مشتریان گوشی‌های سامسونگ VoLTE را در شبکه ایرانسل و همراه اول تجربه خواهند کرد

یک‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در مراسم رونمایی از گلکسی نوت ۸ اعلام کرد که سرویس Voice over LTE با همکاری دو اپراتور دراختیار برخی از کاربران گوشی‌های این شرکت قرار گرفته است.
تبلیغات

فناوری VoLTE استاندارد جدیدی در شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم پرسرعت برای گوشی‌های موبایل است که در آن صدا در بستر LTE و با کیفیت و پایداری بسیار بالا منتقل می‌شود. در حال حاضر اکثر شبکه‌های LTE و همچنین گوشی‌های هوشمند حتی اگر از اتصال LTE پشتیبانی کنند در زمان مکالمه به شبکه 2G سوئیچ می‌کنند و این به معنی قطع اتصال به اینترنت و همچنین کاهش پهنای باند ارتباطی و متقابلا کاهش کیفیت انتقال صدا است؛ اما با فناوری VoLTE نه‌تنها کیفیت صدا در بالاترین سطح باقی می‌ماند، بلکه در زمان مکالمه، کاربر به اینترنت دسترسی خواهد داشت.

در مراسم رونمایی از گلکسی نوت ۸ که امروز در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، علیرضا توسلی، مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ ایران اعلام کرد که این شرکت کره‌ای در حال همکاری با دو اپراتور اصلی کشور برای پشتیبانی از VoLTE در گوشی‌های سامسونگ است. همان‌طور که روز گذشته در زومیت خواندید ایرانسل این سرویس را به‌صورت آزمایشی در دو شهر مشهد و تهران آغاز کرده است. در گفتگویی که با روابط عمومی همراه اول داشتیم این اپراتور نیز تأیید کرد که برخی از گوشی‌های سامسونگ و هواوی که این سرویس را پشتیبانی می‌کنند چند هفته‌ای است که قادر به استفاده از فناوری VoLTE در شبکه‌ی همراه اول هستند.

توسلی در این باره گفت: «در سرویس VoLTE، مشترکین، صدای مکالمه‌ی مخاطب را با کیفیتی بسیار بالا موسوم به HD خواهند شنید. کیفیت به حداکثر و قطعی‌ها به حداقل می‌رسد. این مزیت به صدا محدود نیست و شامل اینترنت همراه نیز می‌شود. تا قبل از این در هنگام مکالمه، اینترنت روی گوشی شما به جای نسل چهارم به 2G یا 3G تنزل پیدا می‌کرد. اکنون همچنان روی بستر 4G باقی خواهید ماند. دانلود هم روی همین زیرساخت نسل چهارم انجام می‌شود یعنی سرعت دریافت را روی موبایل چندین برابر می‌کند.»

وی اعلام کرد که برای پشتیبانی از VoLTE، علاوه‌بر پشتیبانی از این قابلیت در گوشی‌های هوشمند، باید ارتباط مستقیمی بین اپراتور و تولیدکننده گوشی برقرار شود. در حال حاضر پشتیبانی از VoLTE در گلکسی اس ۷ و اس ۸ وجود دارد و در آینده‌ی نزدیک پشتیبانی از این فناوری در گوشی گلکسی نوت ۸ نیز ارائه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات