‌گوید که فعلاً قصد یادگیری پرواز، وقت‌گذرانی با خانواده و کارکردن با دیگر کارآفرینانِ جامعه را دارد.

حال که خالقان اینستاگرام از ماجراجویی این شرکت دور شده‌اند، آدام موسری، نایب رییس اسبقِ بخش فید خبری در فیسبوک، وظیفه‌ی رهبری این شبکه‌ی اجتماعی را برعهده گرفته است. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، بیوگرافی آدام موسری را در زومیت مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات