کامپیوتر کاربران نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ از ماه آینده خودکار به‌روزرسانی می‌شود

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
منوی پاور یوزر در ویندوز ۱۰
هدف مایکروسافت از به‌روزرسانی خودکار نسخه‌ی ‌21H2 ویندوز ۱۰، حفظ امنیت و سلامت کامپیوتر کاربران است.
تبلیغات

برخی از کاربران تمایلی به ارتقاء برنامه‌ها و سیستم‌عامل‌ کامپیوتر خود ندارند. به‌هر حال مایکروسافت اخیراً اعلام کرد پشتیبانی از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ از ماه آینده پایان خواهد یافت. این یعنی از ماه ژوئن ۲۰۲۳ دیگر هیچ به‌روزرسانی امنیتی یا قابلیت‌ جدیدی برای این دسته از کاربران ارائه نخواهد شد و غول فناوری اهل ردموند سیستم‌عامل آن‌ها را به‌طور خودکار ارتقا خواهد داد.

درحالی‌که مایکروسافت به‌احتمال زیاد روی ویندوز ۱۲ کار می‌کند، برخی کاربران همچنان از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند. به‌هر حال این شرکت اعلام کرده است پشیبانی رسمی از سیستم‌عامل مذکور تا حدود یک ماه دیگر پایان می‌یابد و بدین‌ترتیب دستگاه کاربران درمعرض خطرات امنیتی قرار خواهد گرفت.

کاربران نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ می‌توانند سیستم‌عامل خود را به نسخه‌ی 22H2 یا ویندوز ۱۱ ارتقا دهند. مایکروسافت می‌گوید خدمات و پشتیبانی از نسخه‌های پرو، Pro Education، هوم و پرو ورک‌استیشن ویندوز ۱۰ از ۱۳ ژوئن ۲۰۲۳ (۲۳ خرداد ۱۴۰۲) پایان خواهد یافت و آخرین به‌روزرسانی امنیتی برای این سیستم‌عامل نیز در همان روز منتشر خواهد شد.

گیزموچاینا می‌نویسد، بخش به‌روزرسانی ویندوز برای محافظت از کاربران، پس‌از پایان دوره‌ی پشتیبانی رسمی از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰، این سیستم‌عامل را به‌طور خودکار به‌روزرسانی خواهد کرد. مایکروسافت خاطرنشان می‌کند آپدیت خودکار باعث می‌شود کامپیوتر شما در آینده همچنان وصله‌های امنیتی را دریافت کند و این اقدام برای حفظ امنیت و سلامت اکوسیستم ویندوز، حیاتی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات