ایلان ماسک: جنگ جهانی سوم را هوش مصنوعی آغاز می‌‌کند

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس، در شبکه‌ی اجتماعی توییتر اعلام کرد که قدرت تشخیص هوش مصنوعی، آغازگر جنگ جهانی سوم خواهد بود.
تبلیغات

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر قرار باشد جنگ جهانی دیگری رخ دهد، دلیل آغاز آن چه خواهد بود؟ ایلان ماسک می‌گوید هوش مصنوعی پاسخ این سؤال است. به‌طور دقیق‌تر، او روز گذشته در شبکه‌ی اجتماعی توییتر اعلام کرد که «رقابت بر سر هوش مصنوعی در سطوح ملی» باعث ایجاد جنگ جهانی سوم خواهد شد.

چین، روسیه و تمام کشورهایی که دانش زیادی در زمینه‌ی علوم کامپیوتری دارند، به رقابت برای برتری هوش مصنوعی می‌پردازند و این موضوع باعث آغاز جنگ جهانی سوم خواهد شد.

او پس از این توییت، توییت‌های دیگری در همین زمینه منتشر کرد. طبق گفته‌ی ماسک، در یک بازه‌ی زمانی، هوش مصنوعی قدرت تشخیص هم پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد که حمله‌ی نظامی، بهترین گزینه است.

جنگ جهانی سوم توسط اشخاص اداره‌کننده‌ی کشورها آغاز نخواهد شد؛ بلکه هوش مصنوعی آن‌ها تصمیم می‌گیرد که حمله‌ی نظامی، بهترین راه برای پیروزی است.

توییت‌های ماسک مدت کوتاهی پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه منتشر شد. پوتین معتقد است کشوری که برترین فناوری هوش مصنوعی را داشته باشد، کنترل جهان را در دست خواهد گرفت.

ایلان ماسک یکی از مخالفان جدی استفاده از هوش مصنوعی در صنایع نظامی محسوب می‌شود و همواره هشدارهای زیادی در مورد خطرات استفاده از این فناوری می‌دهد. با وجود اینکه ماسک از هوش مصنوعی در سه شرکت خود یعنی Neuralink، تسلا و OpenAI استفاده می‌کند؛ ولی از سازمان ملل درخواست کرده است قوانین و آیین‌نامه‌های جدیدی برای توسعه‌ی این فناوری ایجاد کند. به نظر ماسک، هوش مصنوعی بزرگ‌ترین ریسک برای انسان‌ها محسوب می‌شود و معتقد است کسانی مثل مارک زاکربرگ (مدیرعامل فیس‌بوک)، درک پایینی از خطرات هوش مصنوعی دارند.

ترمیناتور

نظر شما در مورد ادعاهای ایلان ماسک چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات