چین می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ به پرچم‌دار هوش مصنوعی جهان تبدیل شود

شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ارزش فناوری هوش مصنوعی خود را به ۵۹ میلیارد دلار برساند و به کشور پیشرو در این صنعت تبدیل شود.
تبلیغات

امروزه هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین صنایع جهان محسوب می‌شود؛ همین موضوع سبب شده است دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی سعی کنند تا بازار این فناوری را در اختیار خود داشته باشند. چین هم به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو در دنیای فناوری، قصد دارد خود را به یکی از پرچم‌داران صنعت هوش مصنوعی تبدیل کند. این کشور می‌خواهد ارزش بازار هوش مصنوعی خود را تا سال ۲۰۲۰، به ۲۲ میلیارد دلار برساند؛ همچنین در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵، با فناوری هوش مصنوعی به ارزش ۵۹ میلیارد دلار، به کشور پیشرو در این صنعت تبدیل شود.

شورای دولتی چین اعلام کرد که جزئیات این برنامه در سال‌های آینده مشخص خواهد شد. توسعه‌ی هوش مصنوعی می‌تواند چین را در زمینه‌های دیگر هم قدرتمندتر کند. البته چین اولین کشوری نیست که برنامه‌های مربوط به هوش مصنوعی در سطح ملی را اعلام کرده است؛ مهرماه گذشته، ایالات متحده آمریکا هم این موضوع را اعلام کرد. استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند مزایای زیادی از دید نظامی برای کشورهای مختلف داشته باشد.

هوش مصنوعی

چین پیش از هر چیز نیازمند به تهیه‌ی سخت‌افزار و نرم‌افزار قدرتمند برای پیاده‌سازی برنامه‌ی جامع هوش مصنوعی است. به‌علاوه این کشور به نیروهای متخصص در این زمینه نیاز دارد. برای مورد دوم، چین قصد دارد با همکاری شرکت‌های خصوصی، زمینه‌های لازم را برای آموزش هوش مصنوعی پیاده‌سازی کند.

سخنگوی شورای دولتی چین در این مورد اعلام کرد:

وضعیت چین در مورد امنیت ملی و رقابت داخلی پیچیده است. ما باید برای به دست آوردن سطوح جدیدی از هوش مصنوعی، ابتکار عمل داشته باشیم تا بتوانیم به مزیت رقابتی آن دست پیدا کنیم.

به‌علاوه چین قصد دارد سیاست‌هایی برای گسترش فناوری هوش مصنوعی در کل کشور پیاده کند؛ این سیاست‌ها باعث می‌شود تا بتواند از حمایت دولت برای رسیدن به اهداف ملی مرتبط با این صنعت استفاده کند. در حال حاضر، فعالیت‌های خصوصی و دولتی زیادی در چین در رابطه با هوش مصنوعی انجام می‌شود که برخی از فعالیت‌ها به کاربرد آن در صنایع نظامی تمرکز دارند. اکثر شرکت‌های بزرگ چینی، مدیریت پروژه‌ی هوش مصنوعی ملی را بر عهده دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بایدو اشاره کرد؛ بایدو شرکت معروفی است که بزرگ‌ترین موتور جستجو و شبکه‌ی اجتماعی چین را ایجاد کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات