اپل حین آزمایش میدانی فناوری خودران رؤیت شد

یک‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اپل حین آزمایش میدانی خودروی خودران لکسوس RX450h رؤیت شد.
تبلیغات

روز گذشته خودروی شاسی‌بلند لکسوس RX450h در حالی حین ترک کردن یکی از کمپ‌های اپل در سیلیکون ولی رؤیت شد که مجموعه‌ای از سنسورها روی آن نصب شده بود؛ بنابراین همه‌ی نشانه‌ها بر این موضوع دلالت دارند که خودروی مورد بحث، جدیدترین نمونه‌ی آزمایشی غول دنیای فناوری در حوزه‌ی خودروهای خودران است.

بر اساس گزارشی که حدود دو هفته‌ی پیش در وب‌سایت دپارتمان وسایل نقلیه‌ی موتوری کالیفرنیا منتشر شده بود، اپل برای آزمایش سه دستگاه خودروی خودران مجوز دریافت کرده است؛ بنابراین اکنون شاهد نخستین نمونه از خودروهای مورد بحث هستیم. اپل با دریافت این مجوز به جمع برندهایی مانند مرسدس‌بنز، تسلا، وایمو و اوبر پیوسته است؛ کمپانی‌هایی که مجاز به آزمایش خودروهای خودران خود در ایالت کالیفرنیا هستند.

لکسوس خودران  اپل

تصویر مربوط خودروی خودران گوگل است

منابع بلومبرگ، خودروی لکسوس را در حالی در سیلیکون ولی رؤیت کرده‌اند که به‌ مجموعه‌ای از رادارهای تشخیص اجسام، دوربین‌ها و سنسور لیدار پیشرفته‌ی ۶۴ کاناله، ۳۶۰ درجه و سه‌بعدی Velodyne مجهز شده است و تفاوت فاحشی با نمونه‌های مشابه ندارد؛ مجموعه‌ای آماده از قطعاتی که توسط دیگر کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی خودروهای خودران به کار گرفته می‌شوند. البته آنچه تفاوت‌ها را رقم‌ می‌زند، نرم‌افزاری است که از این سنسورها بهره می‌برد؛ چیزی که نمی‌توان از روی این تصاویر تشخیص داد.

تصاویر حکایت از آن دارند که اپل در حال تست خودروهای خودران است؛ اما نمی‌توان بر اساس آن‌ها پیش‌بینی کرد که تا چه اندازه به عرضه‌ی یک Apple Car یا حتی CarOS، نرم‌افزاری که اپل آن را در اختیار کمپانی‌های خودروساز قرار دهد، نزدیک هستیم؛ اما می‌توان نتیجه گرفت که احتمالا Lexus RX‌ پلتفرم بسیار خوبی برای آزمایش‌ سیستم‌های خودران است؛ چرا که اپل، وایمو (زیرمجموعه‌ی آلفابت) و گوگل این خودروی شاسی‌بلند را برای انجام آزمایش‌های خود برگزیده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات