دولت چین پارک تحقیقات هوش مصنوعی به ارزش ۲ میلیارد دلار می‌سازد

جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دولت چین با ساخت پارک تحقیقاتی هوش مصنوعی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ پیشتاز حوزه‌ی AI شود.
تبلیغات

دولت چین در حال ساخت پارک علم و فناوری مخصوص تحقیقات حوزه‌ی هوش مصنوعی است. بودجه‌ی اختصاص‌یافته برای این پروژه که با هدف پیشتازی چین در حوزه‌ی AI تا سال ۲۰۲۵ در نظر گرفته شده، دو میلیارد دلار است.

این پارک تحقیقاتی که در شرق پکن واقع است، میزبان ۴۰۰ شرکت خواهد بود و سالانه بالغ بر ۵.۶ میلیارد دلار درآمدزایی خواهد داشت.

به گزارش رویترز، شرکت دولتی ژونگوانچون که مسئولیت ساخت این پارک را بر عهده دارد، ابراز امیدواری کرده است که بتواند با دانشگاه‌های خارجی برای ساخت یک آزمایشگاه هوش مصنوعی ملی در محوطه‌ی پارک همکاری کند. این شرکت قصد دارد شرکت‌های فعال در زمینه‌های کلان‌داده‌، سیستم‌های احراز هویت بایومتریک، یادگیری عمیق و پردازش ابری را به این پارک جذب کند.

در خصوص اهمیت هوش مصنوعی، ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌گوید در آینده هر کشوری که در هوش مصنوعی پیشتاز باشد می‌تواند بر دنیا حکومت کند. همچنین ایلان ماسک گفته است که این فناوری می‌تواند باعث وقوع جنگ جهانی سوم شود.

چینی‌ها قبلا اعلام کرده بودند که می‌خواهند در سال ۲۰۲۵ به پرچم‌دار حوزه‌ی AI تبدیل شوند. اریک اشمیت، یکی از مدیران شرکت آمریکایی آلفابت می‌گوید: «چینی‌ها تا سال ۲۰۲۰ در این صنعت به ما می‌رسند، در ۲۰۲۵ از ما پیشی خواهند گرفت و در ۲۰۳۰ در عرصه‌ی هوش مصنوعی یکه‌تاز خواهند بود. این برنامه‌ای است که دولت چین در نظر دارد.»

هرچند آمریکایی‌ها گوگل، فیسبوک، مایکروسافت، IBM و OpenAI را در اختیار دارند، چینی‌ها غول‌های بخش هوش مصنوعی خود نظیر علی‌بابا، بایدو و تنسنت را دارند که به‌شدت در این حوزه فعال هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات