رهبران موفق هرگز این عبارات را به کار نمی‌برند

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
طرز تفکر شما و عباراتی که استفاده می‌کنید روی عملکردتان تأثیر می‌گذارند. بنابراین با جلوگیری کردن از افکار و عبارات منفی، موفقیت خودتان را تضمین کنید.
تبلیغات

تجربیات شما از زندگی و مکالماتی که با دوستان و اعضای خانواده خود دارید، روی دیدگاه شما نسبت به دنیا تأثیر می‌گذارند و اعتقادات شما را شکل می‌دهند. عملکرد شما متأثر از طرز تفکرتان است. بنابراین برای تبدیل‌شدن به یک رهبر موفق باید روی افکار خود کنترل داشته باشید و سعی کنید این ۱۱ جمله را هرگز به کار نبرید.

۱- من زمان کافی ندارم

اکثر ما زمانی که می‌خواهیم از زیر مسئولیت‌ها شانه خالی کنیم، از این عبارت استفاده می‌کنیم. اما باید ببینیم چه چیزی باعث می‌شود زمان کافی برای انجام یک سری کارها نداشته باشیم. آیا واقعا سرمان شلوغ است یا اینکه بی‌برنامگی و منظم نبودن باعث می‌شود از بعضی کارها مانند ورزش کردن غافل شویم. اولویت‌بندی کارهای روزانه بر اساس اهمیت بهترین راه برای سامان دادن امور است.

۲- نمی‌توانم این موضوع را فراموش کنم 

فکر کردن به گذشته به‌جز احساس پشیمانی، شرم و خود بیزاری هیچ فایده دیگری برای شما ندارد. این احساسات انرژی باارزش شما برای ساختن آینده بهتر را می‌گیرند و مانع افزایش سلامتی، بهره‌وری و خوشحالی شما می‌شوند.

negative thoughts

۳- دیگران چه فکری خواهند کرد

تلاش برای راضی کردن دیگران کاری طاقت‌فرسا و بیهوده است. شما هم به‌اندازه دیگران حق زندگی کردن دارید و این وظیفه شما نیست که سعی کنید همه را از خودتان راضی نگه‌دارید.

۴- به‌اندازه کافی پول یا ارتباطات ندارم

تمرکز کردن بر منابع خارجی فقط باعث می‌شود نتوانید هیچ پیشرفتی در زندگی حاصل کنید و در موقعیت فعلی خود باقی بمانید. فیسبوک و مایکروسافت یک‌روزه تبدیل به شرکت‌هایی بزرگ نشده‌اند. شما هم از امکاناتی که دارید، استفاده کنید و زندگی خود را بسازید.

۵- اکنون خیلی دیر است

سن تنها یک عدد است. هیچ‌ موقع برای شروع یک کسب‌و‌کار جدید، کم‌ کردن وزن، نوشتن کتاب یا سفر به دور دنیا دیر نیست. تنها چیزی که اهمیت دارد، این است که کار خود را از همین امروز شروع کنید.

start now

۶- افرادی که مانند من هستند هیچ‌ موقع یک کارآفرین نمی‌شوند

این طرز تفکر زمانی حاصل می‌شود که شما تصمیم بگیرید دید خاصی نسبت به دنیا داشته باشید. بسیاری از افراد هستند که در زندگی به اهداف خود می‌رسند و تبدیل به یک کارآفرین موفق می‌شوند. این موضوع ثابت می‌کند که هیچ‌چیز غیرممکن نیست و شما هم باید برای رسیدن به آرزوهای خود تلاش کنید.

۷- من خلاقیت ندارم

نتیجه یک تحقیق منتشر‌شده در بررسی کسب‌و‌کار دانشگاه هاروارد که روی ۶۰۰۰ فرد حرفه‌ای صورت گرفته بود، نشان داده است که اگر شما باور داشته باشید یک فرد خلاق هستید؛ میزان خلاقیتتان افزایش پیدا می‌کند. خلاق بودن یک طرز تفکر است و به ادراک شما بستگی دارد. همه انسان‌ها در ذاتشان خلاقیت دارند و  هیچ استانداردی وجود ندارد که نشان دهد یک چیز خلاقانه است یا خیر.

۸- انگیزه کافی ندارم

انگیزه با تکرار کردن مداوم کارها ایجاد می‌شود. کار خود را به فرآیندهای کوچک تقسیم کنید و هرروز بر مقداری از آن تمرکز کنید تا اعتمادبه‌نفس در شما افزایش پیدا کند.

success

۹- من باید این کار را انجام دهم

اکثر اوقات کلمه «باید» زمانی به کار می‌رود که دیگران از ما انتظار داشته باشند کاری انجام دهیم. در عوض ما باید سعی کنیم زندگی خود را بر پایه بایدهای خودمان بنا کنیم و آرزوها و کارهای خودمان را در اولویت قرار دهیم.

۱۰- هنوز به‌اندازه کافی آمادگی ندارم

استفاده از این عبارت نشانه ترس است. اجازه ندهید هیچ‌چیز جلوی شما را بگیرد. شما هیچ‌ موقع برای انجام کاری احساس آمادگی کامل نخواهید کرد؛ بلکه فقط با زیاد انجام دادن آن از میزان استرس شما کاسته می‌شود و می‌توانید راحت‌تر با این قضیه کنار بیایید.

۱۱- هیچ‌کس به حرف‌ها و کارهای من اهمیت نمی‌دهد

احساس شک و تردید زمانی در انسان ایجاد می‌شود که بخواهد کاری تازه آغاز کند. این احساسات را کنار بگذارید. در دنیا هزاران نویسنده، مربی و سخنران وجود دارند؛ اما هیچ‌کدام از آن‌ها جای شما نیستند. راه و رسم شما برای انجام دادن کارها یک استعداد منحصربه‌فرد است. شانس خودتان را امتحان کنید و به توانایی‌های خود باور داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات